שמחנו להכיר ולראיין את יסמין סייד מלחם, אשר סיימה את התואר השני בהתמחות ניהול וארגון מערכות חינוך’ בהצטיינות ואף פעלה כנציגת הסטודנטים.
יסמין מכפר יאסיף, מורה ללשון עברית והוראת המורשת הדרוזית, מלמדת בתיכון וחטיבת ביניים בנוסף עובדת כמבקרת בתי ספר באזור הצפון במגזר היהודי, הערבי והדרוזי .
היא משתפת אותנו בתהליך הלמידה המשמעותי והמעצים אשר חוותה:
מדוע בחרת בתואר?
“בחרתי במסלול תואר שני בהתמחות ניהול מערכות חינוך’,
בשלב בחיי בו חיפשתי תואר שיקנה לי ידע תיאורטי חדשני בתחום הניהול
ויאפשר לי להתקדם במערכת החינוך לתפקיד ניהולי.
אני מאושרת על הבחירה הזו, היות והתואר הקנה לי את הידע הרלוונטי,
עיצב את תפיסתי המקצועית והכין אותי לכל תפקיד ניהולי בתחום החינוך.
אלו כלים קיבלת במהלך הלימודים וכיצד הם מסייעים לך בעבודתך?
רכשתי ארגז כלים רחב במהלך הלימודים,
הן כלים פדגוגיים והן כלים מקצועיים אשר אותם אני מיישמת במסגרת תפקידי.
התואר נתן לי את היכולת להתמודד עם אתגרי ההוראה ושינויים בתקופה
המאופיינת בפיתוח טכנולוגי מואץ.
יישמתי שיטות לימוד חדשניות מתאימות לעידן הטכנולוגי המתפתח, כגון
ללמד תלמידים באופן מרגש ומעניין, בקבוצות קטנות,
ויכולת ניהול כיתה טובה יותר, מה שהעלה את האפקטיביות והסיפוק מתהליך ההוראה.
חשוב לי להדגיש, כי מעבר לידע הרב שרכשתי, הלימודים בקריה האקדמית אונו
היו עבורי חוויה בלתי נשכחת, בתחום הלימודי והן ביחס האישי אשר חוויתי.
ספרי על קורס שהיה עבורך משמעותי.
כל קורס שלמדתי בקריה האקדמית אונו היה משמעותי עבורי והקנה לי ידע חדש. ארבעת הקורסים המשמעותיים עבורי היו:
הקורס אשר העבירה, ד”ר מילר יונה, ‘יחסי גומלין בין מחקר לפרקטיקה בחינוך’
למדתי בו לחקור ולנתח מצבים מגוונים בתחום החינוך, לעשות שימוש בידע התיאורטי והמחקרי במציאות החינוכית ולקבל החלטות מתאימות.
זה כלי שהוא חובה לכל איש או אשת חינוך.
קורס: “פרויקט גמר” שלמדתי אצל פרופ’ ליכטמן גרבלסקי צפירה.
הקורס תרם לי הן ברמה המקצועית והן ברמה הרגשית. דייק אצלי את יכולת ההכלה וההבנה של נקודת מבטו של האחר.
רכשתי בו מיומנויות מחקר שיסייעו לי בלימודי המשך לדוקטורט שאליהם אני שואפת.
בקורס בהנחייתה של ד”ר כהן ליברנט רויטל, למדתי את כל נושא החינוך והחדשנות,
שילוב למידה שיתופית בתהליכי למידה באקדמיה ושימוש בטכנולוגיה להעצמת חווית הלמידה.
בקורס בהנחייתו ד”ר קדח מואפק למדתי כיצד להבין ולפתח את מערכות החינוכיות מתוך מבט ניהולי.
במה היית רוצה לשתף את הקוראים על תהליך הלימודים?
הלימודים העניקו לי פרספקטיבה לחיים ונקודת מבט אחרת.
הקנו לי ביטחון עצמי, עיצבו את אישיותי כמורה.
כיום אני מרגישה מוכנה למלא כל תפקיד חינוכי בצורה יעילה ונכונה, קיבלתי כלים טובים להמשיך להתמודד עם כל אתגר.
מאחלים ליסמין היקרה המשך עשייה פורה והצלחה בהמשך דרכה המקצועית.