ענת עטס – חינוך לגיל הרך

לפני מספר שנים, הגיעה ענת עטס, מורה לתנ”ך ומחנכת בחטיבת ביניים ללמד בכיתה מאתגרת במיוחד, לכן החליטה לנסות לשפר את האקלים הכיתתי באמצעות משחקים. 

כך, הגיעה בוקר אחד עם חבילת טאקי בתיק ובהפסקה שאלה “מי רוצה לשחק איתי?”

היא לא שיערה את גודל השינוי שחל באווירה הכיתתית.

תוך זמן לא רב, הכיתה עברה שינוי חיובי מהותי ומרגש.

מכיתה עם בעיות משמעת קשות, שמורים התקשו ללמד בה, 

הפכה הכיתה לכיתה מגובשת חברתית, קשובה, בעלת אקלים כיתתי רגוע ופנוי ללמידה.

השמועה על ‘הכיתה המשחקת’ התפשטה במהירות ובסופו של דבר, בית הספר כולו

אימץ את הוספת המשחקים למרחבים הכיתתיים.

בעקבות התהליך המרגש שחוותה ומתוך רצון להרחיב ולהעמיק את דרכי ההוראה שלה,

 הגיעה ענת ללמוד בתואר השני בחינוך לגיל הרך.

היא משתפת בהתרגשות על חוויותיה מהלימודים בתואר:

“לו הייתי צריכה לסכם את התואר הזה במשפט אחד, 

הייתי אומרת כי זהו מסע לגילוי עצמי לצד הרחבת הידע המקצועי.

מסע לגילוי עצמי, היות שהלימודים הם חוויה של התנסות ויצירה אישית. 

כל תיאוריה שלמדנו, הייתה משולבת בעשייה מעשית מרגשת.

הלימודים העניקו לי מגוון כלים לעבודתי השוטפת, 

כלים להעצמת הילדים, לפיתוח הביטוי האישי ולפיתוח מיומנויות תקשורת חברתית. 

בתואר למדנו כאמור, מיגוון רב של תיאוריות לצד הרבה מאוד התנסות אישית ופרקטיקה.

הפרקטיקה מבוססת על משחקים, יצירות, תיאטרון בובות , תנועה ועוד.

נרתמתי ולמדתי מכל השיעורים, ומכל קורס לקחתי איתי משהו לדרכי המקצועית.

בין אם זה הקורס המופלא של ד”ר סמדג’ה מרילין, ראש ההתמחות לגיל הרך, אשר 

עסק בתיאוריית המיינד החדשנית. קורס מרתק אשר תרם לי בהעמקת הידע על שלבים התפתחותיים אצל ילדים ועל הבנה של סיטואציות בכיתה.

וגם הקורס היישומי של ד”ר רונן ברגר, אשר עסק בחוסן נפשי ופיתוח יכולות התמודדות אצל ילדים בגיל הרך.

 

בנוסף, קבלנו ידע עשיר בנושא שילוב והכלת ילדים עם צרכים מיוחדים במסגרות החינוכיות של הגיל הרך.

התואר במהותו אינו טיפולי, אולם קיבלנו מגוון כלים יישומיים בשילוב 

גישות טיפוליות של משחק, תיאטרון בובות, תנועה, ציור, שרבוט ועוד ועוד…

היה לנו גם קורס שלם על לקויות של ילדים בכל מיני תחומים, בין אם פיזיים, 

קוגניטיביים או רגשיים.     

     

יתרון גדול נוסף של התואר עבורי, היה להתנסות בהעברת פרזנטציות ולמידת עמיתות.

בנוסף, התנסנו במצבים שונים בשטח בשילוב סימולציות עם שחקנים, חוויה נפלאה, ומעצימה מאוד שחוויתי. 

 

השילוב בין התיאוריות המרתקות להתנסות הפרקטית, 

אפשרה לי, גם כמורה בחטיבת הביניים

ליישם כלים חדשים בכיתה, אשר סייעו לתלמידיי ללמוד באופן משמעותי ועמוק יותר.

מעבר לתואר, לכלים, להתפתחות המקצועית, חוויתי חוויה מעצימה, מרגשת, 

מרתקת ומלאה באושר, אשר אני רוצה להעביר הלאה בעשייה החינוכית שלי

ובהמשך דרכי המקצועית.”

 

השאירו פרטים ואנו ניצור איתכם/ן קשר בהקדם!