מאיר אודליה בוגרת לימודי תואר שני בחינוך לגיל הרך משתפת
“מאז ומעולם, שאפתי לחיות את חיי עם הקשבה ללב ולחלומות שבי.
מאמינה כי ‘אלוקים נתן בך נשימה, ממך רק נדרש לחיות. אז תחיי הכי טוב שאת יכולה ויודעת’.
השאיפה שלי ללימודי תואר שני, הייתה ברורה לי במשך שנים רבות, כגננת במשרד החינוך, שאפתי להעמיק, לקבל עוד כלים ולהתפתח כאשת מקצוע. אני מאמינה שעלינו ללמוד ולהתפתח כל הזמן ועל כן שמחתי כשהגיע הרגע שלי שהוא קודם כל עבור עצמי.
הענקתי לעצמי את המתנה, להתקדם ולהעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלי וכמובן להעשיר את עצמי ברובד האישי, שמחתי מאוד על בחירתי במסלול של התואר השני בחינוך לגיל הרך.
כל התהליך הלימודי היווה חוויה עמוקה עבורי. לאחר 22 שנה בהן לא ישבתי על ספסל הלימודים, שמחתי להפוך שוב לתלמידה ולקבל ידע תיאורטי חשוב וכלים מעשיים, לעבודתי ולחיים.
מה הם הכלים אשר קבלת במהלך הלימודים?
ראשית חשוב לי לומר, כי הסטודנטים שלמדו לצידי במהלך הלימודים הם מניפה חברתית רחבה וצבעונית.
פגשתי סטודנטיות מתחומי עיסוק שונים, מתרבויות שונות, גילים שונים והשקפות עולם שונות.
לצד ההטרוגניות הרבה, חוויתי תחושת איחוד וגיבוש בקבוצה וחווית לימודים מאוד טובה, שבה כל אחד מהמשתתפים מביאים את עולמם הייחודי למרחב ומשפיעים לטובה על חווית הלמידה: בהתפתחות האישית במהלך הלימודים, ביכולת ההכלה וקבלה אשר נוצרו במהלך הלמידה קבוצתיים ובינאישיים אשר העשירו והעצימו אותי .
בנוסף, קבלתי כמובן כלים רבים לעבודתי המקצועית, כלים כמו, פיתוח חוסן ומשאבי התמודדות עם אי וודאות ומשבר, פיתוח מיומנויות חברתיות, יצירתיות וגמישות ועוד. כלים אלו נדרשים ומאוד שימושיים במציאות המשתנה לפרט ולכלל.
הלימודים מסייעים גם בפיתוח הובלת תהליכי התפתחות אישיים וקבוצתיים, לצד פיתוח למידה בראיה הוליסטית בעבודה עם ילדים. וזה היה בדיוק מה שחיפשתי בלימודי תואר שני.
שתפי בקורס אשר היה משמעותי עבורך.
היו הרבה קורסים משמעותיים שכבר עברתי, ועוד אעבור, אם לציין אחד שהתחברתי אליו מאוד, זה הקורס “ילד משחק -ילד בריא”. תכניו עוסקים בהיבט טיפולי, התמודדות עם משבר, ומשלבים: משחק, אומנות, דרמה.
מעורבים בו רגשות ופעילויות תנועה ועשייה. זהו קורס שמעורר לא מעט רגשות ומקנה כלים ליישום בגן עם הילדים, יוצר חיבורים בין חברות הקבוצה ואני רואה בכך ערך חשוב להצלחה, למידה והנאה.
חשוב לי לציין גם את יום הסימולציות שעברנו, זו בהחלט הייתה חוויה בלתי נשכחת. יום סימולציה שהתחיל בהרבה התרגשות, שמחה, חששות ואי וודאות.
יום יישומי שממנו יצאנו עם חוויות מעצימות, מעשירות ומצמיחות, התנסינו באירועים מחיי היומיום בזירה החינוכית ובעבודה מול הורים. פשוט מתנה לכל סטודנט/ית!!
ספרי על מרצה מעוררת השראה שפגשת במהלך הלימודים.
המרצה ד”ר מרילין סמדג’ה ל’התפתחות רגשית חברתית בגיל הרך’, שהיא גם ראשת החוג, היוותה עבורי השראה גדולה והיא הייתה משמעותית עבורי מאוד בתהליך הלמידה. איתה למעשה, עשיתי את הצעד הראשון בלימודיי, היום הראשון השעה הראשונה. היא אשת אשכולות, פועלה רב. אני מעריצה אנשים שמסוגלים לתפעל בו זמנית מספר מקומות.
אני טיפוס שחייב מסגרת אך גם חשובה לי מאוד מעטפת אכפתית דאגנית אחראית. להרגיש שיש פה מישהו שנמצא עבורי, ובדיוק זו התחושה איתה עברתי את הקורס.
למרילין יש כללים ברורים, היא חדה, עקבית וקפדנית ויחד עם זאת, היא לא פסקה לרגע מלדאוג לכלל הקבוצה.
תמיד ציינה אני כאן עבורכן, חשוב לי שתצליחו, חשוב לי שתהנו מהלמידה, שתשאלו אם משהו לא מובן.
ההליכה הזו של יד ביד, חוקים לצד מסגרת עם דאגה ואחריות חמה ואכפתית – זו השראה בשבילי.
מהם חלומותייך לעתיד?
התחלתי את הלימודים עם חששות, אך למדתי, להתבונן תוך כדי הלמידה ליכולות שבי, לחוזקות שלי ולכך שאני במקום הכי מדויק עבורי.
בעתיד, אני מאמינה שאמשיך ללמוד עוד, וחולמת להוציא ספר שירים.
מאמינה בלהמשיך במתכונת הזו של הקשבה לחלומות שבי ולפעול למען הגשמתם .