הקריה האקדמית אונו פועלת למימוש זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות כחלק מחזון הקריה ליצירת חברה מכילה וכחלק ממחויבותה לפעול על פי עקרון חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשנ”ח – 1998. מתוך כך, עובדי הקריה האקדמית אונו מחויבים לספק שירות שוויוני תוך שמירה על כבודם, עצמאותם ובטיחותם של מבקרים, סטודנטים ועובדים עם מוגבלות.

נגישות הקמפוסים

בקריה האקדמית אונו פועלים שלושה קמפוסים, קמפוס אונו, קמפוס ירושלים וקמפוס חיפה. כל הקמפוסים נמצאים בתהליכי הנגשה מקיפים בהתאם לנדרש בתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות למקומות ציבוריים קיימים שהם מוסדות להשכלה גבוהה ולשירותי השכלה גבוהה שהם נותנים), התשע”ז-2016, וכן בהתאם לצרכים העולים מהסטודנטים, העובדים והמבקרים בהם. להלן מידע על התאמות הנגישות הקיימות בקמפוסים השונים:

התאמות נגישות במרחבי הקמפוס

בכל הקמפוסים מוצב שילוט מכוון ומזהה המסייע בהתמצאות, כמו כן, בקמפוס חיפה ובקמפוס ירושלים מותקנים שילוט קולי ומערכת הכוונה קולית. בקמפוס ירושלים– מערכת Step-hear, ובקמפוס חיפה – מערכת Right-hear.

התאמות נגישות באולמות הלימוד

אולמות הלימוד מונגשים לכלל הסטודנטים, ואולם בכל מצב של בקשות ספציפיות, הקריה האקדמית אונו דואגת מראש לשיבוץ מותאם. התאמות נגישות נוספות הקיימות בכיתות הלימוד הן כיתות אקוסטיות שמותקנות בהן מערכות עזר סביבתיות לשמיעה, שולחן נגיש לסטודנטים עם כיסאות גלגלים וכיסאות נגישים.

בקמפוס אונו ובקמפוס ירושלים הותקנו מערכות טכנולוגיות מתקדמות לכבדי שמיעה ולקהל הרחב, המאפשרת האזנה לתוכן קולי בזמן אמת באמצעות אפליקציית Bettear או באמצעות מקלט ייעודי שניתן לשאול בפנייה למרכז תמיכה ונגישות אקדמית (מתנ”א).

התאמות נגישות בספריה

 בספריות הקריה האקדמית אונו מוצבים אביזרי העזר שונים. ביניהם מכשיר טלוויזיה במעגל סגור (טמ”ס), טקסטים אלקטרוניים, אוזניות אוטמות רעש, תוכנת הקראה והגדלה, מכונת צילום והדפסה נגישים, מערכת עזר לשמיעה בעמדת השירות, שולחנות נגישים וכיסאות נגישים.

התאמות נגישות ביחידות מנהליות

ביחידות המנהליות של הקריה האקדמית אונו (מנהלות סטודנטים, רישום, שכר לימוד ועוד) מוצבים מערכות עזר לשמיעה בעמדות שירות.

התאמות נגישות בחניה

בכל חניוני הקריה האקדמית אונו קיימות חניות נגישות, עם זאת, החניונים אינם באחריות המוסד האקדמי. במידה וקיים צורך בחניה נגישה ניתן לפנות למרכז התמיכה והנגישות (מתנ”א) ונעשה את המיטב כדי לסייע בנושא.

נגישות למידע

על פי הגשת בקשה של שלושה שבועות מראש, ניתן לקבל מידע אודות שירות, אירוע, נוהל או כל עניין אחר המפורסם בקריה האקדמית אונו באחד מהאמצעים הבאים:

  • דפוס נגיש.
  • דפוס נגיש עם שימוש בפישוט לשוני.
  • קובץ קול.
  • קובץ קול עם שימוש בפישוט לשוני.
  • קובץ דיגיטלי בפורמט פתוח.
  • הקראה אנושית.
  • כתב ברייל.
  • שירות תרגום לשפת סימנים.
  • כל התאמת נגישות סבירה שמבקש מקבל השירות עם מוגבלות.

נגישות אקדמית

סטודנטים הלומדים בקריה האקדמית אונו זכאים להתאמות בלמידה ובתנאי היבחנות (לינק לנוהל נגישות במבחנים). למימוש הזכאות יש לפנות למרכז התמיכה והנגישות – מתנ”א דרך תחנת המידע לסטודנטים – לשונית “מרכז תמיכה”.

נגישות אתר האינטרנט

למידע על נגישות אתר האינטרנט

יצירת קשר

שאלות ונושאים פרטניים

בכל שאלה בנושא התאמות פרטניות בתהליכי למידה והיבחנות ניתן לפנות למרכז התמיכה והנגישות – מתנ”א, ניתן לפנות דרך תחנת המידע לסטודנטים – לשונית “מרכז תמיכה”, או באמצעות המייל:

כללי – matana@ono.ac.il

קמפוס אונו – איריס אדטו בירן – matana_ono@ono.ac.il

קמפוס ירושלים – רוית יעקובי – matana_jerusalem@ono.ac.il

קמפוס חיפה – סמאר זועבי – matana_haifa@ono.ac.il

בנושא נגישות בקמפוס

בכל שאלה בנושא נגישות בקמפוס ניתן לפנות לרכזת הנגישות המוסדית – מיכל עמנואל שלו בדרכים הבאות:

  • דרך תחנת המידע לסטודנטים – לשונית “נגישות”
  • באמצעות המייל: negishut.ono@ono.ac.il
  • טלפון: 03-5156316.

תאריך עדכון הצהרת נגישות: 25.8.2024

להצהרת נגישות של אתר האינטרנט