מטרת הקורס היא להכיר את אוכלוסיית התלמידים והבוגרים עם הפרעות למידה והפרעת קשב: מאפייניהם והחסמים החברתיים עימם הם מתמודדים במהלך חייהם כילדים, מתבגרים ובוגרים. הקורס יעסוק בהפרעות למידה מתוך נקודות מבטם של המודל הרפואי והמודל החברתי; תחילה נכיר את ההגדרות והמאפיינים של אנשים עם הפרעות למידה והפרעת קשב ודרכי האבחון, ובהמשך נתמקד בחסמים החברתיים ובהשפעות חסמים אלו על תחומי חיים שונים.

הקורס עוסק בהתפתחות תקינה של שפה וידע לשוני לפי רצף גילאי מהלידה ועד סיום הגן. הקורס מתחיל ממבוא כללי העוסק בהגדרת ומאפייני השפה, ובהמשך מתמקד בחמשת התחומים הנכללים בידע השפתי: פונולוגיה, מורפולוגיה, תחביר, סמנטיקה ופרגמטיקה. קורס זה מהווה בסיס להבנה והעמקה של תחום לקויות השפה.

קורס זה מציג מודלים של התפתחות תקינה וליקויים בתחום הכתיבה, תוך מתן כלים לאיתור ולמיפוי קשיים בכתיבה. הקורס משלב תיאוריה ויישום, וכולל היכרות ובניית תוכנית התערבות מותאמת לכתיבה לפי דרישות הכיתה והגיל. בנוסף, הקורס מתמקד בדרכים יצירתיות ומותאמות אישית לקידום הבעה בכתב.

קורס זה מתמקד בהתפתחות תקינה של תהליכי קריאה ובגורמים לפערים בהבנת הנקרא, תוך מתן כלים לאיתור ולמיפוי קשיים בקריאה. הקורס כולל היכרות עם גישות עדכניות בהוראה מתקנת בקריאה, למידת דרכי התערבות לפיתוח מודעות פונולוגית ושטף קריאה, ושילוב משחק בתהליכי רכישת הקריאה.

  • הקורס מקנה תעודת ״מדריך בריאות נפש״ של בי״ס לשיקום, שילוב והחלמה – משרד הבריאות

הקורס מאפשר לסטודנטים העמקת ההיכרות  עם העולם הפסיכיאטרי מתוך גישת השיקום, השילוב וההחלמה. נושאים מרכזיים: הגדרת תפקיד מדריך השיקום ודרכי עבודתו. תחלואה כפולה והתמכרויות בבריאות הנפש, קבלת החלטות משותפת, התערבויות מקדמות החלמה שמבוססות על ראיות, שימוש בידע מתוך ניסיון, תפקיד המשפחה בניהול מחלה והחלמה.

  • הקורס נלמד בהוראה משותפת של מרצה אשת מקצוע ומרצה מהמגוון האוטיסטי.

ילדים ואנשים מהמגוון האוטיסטי מהווים אחת הקבוצות שמספרן עולה באופן מתמיד. לאוטיזם השפעות רבות על ההתפתחות העצמית, הרגשית, הקוגנטיבית, ההתנהגותית והתקשורתית. הקורס נועד להקנות ידע יישומי ומחקרי –  נכיר הגדרות וגישות שונות לאוטיזם, נדון בהתמודדויות והאתגרים של ילדים ואנשים מהמגוון האוטיסטי במעגל החיים, נכיר גישות התערבות וכלים חינוכיים.

הקורס עוסק בעולם הסנגור העצמי, הקהילתי והחברתי על כל גווניו. בקורס נעמיק בחוויית הסנגור הלכה למעשה, נבדוק היכן אנשים עם מוגבלות מיישמים אותה בחיי היום יום, נדבר על זהות מוגבלות והגדרה עצמית, וכיצד מושגים אלו קשורים לתחום הסנגור. נבחן מהם האתגרים בתהליכי הסנגור, נלמד מודלים של סנגור מהארץ ומהעולם, נדבר על הצלחות אל מול קשיים, תוך דיון בתיאוריות ובמתן דוגמאות בשדה ובפרקטיקה.

ילדים, בני נוער ואנשים עם מוגבלויות עלולים להימצא בסיכון גבוה הן בשל הקשיים האובייקטיבים עימם הם מתמודדים והן בשל חסמים חברתיים, עמדות שליליות וסטיגמה. הקורס יעסוק במפגש בין מוגבלות וסיכון. נעמיק בתהליכים שמובילים למצבי סיכון ומצוקה מתוך הקניית ידע. נסביר את הקשר בין מוגבלות לבין חוסן וסיכון, ונרכוש כלים לזיהוי מצבי סיכון בקרב אנשים עם מוגבלות.