בימינו, השוק העסקי אינו מוגבל רק לגבולות גאוגרפיים מקומיים. עסקים רבים פועלים בשוק הגלובלי, וההצלחה בהם תלויה בהבנה מעמיקה של הזירה הבינלאומית. מטרתו הקורס היא להעניק לכם את הכלים והידע הנדרשים ליצירת אסטרטגיות שיווקיות מצליחות בשווקים גלובליים . במסגרת הקורס נדון בסוגיות שיווקיות-גלובליות, נסקור אסטרטגיות בניהול השיווק בזירה הבינלאומית, ויישום מודלים שיווקיים-ניהוליים ברמה הגלובלית.
הקורס מתמקד בהבנת המושגים והתהליכים המרכזיים העומדים בבסיסו של ניהול השיווק. מטרת הקורס היא להקנות לכם ה”שפה השיווקית”, באמצעות סקירה של המושגים החשובים מעולם השיווק והכרת הקווים המנחים והכלים המרכזיים, שבהם אנו משתמשים לנתח, להחליט ולבצע פעולות בתחום. הקורס משלב בין הרצאות ודיונים בכיתה וצפייה בסרטונים של ההרצאות מקוונות.
רשתות חברתיות הפכו לחלק משמעותי מחיי היום יום של צרכנים. במקביל השתנה תחום השיווק, כך שכיום הדרך לייצר מהלכי שיווק מוצלחים עוברת דרך בניית מערכות יחסים בין מותגים לצרכנים. כדי להגיע לקהל היעד, המותג חייב להפגין נוכחות ברשתות חברתיות ובזירות דיגיטליות אחרות – המקומות שבהם הלקוחות הפוטנציאליים נמצאים. מטרת הקורס היא להקנות ידע, מתודולוגיות וכלים לניהול פעילות עסקית שיווקית של מותגים ברשתות חברתיות ובזירות דיגיטליות רלוונטיות אחרות.
הקורס נועד להעניק לסטודנטים ידע וכלים המאפשרים להם להבין את הגורמים המשפיעים על הרגלי הצריכה וההחלטות של הצרכנים, ולפתח את הכישורים לניתוח ולהשפעה על ההתנהגות הצרכנית בצורה אפקטיבית. במסגרת הקורס הסטודנטים יחשפו לתאוריות המסבירות את התנהגות הצרכן, תוך כדי הדגשת משמעותן לניהול השיווק. בתכני הלימוד משולבות דוגמאות ואירועים הממחישים את האופי המיוחד של דפוסי הצריכה בתרבויות שונות תוך התייחסות לנושאים חדשניים בעידן הטכנולוגיה העילית, רשתות חברתיות והשפעת המדיה.
העלייה המטאורית של ChatGPT – אפליקציית השפה הטבעית ששברה בינואר 23′ שיא של 100 מיליון משתמשים בחודשיים , הביאה לקדמת הבמה את מהפכת הבינה המלאכותית המתרחשת כבר קרוב לעשור. המהפכה הטכנולוגית הזו, תשנה קרוב לוודאי את שוק העבודה העתידי, בטווח של שנים בודדות, ומכאן, את תוכניות הלימוד הנדרשות . מטרת הקורס היא לתת רקע רלוונטי, דוגמאות שימוש, והצגת כלים שימושיים למטרות קלאסיות בעולם העסקי המודרני, בכדי בקרב הסטודנטים סקרנות לנושא המתפתח במהירות הבזק ותופס עוד ועוד פופולריות בתעשיות שונות. הקורס לא דורש רקע מוקדם, ואינו קורס טכני. בקורס נשלב גישה משחקית וחווייתית לכלי בינה מלאכותית, הבנת עקרונות שמאחורי הכלים האלו, והנגשה של ידע וניסיון קיימים.
יצירת תוכן בפלטפורמות הדיגיטליות הפכה בשנים האחרונות מתחביב של רבים למקצוע שמועסקים בו היום יותר מ-300 מליון אנשים בעולם. שיווק דרך יוצרי תוכן צפוי לגלגל 24 מיליארק דולר עד סוף 2025. הקריאטורס (Creators ) בכל העולם הפכו ליזמים לכל דבר וענין . הם בונים מיזמים, מוכרים מוצרים ומשתפי פעולה עם משרדי פרסום, חברות ומותגים בהיקף עולמי. בקורס נברר מהו הקסם שנרקם בין יוצר תוכן לעוקב, מה הופך עוקב לחבר בקהילה ומה יכולת ההמרה של מערכת יחסים זו. במסגרת זו , נכיר את הכלים להבנת האקו סיסטם של כלכלת הקריאטורס ומיהם השחקנים המרכזיים ביצירת התוכן, את האלוגריתמים השונים שפועלים בפלטפורמות המרכזיות וכלים ליצירת תוכן משמעותי.
יצירת תוכן בפלטפורמות הדיגיטליות הפכה בשנים האחרונות מתחביב של רבים למקצוע שמועסקים בו היום יותר מ-300 מליון אנשים בעולם. שיווק דרך יוצרי תוכן צפוי לגלגל 24 מיליארק דולר עד סוף 2025. הקריאטורס (Creators ) בכל העולם הפכו ליזמים לכל דבר וענין . הם בונים מיזמים, מוכרים מוצרים ומשתפי פעולה עם משרדי פרסום, חברות ומותגים בהיקף עולמי. בקורס נברר מהו הקסם שנרקם בין יוצר תוכן לעוקב, מה הופך עוקב לחבר בקהילה ומה יכולת ההמרה של מערכת יחסים זו. במסגרת זו , נכיר את הכלים להבנת האקו סיסטם של כלכלת הקריאטורס ומיהם השחקנים המרכזיים ביצירת התוכן, את האלוגריתמים השונים שפועלים בפלטפורמות המרכזיות וכלים ליצירת תוכן משמעותי.
קורס האשכולות שאליו יגיעו מגוון מומחים מעולמות ההסברה – מטעם המדינה, יועצים, אנשי תקשורת ויוצרי תוכן העוסקים בהסברה. הקורס יעסוק בתהליכי ההסברה של המדינה, הבנת מעמדה של ישראל במזרח התיכון ובעולם וכיצד לייצר תהליכי הסברה בינלאומיים.
הקורס נועד להקנות ידע בסיסי בעקרונות המשפטיים החלים על תחום התקשורת בישראל. במהלך הקורס נלמד עקרונות כלליים כגון הזכות לחופש ביטוי, לחופש העיתונות, לזכויות הפרט, כחלק ממרקם החיים הדמוקרטיים בישראל. כמו כן נתוודע למבנה שוק התקשורת בישראל, סוגים שונים של מערכות תקשורתיות , פסיקה וחקיקה המלווים את התחום , מהי רגולציה וכיצד היא משפיעה ומהו משולש היחסים בין הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת, כאשר מעליהם מרחפת “הרשות הרביעית” התקשורת.
מטרת קורס זה הינה הקניית הבנה והתנסות בשיטות ובשימושי הסטטיסטיקה התיאורית במדעי החברה בכלל ובתחום השיווק בפרט. הקורס יאפשר לסטודנטים לפרש מידע של סטטיסטיקה תיאורית והכיר את השימושים והיישומים של יכולת פרשנות זאת. בנוסף, ילמדו הסטודנטים מהו אופן השימוש בסטטיסטיקה כבסיס מדעי להצגה וניתוח נתונים כבסיס להחלטות שונות בתחום השיווק.
הקורס מתמקד בלימוד מקיף של כללי המשחק בתחומי הדוברות וההסברה ובניית מוניטין, תוך מתן דגש על לימוד מעמיק של מפת התקשורת והשינויים החלים בה. במהלך הקורס נלמד על המציאות החדשה והשפעתה על ענף התקשורת בכלל והדוברות וההסברה בפרט, נכיר את מפת התקשורת בישראל ( ציבורי מול מסחרי) , כללי האתיקה והרגולציה וההשפעה על עבודת הדובר ואיש יחסי הציבור. נכיר את הכלים המרכזיים לבניית מוניטין (המרכיב התקשורתי כחלק ממודל קבלת החלטות) ואת הקווים המנחים והכלים המרכזיים בגיבוש הפעילות האסטרטגית בתחום . במהלך הקורס ישולבו סוגיות אקטואליות מסדר היום הציבורי על מנת לשקף את הממשק בין התוכן הנלמד למציאות בשטח.
הסדנא נועדה להקנות לסטודנטים שיטות עבודה ומיומנויות בתכנון אסטרטגיה שיווקית ופרסומית. במסגרת הסדנא יתמודדו הסטודנטים בעבודת צוות עם הכנת מסע פרסום על כל שלביו, החל מסקירה והבנת השוק, איסוף המידע והניתוח, דרך הכנת התוכנית האסטרטגית וכתיבת הבריף. כמו כן ,הסדנא כוללת התנסות מעשית בשיטת מחקר איכותני באמצעות סימולציה חיה, שדרכה הסטודנטים יחוו בעצמם וילמדו מצפייה, טכניקות לאיתור תפיסות ועמדות רלוונטיות של צרכנים. בנוסף לכך, הסטודנטים ילמדו ויתרגלו שימוש בתכנת “יפעת בקרת פרסום״ .
השפעה היא היכולת לשנות את המחשבות, הרגשות וההתנהגות של אחרים בצורה מכוונת. זהו תהליך שבו אנו משתמשים בטכניקות שונות כדי לשכנע ולהניע אנשים לפעולה או לשינוי. בקורס נלמד כיצד לייצר תקשורת ו”כימיה” ביחסים עם לקוחות, קהלים וכדומה, נכיר דרכי תקשורת מודעות ולא מודעות מול קהלים ויחידים ואת המילים והתנהגויות המשפיעות יותר על בני אדם. במסגרת הקורס נקיים דיונים ותרגולים בנושא שיאפשרו לסטודנטים לפתח ולשפר את יכולות השכנוע וההשפעה שלהם .
הקורס נועד להקנות לסטודנטים ידע בתחום הפסיכולוגיה החברתית והפסיכולוגיה הקוגניטיבית, הרלוונטיים לעולם התקשורת הבין אישית ותקשורת ההמונים. הקורס יתמקד בתחום הקוגניציה החברתית, העוסקת בדרך בה אנשים מעבדים את חוויותיהם, במודע ושלא במודע, בהתאם לתפיסות מוקדמות (פילטרים) ביחס למציאות. הקורס משלב בין המישור התיאורטי, המחקרי והיישומי, תוך הצגת תיאוריות ומחקרים מרכזיים ועדכניים. כל אלה יוצגו תוך התייחסות למוקדי היישום הרלוונטיים, בעשייה היומיומית בתחום התקשורת.
בעידן הנוכחי, צרכנים נחשפים לכמות עצומה של מסרים, הכול מתעצם ומשתנה .אבל הרבה יותר חשוב מזה: הצרכן משתנה, הצרכים שלו משתנים והכול רועש מאוד. איך מתגברים על הרעש הזה? איך בכל זאת מגיעים אל ראשו של הצרכן? ויותר חשוב, איך כובשים את ליבו? איך משפיעים? איך משכנעים? מהם הסודות שמאפשרים לפרסומאים להגיע ולהניע את הצרכנים שלהם? במסגרת הקורס נלמד את הכלים והמיומנויות הדרושים לפיתוח מסר משכנע. נכיר כיצד בונים את ההבטחה שבמרכז המסר התקשורתי. שיטת לימוד בקורס מבוססת על לימוד העקרונות יחד עם התנסות עצמית של הסטודנטים ביישום החומר הנלמד, באמצעות עבודה בכיתה ותרגול מעשי של הנושאים הנלמדים.
תחום ניהול המותגים מתבלט בשנים האחרונות כאחד התחומים המרכזיים בתרומתם להצלחה השיווקית של פירמות רבות, כפי שבא לידי ביטוי בתשומת הלב ובמשאבים הרבים שמנהלים מקדישים לנושא. במסגרת הקורס יכירו הסטודנטים את מכלול ההחלטות, השיקולים והדילמות שפוגשים מנהלי מותג בשגרת העבודה היום יומית שלהם בניהול המותג. הקורס יעסוק בהחלטות מוצר, מחיר והפצה. המיקוד של הקורס יהיה בחשיבה פרקטית, על בסיס המציאות היום יומית שחווים מנהלי המותג בעולמות תוכן שונים. כמו כן, יעסוק הקורס, בפיתוח יכולות ביקורתיות ושיפוטיות כלפי מהלכים שיווקיים שמנהלי מותגים עושים, תוך התייחסות פרטנית למהלכים שניתן להגדירן כ bad practice ו -best practice .
הקורס יספק לסטודנטים ידע וכלים בניהול מכירות ותהליכי מכירה. במסגרת הקורס נסקור מגוון רחב של פעולות ושיטות מכירה : B2C מכירה לפרטיים, B2B : מכירה בין ארגונים. ניתן דגש להיבט היישומי באומנות המכירה , כמו כן נתמקד בשאלה כיצד ארגונים עסקיים מקדמים את תהליך המכירה בארגון, בסביבה התחרותית ובזירה בה הם פועלים.
הקורס מלווה בדוגמאות רבות בדגש על אופן קבלת החלטות בשיווק ומכירה בעולם של תחרות ושל מציאות משתנה.
מטרת קורס זה היא לבנות יסודות ולהנחיל הבנה לשיטות המחקר המקובלות על אקדמאים ואנשי שטח בתחום מחקרי השוק. הקורס מיועד למנהלים וליזמים אשר הנם הצרכנים הסופיים של המחקר והם האחראיים לקביעת היקפיו וכיווניו. לפיכך יושם הדגש בקורס על שלב התכנון של המחקר ועל הבנת האופציות העומדות לרשות המנהל בבואו לקבל החלטות שיווקיות על סמך מחקר שוק ועל הסקת המסקנות ממנו.
מטרת הקורס הינה לחשוף את הסטודנטים לתהליכים הפסיכולוגיים והחברתיים העומדים בבסיס התעמולה הפוליטית והספינולוגיה וכן להציג מודלים יישומיים ליצירת ספין. הקורס יחשוף את המשתתפים לאומנות בניית המסר והספין בתקשורת ויעניק כלים לזיהוי והגדרת ספין מוצלח, אופן השימוש בספין, כיצד בונים אותו והדרכים להתמודד כנגדו. בחלקו הראשון של הקורס יוצגו לסטודנטים התיאוריות הרלוונטיות, לצד מחקרים אמפיריים בתחום .בחלק השני של הקורס יכירו הסטודנטים מקרוב את האופנים השונים שבהם תיאוריות אלה באות לידי ביטוי בישראל הלכה למעשה.
המטרת הקורס היא לחשוף את הסטודנטים לאסטרטגיות כלכליות וחברתיות שונות בישראל ובעולם, תוך הבנה המגבלות הכלכלית, פוליטיות, תקשורתיות, חברתיות, ואידיאולוגיות בישום אסטרטגיות אלה. במסגרת הקורס נתייחס לשינוי שחל בעקבות מלחמת “חרבות ברזל” בממשל, בכלכלה, ובתקשורת, נפתח חשיבה ביקורתית בסוגיית הממשל הציבורי והמדיניות הכלכלית בתחומי המיקרו והמאקרו . כמו כן, יבחנו יחסי ה”הון-שלטון-עיתון” המשפיעים על המדיניות הכלכלית, מניעת רפורמות ותחרותיות, שיעבוד המדיניות לטובת קומץ בעלי אינטרסים, ונדון במציאת פתרונות לכשלים ולבעיות, האחזקות של אנשי ההון בתקשורת והשלכותיהן.
בעידן הנוכחי, השוק מוצף במגוון רחב של ערוצי מדיה, כולל טלוויזיה, רדיו, עיתונות, מדיה חברתית, אתרי אינטרנט, ועוד. תכנון מדיה אפקטיבי הוא קריטי להצלחת הקמפיינים הפרסומיים מכיוון שהוא מאפשר למפרסמים להגיע בצורה ממוקדת ואפקטיבית לקהל היעד, להפחית עלויות ולשפר את התוצאות העסקיות. מטרת הקורס הינה לספק לסטודנטים ידע עדכני בכלים העומדים לרשות מנהלי ומתכנני המדיה . במסגרת הקורס נלמד על המתודולוגיות העומדות מאחורי קבלת החלטות בניהול אופטימלי של משאב המדיה, בפניה ובהגעה אל קהלי המטרה, נכיר מדדים כמותיים ( יעילות ותועלת) בהקצאת מדיה, כלים מחקריים לאיסוף מידע על החשיפה לאמצעי התקשורת השונים, כלים לניתוח ותכנון מדיה וכיצד לבנות תכנית מדיה אינטגרטיבית (IMC) .
לתקשורת בנקודת המכירה (POS) יש חשיבות גבוהה להצלחת האסטרטגיות השיווקיות והמסחריות של עסקים. התקשורת בנקודת המכירה יכולה להשפיע באופן מיידי על החלטות הקנייה של הצרכנים, על חווית הקניה, היא יכולה לחזק נאמנות של צרכנים, היא מאפשרת אופטימיזציה של השטח הפיזי בחנות ועוד . הקורס יקנה לסטודנטים ידע תאורטי ומעשי לבניית אסטרטגיה תקשורתית שיווקית בנקודת המכירה , במקום שבו מתקבלות החלטות הקניה ויספק הכרות מעמיקה עם השינויים הטכנולוגים והדיגיטליים במרחב נקודת המכירה ואופן השפעתם על ניהול השיווק הקמעונאי מצד אחד והשפעתם על הקונים מצד שני.
הקורס יעניק לסטודנטים כלים וידע המסייעים להשתלבות והצלחה בעולם העבודה. במסגרת זו ירכשו הסטודנטים “עזרים” אישיים ליישום הן בקריירה בכלל והן לצמיחתם האישית. במהלך הקורס נלמד כיצד לגבש את האסטרטגיה האישית ואת החזון התעסוקתי שלהם וכיצד לבנות תכנית עבודה לחיפוש עבודה ו/או להתקדמות במקום העבודה, מהו מיתוג עצמי וכיצד עושים זאת ברשתות, בדגש על נכסים דיגטלים בלינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם וכדומה, כישורי קריירה רלוונטיים כמו ניהול זמן ומשימות בסביבה דוחקת, יצירתיות ושימוש בAI , כיצד יוצרים תקשורת מקדמת בקריירה. כמו כן, כדי לספק לסטודנטים הכירות עם עולם התעסוקה בתחום , במהלך ישתלבו מרצים אורחים – אנשי מקצוע מובילים בתחומי ההשמה, ומומחים מתעשיית השיווק, הפרסום ,היח”צ , הניו מדיה והתקשורת השיווקית בכלל.
במסגרת הקורס הסטודנטים ילמדו כיצד נעשה שימוש בתקשורת לשם השגת מטרות עסקיות, תוך שימת דגש על טיפול במשברים קיימים או יצירת משברים לצורך השגת היעדים. במהלך הקורס הסטודנטים ילמדו על מגוון כלים בתחום ,בניהם, כיצד להוציא הודעות לעיתונות, מתי להתראיין, מתי להגיב ומתי לשתוק, כיצד מתדרכים לראיון, כיצד לעשות שימוש בסקרים לעשייה מלאכותית של חדשות (במקום פרסומת), שימוש בלוביסטים , מניפולציות על משרדי/ יחידות סמך ממשלתיות לקידום עסק ,תביעות דיבה ככלי במגרש הדוברות/ יח”צ ועוד.
סמארטפונים הם ערוץ פרסום מרכזי וחלק בלתי נפרד מתכנון השיווק כיום. הפרסום בערוץ הזה משתנה באופן תמידי, ונדרשת התייחסות ספציפית לעבודה בערוץ זה ושימוש בכלי עבודה מתאמים ויעילים. בקורס נתמקד בפרסום ממומן שאותו נסקור בפריזמה של 6 אינץ’ (בממוצע). הקורס יעסוק בפרסום דיגיטלי בדגש על Mobile First, יפרט את הכלים הפרסומיים ההופכים את הסמארטפון לערוץ פרסום MUST : מאתר ריספונסיבי, אפליקציות, תפקידו החשוב במרקטפלייס ובמובייל Commerce ועוד.
נתייחס לנושאים החמים כמו מטאוורס AI ונסקור נושאים מרכזיים לפרסום במובייל בפלטפורמות החשובות: גוגל (חיפוש), סושיאל, תוכן מקודם, אפליקציות ועוד. ניגע גם בעיצוב מסר למובייל: מיקרו קופי, מובייל דיזיין, ונחשוב יחד על שאלות מפתח בהתנהגות צרכנים במובייל, תרבות הסמארטפון וצריכת תוכן.
מוניטיזציה של לקוחות (או רווחיות לקוחות ) נובעת מההבנה שהלקוח , ולא המוצר, צריך להיות יחידת הניתוח העיקרית של החברה. השקפה זו הופכת חיונית לא רק לחברה מבוססת אלא גם לסטארט-אפים (חברות הזנק) , שבהם האיזון בין עלות רכישת הלקוח להכנסות המצטברות מהלקוח ( ערך חיי הלקוח) חיוני ליכולת למשוך השקעות ולהישרדות מוקדמת. בקורס נעסוק במספר נושאים חשובים לניתוח רווחיות לקוחות ונבין את הקשר בין הנושאים השונים . הנושאים שנעסוק הינם הערכת רווחיות לקוחות, רכישת לקוחות, פיתוח לקוחות , שימור לקוחות ומשמעות הערך החברתי של הלקוח.
עולם התקשורת הוא עולם מרתק: מצד אחד הוא עוסק בתיווך מידע לציבור ומצד שני התיווך הזה אינו שקוף. במהלך הקורס נלמד איך מעוצבים סיפורים שמגיעים לתקשורת . בקורס שלנו נניח בצד את העולם הפוליטי – מדיני – בטחוני ונאיר שתיים מהתעשיות הבולטות בעולמות התוכן והשידורים: הטכנולוגיה והספורט. בטכנולוגיה – נבין כיצד התעשייה המובילה במשק הישראלי מקבלת ביטוי בתקשורת – מה הקושי הגדול של התקשורת במפגש איתה וכיצד הכוחות הסמויים מן העין משפיעים על מה שמגיע אל כותרות העיתון ומהדורות החדשות. נלמד איך נראות ההשקות הגדולות של המוצרים החדשניים (מאייפון ועד שואב אבק), מאיפה מגיעות השמועות וההדלפות ונרחיב על הכנסים הענקיים ברחבי העולם, שמושכים אליהם את כל הגורמים המשפיעים ביותר בתעשייה. בספורט נדבר על הפקות הענק של אירועי הספורט הגדולים בעולם ( האולימפיאדה, גביע העולם בכדורגל, ועוד. במהלך הקורס יתקיימו מספר הרצאות אורח מגורמים בתעשייה.
בימינו, כאשר רוב האנשים מתחילים את החיפוש שלהם באינטרנט דרך גוגל, שימוש נכון בגוגל אדס מאפשר לעסקים להגיע ללקוחות פוטנציאליים בדיוק ברגע שבו הם מחפשים את המוצרים או השירותים שהם מציעים. הפרסום בגוגל אדס הוא כלי מרכזי בשיווק דיגיטלי, המאפשר לעסקים להשיג חשיפה רחבה, להגדיל את התנועה לאתר ולשפר את ההמרות. במסגרת הקורס ילמדו הסטודנטים להבין את העולם ולבנות ולנהל קמפיינים בגוגל. הלימוד יכלול הבנה מעמיקה של הפלטפורמה ותרגול פרקטי של בניית הקמפיינים.
הלימודים בחטיבה נועדו להכין את הסטודנטים לעבודה המעשית בשוק הפרסום הדיגיטלי. הקורסים מתמקדים בנושאים המרכזיים בניהול קמפיינים בדיגיטל. במסגרת הלימודים יתנסו הסטודנטים באופן טכני ומעשי בהיבטים הנלמדים.
הקורסים הנלמדים במסגרת החטיבה:
קידום אתרים אורגני SEO
לצד הפופולאריות העצומה של הרשתות החברתיות, גוגל עדיין שומרת על מקומה כשער הכניסה לאינטרנט, המקום בו גולשים אקטיביים מחפשים אחר מידע ושירותים, ואין זמן טוב יותר מלפגוש את הלקוח כשהוא מחפש וצריך את המוצר שלך. במציאות שבה התחרות על כל גולש גבוהה, בולטת החשיבות של יצירת נוכחות אורגנית במגוון ביטויים שימשכו לאתר תנועת גולשים איכותית וממוקדת ללא תלות בקמפיינים ממומנים. בקורס נבין מה זה SEO , איך גם אתם תוכלו להגיע למקומות הראשונים ואיך עושים את זה נכון ובאופן מדיד שמתכתב עם יתר ערוצי השיווק.
פרסום ברשתות הפצת תוכן ומודעות לינקדין
התחומים הבולטים היום בעולם הפרסום והשיווק הינם פרסום ברשתות החברתיות ו-Content Marketing – שיווק באמצעות תוכן. במסגרת הקורס נכיר את הפלטפורמות וכיצד פועלים בהם. ברשתות להפצת תוכן נכיר את טאבולה (Taboola) ואאוטבריין (Outbrain) וכן נלמדכיצד לעשות שימוש יעיל בפלטפורמת לינקדאין למטרות שיווקיות.
פרסום ממומן בסושיאל מדיה
בעידן הדיגיטלי, סושיאל מדיה מהווה חלק בלתי נפרד מחייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולם. פרסום ממומן בפלטפורמות אלו מאפשר לעסקים להגיע למספר רב של משתמשים בצורה ממוקדת ואפקטיבית. היתרון הגדול של פרסום ממומן בסושיאל מדיה הוא היכולת למדוד ולנתח את הביצועים של הקמפיינים בזמן אמת, ולהתאים את האסטרטגיה בהתאם. מטרת הקורס היא הקניית ידע נרחב במערכת הפרסום של פייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק , תוך שימוש באסטרטגיות פרסום שונות וכלים פרטיים הקיימים במערכות אילו. זאת, כדי לייצר קמפיינים שיווקיים אפקטיביים והחזר השקעה (ROAS/ROI) חיובי.
אנליטיקס ((Google Analytics)
אחד היתרונות המרכזיים של השיווק הדיגיטלי הוא היכולת למדוד (כמעט) הכול – מקמפיינים פרסומיים, דרך ביצועי מכירות ועד עניין במותג. לרוב נבצע זאת בעזרת מערכת גוגל אנליטיקס – מערכת המדידה הנפוצה ביותר בעולם למדידה של אתרי אינטרנט ודפי נחיתה. במסגרת הקורס נלמד את עקרונות המדידה בשיווק דיגיטלי, כיצד לבנות תכנית מדידה לארגון, כיצד עובדת מערכת גוגל אנליטיקס, כיצד להטמיע אותה ולנתח בעזרתה דו”חות, ואיך לרתום אותה לטובת הארגון בקבלת ההחלטות השיווקיות והעסקיות – כך שנהיה “מונעים על-ידי נתונים” ולא רק “מודעים לנתונים”. בנוסף, הסטודנטים יהיו מוכנים למבחן ההסמכה הרשמי של גוגל – Google Analytics for Individuals.
מסעות לקוח ומרקטינג אוטומיישן
בימינו, כאשר הלקוחות מצפים לחוויות מותאמות אישית ומדויקות, מרקטינג אוטומישן מסייע לעסקים ליצור קשרים משמעותיים יותר עם הלקוחות שלהם. זה מאפשר לחברות לא רק לפנות ללקוחות בצורה ממוקדת ואפקטיבית, אלא גם לנטר ולמדוד את הביצועים של כל קמפיין או אינטראקציה, ולבצע אופטימיזציה מתמשכת. בקורס ילמדו הסטודנטים כיצד להשתמש ב”מרקטינג אוטומיישין כדי להעניק חווית לקוח הוליסטית ומלאה. הקורס יקנה ידע מתקדם, תיאורטי, ישומי ואסטרטגי לניהול, תכנון ויישום מסעות לקוח על בסיס יכולות מתקדמות של מערכות השיווק האוטומטי “מרקטינג אוטומיישן” המובילות בשוק.
מסלול התמחות באסטרטגיה, פרסום, יחסי ציבור ותוכן דיגיטלי . הלימודים מועברים על ידי צוות המרצים הבכיר של ה״בצפר” -בית הספר של חברות הפרסום והדיגיטל. לימודים אילו הם תוצר של שיתוף הפעולה שלנו עם “הבצפר”- מוסד לימודים, השייך לתעשיית הפרסום והשיווק הישראלית, אשר הוקם במטרה להכשיר עובדים לתעשייה זו.
הקורסים הנלמדים במסגרת הפרקטיקום:
ניהול לקוח
הקורס נועד לאפשר לסטודנטים לפתח גישה מתקדמת בניהול לקוח, המבוססת על מתן ערך משמעותי. מקצוע ניהול הלקוח מוכר לרוב כתפקיד התקציבאי / הסופרווזרית במשרד הפרסום, אך הוא מיומנות מקצועית חשובה עבור כל תפקיד בעולם השיווק והפרסום. תפיסת מנהל הלקוח כנותן ערך ומיצר פריצות דרך שיווקיות מבוססת על מסגרת חשיבה ומתודות עבודה פרקטית שתלמד ותתורגל במסגרת הקורס.
קופירייטינג דיגיטלי
מטרת הקורס ללמד את הסטודנטים את שיטות העבודה המתקדמות והיצירתיות של הבצפר בהכשרת אנשי קריאטיב לענף הפרסום והדיגיטל. הקורס יעניק מגוון כלי עבודה – מתודות לפיתוח קונספט קריאטיבי ורעיונות לתוצרים קריאטיבים בדיגיטל, צילום בסמארפון ושימוש בכלי AI להפקת תוצרים. הקורס מאפשר לסטודנט להתנסות ולחוות חשיבה יצירתית, המבוצעת על ידי אנשי קריאייטיב ולהתנסות בפיתוח רעיונות קריאטיביים בדגש תוצרי דיגיטל – סרטון ומודעה.
קריאטיב פלנינג
מטרתו ללמד ולהעניק לסטודנטים בשנה השלישית לתואר את ארגז הכלים המקצועי ומתודות העבודה העדכניות והמעשיות של הבצפר בהכשרת אנשי שיווק ופרסום לעבודה בענף. ארגז הכלים כולל כלי תכנון אסטרטגי בשיווק, במיתוג ובפרסום, שמאפשרים לאנשי המקצוע לפתח חשיבה אנליטית ויצירתית ולגבש פתרונות אפקטיביים ויצירתיים עבור מותגים ועסקים. מטרת הקורס להרחיב את כלי העבודה המקצועיים של הסטודנטים איתם יצאו לעולם העבודה, במגוון תפקידים – ניהול שיווק, ניהול מותג, פלנינג וניהול לקוח ועוד.
סדנת אסטרטגיית תוכן
אסטרטגיית תוכן היא תוכנית מקיפה שמנחה כיצד ליצור, לנהל ולפרסם תוכן למטרות שיווקיות, מכירתיות ותקשורתיות. אסטרטגיה זו מספקת כיוונים והנחיות לקביעת סוגי התכנים, פורמטים, ערוצים, ותזמון פרסום כדי למקסם את ההשפעה של התוכן ולהשיג את מטרות הארגון. הקורס יציג בפני הסטודנטים פרקטיקה מקצועית לאפיון אסטרטגית תוכן ובניית תוכן למותג בפלטפורמות דיגיטליות מגוונות.
פלטפרומות סושיאל מתקדמות
הקורס ילמד יישום מעשי של תכנון והפקת רעיונות ותכנים יצירתיים, תוך שימוש בפרקטיקות מקצועיות עדכניות, בדגש על רשתות חברתיות נישתיות לצעירים, ודיוק של התכנים עבור כל אחת מהפלטפורמות. נעמיק את הידע היישומי בפרסום לדור ה-Z ברשתות החברתיות, טיקטוק, משפיענים ועוד.
פרקטיקום
מטרת הקורס הינה יישום מעשי של תוצרי מכלול הקורסים של חטיבת הבצפר לכדי מצגת מכרז ללקוח. תכנון ובניית מצגת מכרז ללקוח להצגת הפתרון של כל קבוצה לבריף הלקוח, מצגת הכוללת את הרעיון השיווקי, הקמפיין והתוצרים היצירתיים שפותחו בקורסים ובסדנאות החטיבה. במסגרת המפגשים נלמד את המתודה לסטוריטלינג, תכנון מצגת ובניית בילד-אפ מכירתי של רעיון.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |