קורסי מבוא במשאבי אנוש

הקורס נותן בסיס ידע והבנה רחבים אודות תחום ניהול המשאב האנושי בארגון המודרני, והוא מהווה בסיס לרוב הקורסים שילמדו בהמשך התכנית. בקורס נציג את תהליך התפתחותה של פונקציית משאבי אנוש ממחלקה המספקת מעטפת שירותים ותמיכה ניהולית לארגון, לשותפה עסקית אסטרטגית המזהה מגמות בשוק ויוזמת שינויים. פונקציית משאבי אנוש מלווה את העובד משלב גיוסו ועד עזיבתו את הארגון ולכן נעסוק בקורס בתחומי פעילותה ותפקידיה: תהליך התכנון, ניתוח עיסוקים, איתור, מיון וגיוס עובדים, קליטה אפקטיבית של עובדים, ניהול מערכת התגמולים, הערכת עובדים, הדרכה ופיתוח של עובדים ומנהלים, ניוד ותכנון קריירה, ויציאה מהארגון. נציג טכניקות וכלים יישומיים ונדון באתגרים העומדים בפני מנהלי מש”א בהקניית ערך לעובדים, במטרה לשמרם ולרתום אותם להצלחת הארגון.

נלמד באמצעות תיאוריות וכלים התנהגות של ארגונים בשלוש רמות: הפרט, הקבוצה, והארגון. ברמת הפרט נדון באופן בו אישיות הפרט, מערכת מניעיו, עמדותיו ויחסיו עם הזולת משפיעים על תפקודו בארגון. נסקור תיאוריות מוטיבציה קלאסיות ונדון ביישומן בארגונים. נלמד על גיבוש עמדות כלפי העבודה והארגון, על הגורמים לסיפוק בעבודה, למחוברות ארגונית ולהתנהגות אזרחית בארגון. ברמת הקבוצה נלמד על התפתחות קבוצות וניהול אפקטיבי שלהן, נבחין בין מנהל למנהיג תוך דיון בהתפתחות הגישות בחקר מנהיגות. ברמת הארגון נלמד מונחי יסוד בתיאוריה ארגונית ונעמוד על הקשר בין תרבות ארגונית, על רבדיה השונים, לאפקטיביות הארגון.

הקורס מספק ידע תיאורטי ויישומי בתחום ההתנהגות האנושית בעבודה ובחיים. במקביל לעליה במרכזיות ההון האנושי בארגונים, גוברת חשיבות ההבנה המעמיקה של מניעים ואופני תגובה ופעולה אנושיים כחלק מהכישורים הנחוצים בתפקידי ניהול ותפקידי משא”ן. נכיר תיאוריות מרכזיות בתחום ונדון בהשלכות היישומיות שלהן לעולם העבודה והניהול. נבין כיצד אנשים מפרשים את המתרחש סביבם ומדוע הם פועלים באופן מסוים תוך התמקדות בתפיסה חברתית, תהליכי למידה, זיכרון ומאפייני אישיות.

קורסים מתקדמים במשאבי אנוש

הקורס יעסוק בתהליכי השינוי הארגוני בעולם ובמגמות הקיימות בעת הזו. נלמד ותנסה במודלים ואסטרטגיות שונות לניהול אפקטיבי של שינוי. נעסוק בסוגיות הכרוכות בקושי ליישם ולהטמיע שינוי בארגון וזאת ברמת הפרט, הקבוצה והארגון כולו. במהלך המפגשים ילמדו “כלים” תיאורטיים ומעשיים, שנועדו להגדיל את יעילות ואפקטיביות השינוי הארגוני.

הקורס יפגיש את הסטודנטים עם תיאוריות מרכזיות ועדכניות בתחום של ניהול ופיתוח קריירה לצד היכרות עם ההיבטים המעשיים וההשלכות האופרטיביות של פיתוח קריירה. החשיבות של תכנון ופיתוח אפקטיבי של הקריירה  של הפרט בארגון מתעצמת נוכח השינויים הרבים שחלו בשוק העבודה בראשית המאה ה-21 (ובכללם תקופת הקורונה). הקורס יעסוק בתכנון ופיתוח קריירה מנקודת מבטו של הפרט, מנקודת מבטה של פונקציית משאבי האנוש בארגון ומנקודת מבטו של הארגון וצרכיו כמכלול. נשלב בדיון גם את נקודות מבט של שילוב חיי העבודה וחיי המשפחה והפנאי (WLB). נשים דגש על יישום הנלמד לקריירה של הסטודנטים המשתתפים בקורס תוך התנסות עצמית שלהם ופיתוח מיומנויות קריירה.

מנהלי משאבי אנוש במאה ה-21 נדרשים לסייע בגדילת הארגון במדינות שונות, לעתים במספר מדינות במקביל, כאשר הידע שהם צוברים במדינה אחת, אינו תקף במדינה אחרת. בקורס נקנה ידע וכלים מעשיים ויישומיים, רלבנטיים ומתקדמים, להתמודדות עם המשימות הנדרשות לניהול גיוס משאבי אנוש בחברות גלובליותֿ. במהלך הקורס נתייחס למחקר עכשווי ולמתודולוגיות שנלקחו מהתנהלות עכשווית של חברות מובילות ודמויות מפתח בתחום הגיוס בישראל ובעולם, כולל שימוש ברשתות חברתיות וכלי בינה מלאכותית. המפגשים בקורס יכללו לימוד כלים מעשיים ויישומים, תרגול בקבוצות והרצאות אורח של אנשים ונשים מהשטח.

הקורס יפגיש את הסטודנטיות והסטודנטים עם המתרחש בימינו בעולם הארגונים דרך למידת וחקירת תהליכי הליבה במשאבי אנוש. המשתתפים ירכשו ידע תיאורטי ומעשי על תהליכי הליבה אותם מנהלים אנשי משאבי האנוש בארגון הלכה למעשה, לרבות קליטת עובדים, חוויית מועמד וגיוס טאלנטים, תוך התייחסות לאתגרים מרכזיים כגול תפקיד משאבי אנוש בעת חרום. נעשה זאת באמצעות חשיפה לפרקטיקות מהשדה ומהמציאות הארגונית העכשווית. נשלב הרצאות פרונטליות, תרגילים וניתוחי אירוע כדי לחבר את החומר התאורטי הנלמד למציאות הקיימת. במסגרת הקורס התלמידים יכירו את הפרקטיקות המקובלות (Best Practices)  בתהליכי ליבה של משאבי אנוש בחברות הפועלות כיום בישראל ובעולם.

הקורס יקנה למשתתפים בו ידע תיאורטי ויישומי בתחום ניהול מערכות תגמולים, כחלק משמעותי בניהול משאבי אנוש בארגון. נקנה ידע בשיטות הערכת עובדים והקשר שלהן לאסטרטגיה הארגונית. נכיר את השיקולים המרכזיים בהשפעת תגמולים על התנהגות העובדים בארגון ויישום נכון שלהם, תוך הבנת שיקולים מערכתיים והחלטות מדיניות ארגוניות בתכנון מערכות תגמולים. נשלב ונלמד את חשיבות שיחת משוב אפקטיבית משני צידי השולחן (כמעריך וכמוערך) ונלמד כיצד לעשות אותה.

תחום דיני עבודה הוא תחום משפטי דינאמי ותוסס, שנועד להסדיר את השימוש בהון האנושי במסגרת ההתקשרות החוזית בין העובד למעסיקו. תחום זה כולל היבטים חוזיים, קניינים, חוקתיים ובעיקר סוציאליים בהם בוחן המשפט את יחסי העבודה המתקיימים בין הצדדים. מטרת הקורס היא להכיר מקרוב את הדין הישראלי בתחום משפט העבודה, לחשוף את סטודנטים למושגי יסוד בתחום משפט העבודה ולעמוד על האתגרים עמם הוא נדרש להתמודד בשוק העבודה המודרני והגלובלי של המאה ה-21.

  • הקורס יועבר במתכונת סדנא ולכן יתקיים בקבוצות של עד 25 סטודנטים

הקורס יקנה לסטודנטים ידע תיאורטי ומעשי בביצוע ראיונות. יסקרו סוגי ראיונות שונים ומגוונים, וילמדו התיאוריות והתפיסות המרכזיות ומחקרים עדכניים בתחום. כמו כן, יוקנו מיומנויות מעשיות של תכנון וניהול ראיון, של עיבוד וניתוח המידע העולה ממנו וניסוח חוות דעת אינטגרטיבת. הסטודנטים יבצעו סימולציות של ראיון, ויתבקשו לראיין ולנתח ראיון אישי של אדם חיצוני לצורך יישום הידע הנלמד.

מטרת הקורס היא להכיר את הצוות כמקרה פרטי של קבוצה בארגון ואת ייחודו כמנגנון ארגוני. הקורס יעניק ידע מקצועי בתחום ניהול הצוותים ואופן התנהגותם לצד הנחייה של קבוצות מתוך התבוננות בדומה ובשונה ביניהם. הקורס יאפשר למשתתפים בו לזהות את עוצמתו של הצוות וללוות את הצוות בהצלחה כמו גם, לסייע לקבוצות דרך הנחיה, להפיק את המיטב מהקבוצה. המשתתפים בקורס ירכשו ידע וכלים לעבוד עם צוותים ולתפקד בהם באופן אפקטיבי.

הבינה המלאכותית הולכת וחודרת לחיינו במגוון דרכים, בעבודה ובחיים הפרטיים. הקורס מיועד לספק לסטודנטיות ולסטודנטים רקע רלוונטי להבנת כלי בינה מלאכותית שונים ודרכי העבודה איתם באמצעות התנסות חווייתית. בחלקו השני של הקורס נלמד שימושים ספציפיים לתחום משאבי האנוש על-ידי מומחה/ית בתחום ונקנה למשתתפים יכולת מעשית לשימוש בכלים אלה בעבודתם.

קורסי אדם מילא (ותעודות הסמכה)

הקורס נועד להקנות ידע תיאורטי ויישומי בפסיכולוגיה תעסוקתית, לצורך הכשרה לקראת תפקידים עתידיים בתחום משאבי האנוש. הקורס סוקר את תחומי העיסוק של הפסיכולוגיה התעסוקתית – מיון אבחון וגיוס, יעוץ קריירה וייעוץ ארגוני, תוך סקירת הספרות הרלוונטית, שימוש בתרגילים חווייתיים ודוגמאות מעבודת הפסיכולוג התעסוקתי בשטח. החומר הנלמד בקורס מהווה בסיס להבנת התפתחות התחום מראשיתו ועד ימינו. 

הקורס מיועד לספק כלים אפקטיביים בידי מנהלי משאבי האנוש להבין טוב יותר את מערכות היחסים בארגונם ולהשתמש בידע שלהם כדי לקדם תנאים ויכולות בארגון באופן מיטבי. עולם העבודה המודרני הופך להיות מורכב, דינמי ומאתגר מיום ליום. הקורס יעסוק במשמעות הרגשות בעולם העבודה ובהשלכותיהם. נמפה את המאפיינים והמרכיבים של האינטליגנציה הרגשית, נכיר מודלים תיאורטיים בתחום, נבין את ההשלכות, מנופי ההשפעה והחסמים הנובעים מהיבטי הרגש בגזרות הרלוונטיות המרכזיות של עולם העבודה. כמו כן, נבין את חשיבות פיתוח מיומנויות אישיות ודפוסי התנהלות אישית וחברתית וכן נלמד כלים ודרכים לפיתוח מיומנויות אלו כפרטים, כמנהלים וכאנשי משאבי-אנוש.

הקורס מיועד להקנות הבנה כוללת של תחום האבחון התעסוקתי ולספק ידע תיאורטי ומעשי לצורך יישומם במסגרת תהליכי ברירה ומיון של עובדים. הקורס סוקר את עקרונות האבחון התעסוקתי כפי שאלו באים לידי ביטוי בעולם העבודה העכשווי וכולל היכרות עם מבחנים וכלי הערכה שונים והשימוש בהם בתהליכי מיון תעסוקתי. הלמידה תכלול סקירה של הספרות הרלוונטית בתחום, מתן דוגמאות מעבודת השטח בחברת אדם מילא ובכלל, התנסות במבחנים שונים ותרגול גזירת המשמעויות המעשיות לעוסקים בתחום. הקורס אינו מכשיר או מסמיך את משתתפיו בשימוש בכלים הפסיכולוגיים הנלמדים במסגרתו, אולם מייצר את ההבנה הנדרשת על מנת לקיים שיח מקצועי בתחום המיון עם אנשי אבחון וכן על מנת לקרוא ולהבין דוחות פסיכולוגיים-תעסוקתיים. 

הקורס מעניק העשרה והרחבה של הידע המקצועי בתחומי הגיוס, ההערכה והמיון על נגזרותיהם השונות ועוסק בדילמות העולות מהשטח בנוגע למיון והערכה בארגונים. תכני הקורס כוללים נושאים שונים ומגוונים בכלל היבטי העשייה בעולם משאבי האנוש. הידע המועבר בקורס מהווה נדבך מקצועי נוסף בתהליך ההכשרה של מנהלים מגייסים בכלל ואנשי ומנהלי משאבי אנוש בפרט, בדגש על ההתמקצעות בתחום המיון התעסוקתי והגיוס.

מיון קורות חיים
אנשי גיוס ומשאבי אנוש נדרשים כחלק מתפקידם לקבל, לנתח ולמיין קורות חיים של מועמדים לעבודה. זהו למעשה המפגש הראשוני עם המועמד הפוטנציאלי. הסדנה שמה לה למטרה להקנות לסטודנט ידע וכלים מעשיים במיון קורות חיים ובשימוש בהם ככלי אבחון וסינון ראשוני דרך למידה ותרגול מעשי.

ראיון ראשוני – טלפוני ודיגיטלי
תהליך גיוס עובדים מורכב בדרך כלל מכמה שלבים ונעשה בו שימוש בכלי מיון מגוונים. השלב הבא מיד אחרי מיון וסינון קורות חיים הוא שיחה מקדימה עם מועמד שזוהה כפוטנציאלי למשרה שעל הפרק. ארגונים רבים בוחרים לנצל מעמד זה לשם קיום ראיון קצר למטרת היכרות ומיון ראשוניים. בין מטרותיו של הראיון – השלמת פרטים חסרים, בחינת זמינות המועמד לעבודה, בדיקת ציפיות שכר, “מכירה” של התפקיד והארגון למועמד ועוד. מטרת הסדנה היא להקנות לסטודנט ידע ומיומנויות לטובת ביצוע שלב מיוני זה באמצעות למידה ותרגול.

הערכה במבחן מצב קבוצתי
מבחן מצב קבוצתי, המוכר גם בשם הפופולרי “דינמיקה קבוצתית” הינו כלי מיון שכיח ויעיל, אך גם מאתגר עבור ציבור המועמדים ולא אחת מעורר איום בקרב חלקם. מדובר בפעילות קבוצתית אותה מנחים לרוב אנשי מקצוע מתחום האבחון והגיוס בשיתוף מנהלים ונציגים מ”השטח”, המשמשים כמעריכים נוספים. בפעילות זו נדרשים המועמדים להתמודד עם מגוון מצבים ומשימות, שאמורים לדמות את המציאות בתפקיד אליו הם מועמדים והיא אורכת לרוב שעות ספורות. מטרת הסדנה היא להקנות ידע והיכרות עם כלי מיון זה ולספק כלים והתנסות מעשיים בכדי לשמש בו כגורם מעריך.

ראיון ממליצים
לפעמים הדרך הטובה ביותר לקבל מידע על מועמד אינה לשאול אותו על עצמו, אלא דווקא לשאול אדם המכיר אותו היטב. בדיוק משום כך נוהגים ארגונים רבים לשלב בתהליכי המיון שלהם ראיון עם “ממליצים”. לרוב יהיו אלו מנהלים שניהלו את המועמד  או גורמים אחרים המכירים אותו מהקשרי עבודה. מדובר בשיחה טלפונית קצרה המבוצעת בדרך כלל בשלבי מיון סופיים ומטרתה בעיקר לסגור פערי ידע ולפתור סימני שאלה שנותרו משלבים קודמים בתהליך מול המועמד. מטרת הסדנה היא להקנות לסטודנט היכרות עם כלי מיוני זה ודרכים לביצועו באופן מיטבי תוך התמודדות עם הקשיים והמגבלות הטמונים בו.

קורסי חברת לוטם - פיתוח וניהול הדרכה

*קורסי חברת לוטם יועברו על ידי יועצים בכירים לניהול ופיתוח הדרכה של חברת לוטם

למידה הינה חלק מאבני היסוד של ארגונים. בסביבה ארגונית דינאמית ובלתי צפויה ארגונים תלויים רבות במידת יכולתם ללמוד, להתפתח ולהתאים עצמם למציאות המשתנה. קיומם של תהליכי למידה והדרכה סדורים ורציפים בארגון משפרת את סיכויי הצלחתם של אלו לשרוד ולשגשג על אף האתגרים העומדים בפניהם. הקורס נועד לפתוח צוהר לעולם הלמידה וההדרכה דרך הקניית ידע, תיאוריות ומושגים מרכזיים בתחום הלמידה וההדרכה בהקשר הארגוני. במהלך הקורס נתמקד בשלוש חטיבות תוכן עיקריות המשלימות זו את זו ויחד מספקות “טעימה” לעולם ההדרכה בארגונים: למידה, למידה ארגונית, ו”הארגון הלומד”.

כשירות ההון האנושי בארגונים הוא מהגורמים המשפיעים ביותר על הליבה העסקית ועל יכולת העמידה באתגרים המשתנים של ארגונים במאה ה- 21. אחד מהערוצים המרכזיים לבניית יכולות, טיפוח ופיתוח ההמון האנושי הוא ההדרכה והלמידה בארגון. גוף הלמידה בארגון תומך בהשגת יעדיו העסקיים דרך אחריות על תכנון, פיתוח, ביצוע והערכה של תהליכי הדרכה ולמידה. בכך, הוא מוביל לשיפור ביצועים בהווה ולפיתוח כשירות ההמון האנושי לצורך התמודדות עם אתגרי הארגון בהווה ובעתיד.

הקורס עוסק בתהליך השלם של ניהול הדרכה החל בארגון; ממיפוי צרכים והתאמת פתרונות, דרך בנייה ויישום של תוכנית הדרכה ועד מדידת האפקטיביות שלה. בנוסף, יעסוק הקורס במספר כלים משלימים ללמידה אשר מרכיבים ביחד אקו-סיסטם ארגוני שמאפשר פיתוח וטיפוח ההון האנושי.

קורס פיתוח למידה הינו קורס הליבה בדרך להתמקצעות בעולם פיתוח ההדרכה. הקורס נועד להקנות כלים וידע יישומי לפיתוח פתרונות למידה מגוונים לארגונים, החל משלב ניתוח הצרכים הדרכתיים, דרך הגדרת המטרות ועיצוב הפתרון המתאים ועד פיתוח תוצרי למידה מגוונים. בקורס נכיר מודלים מובילים לפיתוח הדרכה ברמת המאקרו והמיקרו, נתנסה בעיצוב תוכנית הכשרה ופיתוח תוצרי הדרכה שונים ובשימוש ב”מישחוק” בלמידה. מתוך כוונה לחבר את הנלמד בכיתה למציאות הארגונית משולבות דוגמאות רבות להעשרת השיח, לניתוח משותף ולהפקת תובנות ומסקנות באמצעות ניתוח וחקר מקרים (case studies). לבסוף גם נחשף למפתחי הדרכה מה”שטח” שישתפו מניסיונם וחוויותיהם מהמקצוע והתפקיד. בסיום הקורס תתקיים סדנה חווייתית ויישומית לרכישת כלים ומיומנויות רכות הנדרשות ממפתח ההדרכה בתפקידו. בסיומה של הסדנה תתקיים סימולציית הערכה במרכז הסימולציות של הקריה האקדמית אונו.

הקורס יעסוק בנקודת המפגש שבין עולם הפיתוח הארגוני ועולם הלמידה באמצעות התבוננות על האופן בו שלושה עולמות מתחברים בצורה האופטימאלית בעולם הארגוני: עולם הפיתוח המקצועי, מעולם ההתפתחות האישית ועולם ההתפתחות המערכתית. במפגשים השונים נלמד לזהות אתגרים ארגוניים ולהציע כלים אפשריים להתמודדות עם אתגרים אלו מתוך עולמות הלמידה והפיתוח הארגוני. בקורס נבחן את האתגרים הארגוניים ונציע כלים ארגוניים והדרכתיים בשני רבדים (וכמעין סוג של תהליכים מקבילים): רמת הפרט- לאור מחזור חייו בארגון ורמת הארגון- צרכי הארגון כמערכת, האתגרים העומדים בפניו והסתגלותו לסביבה המשתנה לאור מחזור החיים הארגוני.

עם סיום הקורסים ולאחר סדנאות והשתתפות בסימולציות יזכה כל סטודנט/ית בשתי תעודות הסמכה: תעודה של מפתח למידה ותעודה של מנהל הדרכה בארגונים.

קורסי ליבה במנהל עסקים למנהלי משאבי אנוש

הקורס מיועד להכשיר את הסטודנטים לשוק העבודה הדורש ידע נרחב ביישומי מחשב בכלל, ובגיליון האלקטרוני בפרט. הקורס יעסוק בחישוב וניתוח נתונים, שימוש בפונקציות מתקדמות, גרפים וטבלאות ציר ויצירת דוחות נתונים, וכולל תרגול מעשי רב.

קורס מעשי זה מלמד ליזום, להקים ולנהל מיזם עסקי מוצלח משלב גיבוש הרעיון למוצר או שירות חדש, דרך בדיקת הכדאיות העסקית של המיזם והכנת תוכנית עסקית ראשונית, תהליך גיוס הון ממשקיעים, גיוס עובדים לחברה הצעירה, וכניסה לשוק.

הקורס נועד להקנות לסטודנטים ידע בשיטות מחקר במדעי החברה ובהבנת הגישה המדעית בכלל ובהקשרים ארגוניים בפרט. הקורס יפתח בקרב המשתתפים מיומנויות בקריאה ביקורתית של ספרות אקדמית, ומחקר תיאורטי ויישומי ויספק כלים להבנת המחקרים וביצועם ולכתיבת דוחות מחקר. יושם דגש על הבנת מהותה של הגישה המדעית לפתרון בעיות, הגדרת שאלות מחקר ותכנון מערכי מחקר ויישומם וכן ויישומים סטטיסטיים לעיבוד וניתוח נתונים הרלוונטיים לעבודתו של מנהל משאבי אנוש. הקורס ילווה בדוגמאות מחקריות יישומיות.

הקורס מתמקד בשתי ההחלטות העומדות בבסיס מקצוע המימון – החלטת ההשקעה והחלטת המימון. בקורס נציג בעיות מימוניות בהן עשוי להיתקל המנהל הפיננסי של הפירמה ו/או הפרט בחיי היום יום, נתאר את הפתרונות של מקצוע המימון לבעיות אלו, כולל בניית וניתוח לוחות סילוקין ובדיקת כדאית השקעה בפרויקט.

הקורס יקנה ידע משפטי בסיסי למנהלים ויפגיש את הסטודנטים עם עולם המשפט ועקרונות היסוד של שיטה המשפטית בישראל, תוך הקניית ידע בסיסי בתחומי יסוד של עולם המשפט (הפרטי והציבורי), כגון: משפט חוקתי, משפט פלילי, דיני נזיקין, דיני חוזים ודיני קניין ועוד. במהלך הקורס נדון בהסדרים החקיקתיים ובהלכות המרכזיות בכל תחום (סעיפי חוק רלוונטיים מחוקי היסוד ופסקי דין עקרוניים). נדון גם בעקרונות יסוד של השיטה המשפטית ובדוקטרינות משפטיות שונות.

קורס זה מציג את יסודות תורת הכלכלה, וכך משמש בסיס ללימודי הקורסים האחרים בכלכלה.

הקורס מתאר את הכלכלה כמדע החוקר את התמודדות בני האדם עם קיומם של רצונות בלתי מוגבלים לצד מקורות מוגבלים למימוש רצונות אלה, ועם הצורך הנגזר מכך לבחור בין חלופות (‏אלטרנטיבות‎) הגדרה זו הופכת את הכלכלה רלוונטית במגוון רחב של נושאים ומצבים –בעולם העסקים, בניהול המדינה על-ידי הממשלה ובחיי הפרט. הקורס מציג את המושגים היסודיים של הכלכלה ואת דרכי הניתוח המאפיינות תחום זה.

ליבת הקורס עוסקת במודל הקיינסיאני – מודל בסיסי במאקרו כלכלה המתאר בצורה פשוטה מצד אחד אך מורכבת מצד שני את התהליכים הקיימים במשק – משיווי משקל יעיל לדיון מעמיק בפערים מאקרו כלכליים – אינפלציה, דיפלציה , דיון בשוק הכסף, ושוק מטבע חוץ. הקורס יספק לסטודנטים הבנה של תהליכים מאקרו-כלכליים והשפעתם על החברה והארגון.

הקניית מיומנות בסיסית בדרכי ניהול ויעילות של מערכות חליפין מורכבות ומשתנות, לתועלת הצרכן, הפירמה והציבור כמו גם הקניית כלים מתאימים לצורך חשיבה שיטתית, רב-תחומית, אנליטית ומדעית בניהול השיווק. הקורס יציג את מגוון הפעולות השיווקיות הנפוצות בכלכלות המפותחות במאה ה-21 באמצעות: הכרות עם מושגי יסוד מעולם השיווק, הקניית מיומנות בשימוש בכלים טקטיים ואסטרטגיים לצורך הפעלת תוכנית שיווק ויישום מודלים שונים לצורך פיתרון סוגיות שיווקיות מעשיות, על-מנת לשפר את מעמדה התחרותי של הפירמה.

מטרת הקורס היא להעניק לסטודנטים הכרות ראשונית עם נושא מערכות המידע בארגון מבעד לעדשת ניהול המשאב האנושי. עם השלמת הקורס הסטודנטים אמורים לרכוש את מיומנויות בהבנת מערכת מידע בארגון, מרכיביה והתועלות שהארגון עשוי להפיק משימוש נכון בה. נבין באופן יותר מעמיק כיצד מערכות מידע עשויות לשפר את אופן ניהול המשאב האנושי בארגון (HRIS). נכיר כלים מתקדמים בשימוש מנהלי המשאב האנושי בארגון, כגון: כלי אנליטיקה, BI & Dashboard, מחשוב ענן, מובייל. נכיר את ההזדמנויות והאתגרים הכרוכים בשימוש ארגוני ברשתות חברתיות מבחינת ניהול המשאב האנושי.