אורח חיים בריא הוא אורח חיים המקטין את הסיכויים לחלות במחלות מסוימות, ומעלה את הסיכוי לבריאות טובה ולתוחלת חיים ארוכה וטובה יותר. אורח חיים בריא מורכב ממגוון תחומי ידע – תזונה, פעילות גופנית, שינה ועוד.

בקורס נכיר ונבין את עולם המושגים הקשור לאורח חיים בריא, במטרה ליישם זאת על עצמנו ועל סביבתנו. נלמד לתאר מהם המרכיבים של אורח חיים בריא והבנת חשיבות קיום הרגלים לאורח חיים בריא באופן אישי ועל החברה כולה. נלמד לנתח את ההשלכות לתעשיית המזון על אורח החיים והבנת הבעיות הבריאותיות הנובעות מאורח חיים יושבני והפתרון המוצע בתועלת של עיסוק בפעילות גופנית.

גוף האדם הוא מכונה ביולוגית מורכבת, הבנויה מהתא הקטן ביותר דרך רקמות ועד למערכות גדולות ומורכבות.

בקורס נכיר את האנטומיה הבסיסית, בדגש על מערכת התנועה, ונלמד את יסודות תורת תנועת גוף האדם (קינזיולוגיה).

גוף האדם הוא מכונה ביולוגית מורכבת, שתפקודה המיטבי במנוחה ובמאמץ תלוי בעבודה תקינה של מגוון מערכות ומנגנונים.
בקורס זה נכיר את המערכות השונות, את המסלולים להפקת אנרגיה במנוחה ובמאמץ, ואת הגורמים למחלות שונות וכיצד ניתן למנוע ולהתמודד איתם באמצעות פעילות גופנית.

התזונה היא חלק מהותי במחזור החיים, בקורס זה נכיר את התפקידים והמקורות של מאקרו-נוטריינטים (פחמימות, חלבונים, שומנים) ומיקרו-נוטריינטים (ויטמינים ומינרלים), נלמד מהם דפוסי אכילה בריאים לרווחה כללית, נלמד לקרוא ולפרש תוויות מזון ולחשב הוצאה קלורית וכן לזהות ולהבין לזהות ולהבין מהם תוספי התזונה שמוכחים מחקרית לשיפור ביצועים.

כל אלו יאפשרו הבנה של חשיבות התזונה לבריאות ותפקוד גוף האדם במנוחה ובמאמצים גופניים.

פציעות בספורט מתרחשות בכל רמות האימון, ומהוות חלק כמעט בלתי נפרד מקריירה ספורטיבית וגם בפעילות גופנית למטרות פנאי ובריאות.

תפקידו של המדריך לצמצם את הסיכונים להתרחשות פציעות, לצמצם את חומרתן וכן לזהות אותן כאשר הן מתרחשות בכדי להפנות לגורם מטפל מתאים בהקדם האפשרי על מנת למנוע החמרה.

בקורס זה נכיר את הפציעות, הסיבות ומנגנוני הפציעה העיקריים בספורט ופעילות גופנית וכיצד לצמצם את הסיכונים לפציעות אלו.

אימון כושר גופני, הן למטרות כושר גופנית והן למטרות בריאות, דורש סינרגיה של מגוון תחומי ידע במבנה ותפקודו של גוף האדם ובתורת הכושר הגופני.

בקורס נלמד את השפעות סוגי האימונים על גוף האדם, חשיבות האימון הגופני למטרות שונות וכן הבדלים באימון למטרות שונות וקבוצות אוכלוסייה שונות.

הדרכת כושר גופני, בחדר כושר ומחוצה לו, דורשת ידע מגוון רחב של תרגילים ושיטות אימון מגוונות, אותן ירכוש הסטודנט בקורס.

בקורס נלמד מגוון רחב של תרגילים מעשיים בחדר הכושר, עם מגוון אמצעי האימון, כיצד ללמד את התרגילים למתאמנים חדשים ומתקדמים, כיצד להתאים תרגילים למטרות ומצבים שונים, וכיצד לשלב את התרגילים ליחידת אימון ותוכנית אימונים.

הקורס מכשיר לתעודת מדריך כושר גופני ובריאות, כולל הכשרה לאימון קטינים בחדר כושר בהתאם לדרישות מנהל הספורט.

הדרכת כושר גופני, בחדר כושר ומחוצה לו, דורשת ידע מגוון רחב של תרגילים ושיטות אימון מגוונות, אותן ירכוש הסטודנט בקורס.

בקורס נלמד שיטות אימונים, כיצד לכתוב תכניות אימונים מותאמות למטרות המתאמן/ת והמאפיינים הייחודים להם וכיצד להתמודד עם מגבלות שונות בבניית תכניות אימונים.

הקורס הוא חלק מההכשרה לתעודת מדריך כושר גופני ובריאות, כולל הכשרה לאימון קטינים בחדר כושר, בהתאם לדרישות מנהל הספורט.

ניהול ספורט מוצלח דורש היכרות עם הגופים והגורמים הפועלים לקידום הספורט התחרותי והעממי במדינת ישראל.

בקורס זה נחשף לגורמים אלו, לממשקים איתם וביניהם, לדרכי עבודתם וכיצד מתנהל הספורט ברמות השונות בישראל.

בקורס זה נחשף לעבודה נכונה אל מול מקורות תקצוב בספורט הישראלי, עקרונות לגיוס מקורות מימון, תרומות וחסויות. כיצד לשלוט בצורה מיטבית בניהול תקציב, ניהול זמן ועבודה בסביבה פוליטית, ניהול וארגון אירועי ספורט בדגש על רשויות מקומיות וכן הקניית כלים ניהוליים לבעלי תפקידים במפעלי ספורט ואל מול גורמי מקצוע חיצוניים.

ההווה והעתיד של שוק הספורט בעידן החדש הינו מצב העל-תחרות, בו מחזורי החיים של מוצרים הולכים ומתקצרים, פלחי השוק מתפצלים וקטנים, והלקוחות נעשים מנוסים ומתוחכמים יותר .

על ידי ניתוח, תכנון וניהול של אסטרטגיות שיווק, יוכלו עסקים בתחום הספורט לנתח אסטרטגית ולייעל מבחינה שיווקית את הפתרון המוצע לצרכים המשתנים והמרובים של הלקוחות בתחום הספורט. בקורס נלמד להציג את תפקיד השיווק ותהליכי השיווק בעסקים בתחום הספורט ותרומתם להשפעה על השוק והלקוחות, להכיר את השפה השיווקית, המושגים, התיאוריות והמודלים המרכזיים בניהול השיווק וכן לרכוש כלים ומיומנויות המתבססות על ידע תיאורטי ותרגול פרקטי בתחום שיווק הספורט.

הקורס סוקר את תחום ההתפתחות הסנסומוטורית ואת הקשר ההדוק בין מערכות החוש למערכות התנועה בקרב ילדים בגיל הרך ואת השפעתם על התפתחות תקינה. הקורס נועד להקנות ידע יישומי בנושא התפתחות מערכות החוש ומערכות התנועה מלידה עד גיל שש.

בקורס ילמדו מושגים ועקרונות הקשורים בהתפתחות הסנסומוטורית, ויוצגו  אבני הדרך ההתפתחותיות  בגילאי לידה עד שש. כמן כן, נכיר את מערכות החוש ואת השפעתן על התפתחות מיומנויות מוטוריות נבחרות, ונלמד מהם מאפייני ילדים עם ליקויים חושיים וילדים עם לקות התפתחותית בקואורדינציה.

במהלך הקורס ייבחנו מבנה הספורט הישראלי והחוקים הרלוונטיים אליו, על בעלי העניין העיקריים בו וכן ארגוני הספורט המרכזיים, מבנה הספורט הבינלאומי, ארגוניו העיקריים ודרכי פעולותיו במסגרת חוקי ותקנות הספורט.

בקורס נכיר את העקרונות והסוגיות במשפט ספורט ישראלי ובינלאומי, נסקור את הפוליטיקה של הספורט ונבחן כיצד עובד המנגנון המשפיע על ארגוני הספורט מבפנים תוך התאמת תיאוריות ועקרונות אל הפרקטיקה היומיומית של העוסקים בתחומי הספורט והקניית כלים פרקטיים להבנת סוגיות בתחום ניהול הספורט מן הפן המשפטי, ניהולי, ביטוחי והאחריות על כתפי ממלאי משרה בתחומים אלו.

הקורס יפתח צוהר אל העולם המסקרן והמרתק של פסיכולוגיית הספורט, ויעמיק בתיאוריות המובילות, במחקרים ובממצאים המרכזיים מחד ובפרקטיקה ובשימוש בידע המעשי מאידך בעבודה עם ספורטאים בכל ענפי הספורט.

הקורס יעסוק בנושאים שונים כגון: אישיות ואופי של ספורטאי (והאם הוא מולד או נלמד), ביטחון עצמי ומוטיבציה, התמודדות עם לחץ וציפיות הסביבה, בניית קבוצה בריאה, התמודדויות נפוצות ומאפיינים המייחדים מנהיגים אפקטיביים ועוד.

בקורס זה נצא למסע מרתק אל תוך עולם הספורט, מהמאה ה-19 ועד ימינו אנו, ונתמקד בהבנת שורשי האלימות והגזענות, בהשפעותיהן השליליות ובדרכים להתמודדות איתן. נכיר את מגוון המודלים תיאורטיים ופרקטיים בתחום הספורט והקהילה, וביניהם בניית קהילה באמצעות ספורט, השפעת הספורט על התפתחות אישית וחברתית, הבנת ההשפעות השליליות של אלימות וגזענות בספורט על החברה וכן מודלים להתמודדות עם אלימות וגזענות בספורט.

בעשורים האחרונים מתרחשים בעולם תהליכים רבי עוצמה המכונים “גלובליזציה”. תהליכים אלו משפיעים על הכלכלה, החברה והתרבות – ועל היישובים, הסביבה ואורח החיים של תושבי העולם כולו. בספורט, הגלובליזציה שינתה את פנייה והפכה לתופעה עולמית שמתגברת במשך השנים. בנוסף במהלך השנים מאז האצת התהליכים הגלובליים והקפיטליסטים, תופעות ייחודיות נוצרו ברמת הצריכה של הספורט. בקורס נכיר את חשיבות הספורט והשפעתו על החברה והקהילה, תרומת הספורט כגשר בין מגזרים ומגדרים, הבנת התהליכים המסייעים בהשגת חוסן קהילתי באמצעות ספורט וכן הכרת תהליכים פוליטיים וכלכליים בספורט הישראלי והעולמי.

הקורס חושף בפני הלומדים תכנים מגוונים בניהול ומנהיגות, החל מדרכים לניהול עצמי, תפיסת תפקיד ניהולית, פרקטיקות ניהוליות מרכזיות, תיאוריות ומודלים מנהיגותיים ושימוש במיומנויות ניהוליות ומנהיגותיות מגוונות שיסייעו להם להוביל בשדה הספורט. דרך שימוש בשאלונים ודיונים בנושאי דעת אלו הקורס מאפשר הצצה פנימית של הסטודנטים לגבי תהליכים אישיים שיסייעו להם בפיתוח יכולות אלו.
מטרות הקורס הן לבחון את האתגרים העומדים בפני מנהל בספורט, ומכאן את תפקידי המנהל בשטח הספורט. כחלק מהלמידה ההתנסותית המטרה היא שהסטודנט יאפיין את הסגנון הניהולי האישי שלו וירכוש כלים ניהוליים ומנהיגותיים יישומיים בספורט.

הקורס מציף בפני הלומדים את הפוטנציאל הגלום ביזמות בתחום הספורט ומצייד אותם בדרכי חשיבה וכלים יישומיים שיסייעו להם ליזום בעולם הספורט. 
אופן הלמידה כולל התנסות חוויתית ישומית במסגרתה הלומדים מפתחים רעיון למיזם שנותן מענה לקושי או חסך כלשהו בתחום הספורט ויש באפשרותו לייצר תועלת פוטנציאלית.
מטרות הקורס הן  להכיר את הפוטנציאל הקיים ביזמות בתחום הספורט, לפתח חשיבה יזמית ביקורתית, ולהגדיר מיזמים הנותנים מענה לקושי ומספקים תועלות ללקוחות פוטנציאליים בספורט.