קורס זה מציג את יסודות תורת הכלכלה, וכך משמש בסיס ללימודי הקורסים האחרים בכלכלה. הקורס מתאר את הכלכלה כמדע החוקר את התמודדות בני האדם עם קיומם של רצונות בלתי מוגבלים לצד מקורות מוגבלים למימוש רצונות אלה, ועם הצורך הנגזר מכך לבחור בין חלופות (‏אלטרנטיבות‎)‏. הגדרה זו הופכת את הכלכלה רלוונטית במגוון רחב של נושאים ומצבים –בעולם העסקים, בניהול המדינה על-ידי הממשלה ובחיי הפרט. הקורס מציג את המושגים היסודיים של הכלכלה ואת דרכי הניתוח המאפיינות תחום זה.

הקורס במאקרו כלכלה עוסק בהחלטות הכלכליות של המשק כמצרף (קולקטיב). במסגרת הקורס נכיר כלי מדיניות מאקרו כלכליים כדוגמת מדיניות מוניטארית ומדיניות פיסקלית. נבין את מערכת החשבונאות הלאומית. נכיר את המודל הקיינסיאני ואת המערכת הבנקאית וחשיבותה במערכת מאקרו כלכלית.

קורס לחיים! בקורס תקבלו כלים פרקטיים איך לנהל נכון את יחידת הרווח הכי חשובה שיש; התא המשפחתי שלכם. מטרת הקורס להכשיר אתכם לייעץ ולסייע לצעירים ומשפחות בתחומים של התנהלות כלכלית חכמה, תכנון לעתיד, חסכון פנסיוני ועוד. הקורס עוסק בין היתר בנושאים הבאים: פנסיה וגמל, עבודה מול בנקים, דירוג אשראי, מבנה שכר – שכירים ועצמאיים, מתודולוגיית ליווי צעירים ומשפחות.

מטרות הקורס – הקניית עולם המושגים הידע והבנה הבסיסיים בתחום הביטוח. בסיומו של קורס זה הסטודנטים יכירו את מושגי היסוד, המונחים, והעקרונות שעולם הביטוח עובד לפיהם, והסטודנטים יהיו מסוגלים לתכנן את מארג הביטוחים שלהם בצורה נכונה יותר. כמו כן, הקורס מהווה הכנה בסיסית לבחינה החיצונית של רשות שוק ההון.

הקניית ידע בסיסי בחשבונאות פיננסית, תוך התמקדות בעקרונות החשבונאיים, דרכי בנייתם של הדוחות הכספיים והקשר ביניהם. הנושאים הנלמדים: הסביבה החשבונאית, מבנה הדוחות הכספיים 1 IAS, הנה”ח בסיסית, חשבונות חתך, לקוחות, מלאי, ורכוש קבוע.

יסודות המימון הוא הקורס הראשון שלומדים בתורת המימון ועליו מבוססים כל שאר הקורסים המתקדמים יותר.
מטרת הקורס היא להקנות למשתתפים מושגי יסוד בתיאוריה של המימון ויישומה להחלטות ההשקעה והמימון של הפרט ושל פירמות בבעלות רחבה בתנאי וודאות.
קורס זה דן בעקרונות מימוניים יסודיים, כמו: ערך הזמן של הכסף, ריביות, אינפלציה, בדיקת כדאיות השקעה, הלוואות ולוחות סילוקין, בניית תזרים מוזמנים ותקצוב הון.
בסיומו של קורס זה הסטודנטים יהיו מסוגלים להגדיר מושגי יסוד, לבצע חישובי ערך וחישובי ריבית ולקבל החלטות השקעה בתנאי ודאות.

הקורס מעניק כלים וידע לניתוח מעמיק של דוחות כספיים של חברות, תוך הקניית יכולת להעריך את שווי חברה בצורה מקצועית. ידע זה חיוני לקבלת החלטות פיננסיות מושכלות יותר, הן בהשקעות והן בניהול עסקים, ופותח דלתות לקריירה מצליחה בתחום הפיננסים.

הקורס יעסוק בנושאים עמם מתמודד מנהל פיננסי, למשל: החלטה על מבנה ההון של הפירמה ואופן חישובו, הקשר בין מבנה ההון, החלטות השקעה ושווי החברה; בחירת חלופות הלוואה, ומדיניות חלוקת רווחים. החלטות אלו משפיעות על רמת הסיכון, שווי החברה, והתגמולים לבעלי המניות.

הקורס נועד להקנות למשתתף את ההבנה של מבנה העלויות בארגון כדי לסייע בקבלת ההחלטות הניהוליות. יודגשו השימושים של המידע החשבונאי לצורך תכנון, בקרה וקבלת החלטות. המשתתף יוכל לקבל כלים מגוונים לשימוש בדרגים ניהוליים כגון – אילו עלויות רלוונטיות בבניית תקציב? כיצד לקבוע מחיר למוצר או לפעילות? אילו תהליכי בקרה וניתוח קיימים ואיך מנתחים את הסטייה מהתקציב? מה זו אסטרטגיית עלות של חברה ואילו שיקולים צריך לקחת בקביעת האסטרטגיה.

מטרת הקורס היא הענקה של ידע מעשי בכל הנוגע להקמת וניהול עסק, משלב הרעיון ועד לניהול השוטף. הקו המנחה של קורס זה הוא כתיבת מודל עסקי “רזה” המתאים למיזמים. בסיכומו של הקורס, הסטודנטים יקבלו את מרבית המידע הנחוץ כדי להבין ולהתנהל בתוך העולם היזמי המודרני, תוך הבנה של בסיס האסטרטגיה העסקית מבחינת פנים וחוץ ארגונית.

הקניית ידע לגבי תיאור גרפי של נתונים, ארגון נתונים בטבלאות וסיכום הנתונים על-ידי מדדים למיקום מרכזי, מיקום יחסי ומדדי פיזור. כמוכן, הקורס מקנה ידע בבדיקת קשר לינארי בין משתנים כמותיים לרבות רגרסיה לינארית וניבוי משתנה אחד מתוך השני. הקורס עוסק גם בתורת ההסתברות לרבות תורת הקבוצות, פונקציית ההסתברות וההסתברות המותנה והתפלגויות בדידות כגון, בינומית וגיאומטרית.

קורס המשך לסטטיסטיקה למנע”ס א’. מטרת קורס זה הינה העמקת הידע התיאורטי והמעשי של שיטות סטטיסטיות להבנה ולניתוח בעיות ניהוליות על ידי הסקת מסקנות ממדגם לאוכלוסייה, בעזרת אמידת פרמטרים באוכלוסייה על ידי בניית רווחי סמך וביצוע מבחני השערות עבורם.

תורת ההשקעות עוסקת בעקרונות ושיטות להערכת נכסים פיננסיים והשקעות. הקורס מכסה נושאים כמו תורת התיקים, מודל תמחור נכסי הון (CAPM), הערכת מניות ואג”ח, ושוקי הון. בנוסף, נלמדים ניתוח פיננסי, תיאוריות יעילות שוק, אסטרטגיות השקעה, מכשירים פיננסיים נגזרים, וניהול סיכונים. הקורס משלב תיאוריות עם יישום מעשי באמצעות מקרי בוחן וסימולציות.

להעניק למשתתפי הקורס ידע בסיסי ואיכותי בנושאי כלכלת המשפחה וכן להעניק למשתתפים כלים להדרכת משפחה לשיפור ההתנהלות הכלכלית השוטפת. הקורס יעסוק במגוון תחומים הקשורים להתנהלות הכלכלית השוטפת ובפרט בניית תקציב משפחתי מתאים. מסיימי הקורס יהיו בעלי ידע בסיסי להדריך משפחה צעירה כיצד לנהל את הכלכלה השוטפת שלה ולהיערך נכון לעתיד מבחינה כלכלית.

חוב נדלן הוא קורס העוסק בייעוץ משכנתאות . קורס בו לומדים כיצד ללוות לקוחות בעסקה הגדולה של חייהם, הקורס עוסק בתחומים מגוונים של התחום כגון התחום האשראי , המשפטי והביצועי של המשכנתא . מסיימי הקורס עוברים את הבחינה של התאחדות יועצי המשכנתאות ומקבלים תעודה משולבת של התאחדות היועצים והקריה האקדמית אונו.

מטרת הקורס היא הקניית המושגים והיסודות המתמטיים הנדרשים להבנה ויישום של נושאים שונים בתחומי מימון, סטטיסטיקה, כלכלה וניהול. הנושאים המרכזיים של הקורס הם טכניקה אלגברית, פתרון משוואות, כללי חזקות ולוגריתמים, סדרות, פונקציות, מושגים של גבול ונגזרת, ופתרון בעיות אופטימיזציה בנעלם אחד. לכל אורך הקורס יוצגו שימושים ודוגמאות שימחישו את ההיבטים היישומיים של החומר הנלמד בתחום של מימון.

מטרת הקורס היא הקניית המושגים והיסודות המתמטיים הנדרשים להבנת נושאים ופתרון בעיות בתחומי מימון, כלכלה וניהול. הקורס יתמקד בנושאי הבאים: פונקציה מרובת משתנים, הגדרה ומשמעות של הנגזרת החלקית, מציות נקודות קיצון של פונקציה מרובת משתנים, הגדרה ומשמעות של האינטגרל הלא-מסוים והאינטגרל המסוים, יישומים של האינטגרל המסוים, מערכות משוואות לינאריות וחשבון מטריצות. לכל אורך הקורס יוצגו דוגמאות שימחישו את ההיבטים היישומיים של החומר הנלמד בתחום של מימון, סטטיסטיקה וכלכלה.

מטרת הקורס – להקנות ידע משפטי בסיסי למנהלים וללמדם את עקרונות היסוד של השיטה המשפטית בישראל. הקורס מיועד ליתן בידי המנהל כלים לניתוח משפטי, על מנת שזה, בבואו להתמודד עם סוגיות משפטיות בעולם העסקים, ידע לעשות זאת ביעילות רבה יותר. הקורס יערוך הכרות עם מערכת בתי המשפט בישראל ועם עקרונות יסוד של השיטה המשפטית. כמו כן, יילמדו בקורס יסודות בדיני חוזים, דיני תאגידים וישוב סכסוכים.

מטרת הקורס – להציג בפני הסטודנטים את קשת הסיכונים המשפטיים אשר ארגונים חשופים להם, תוך תשומת דגש לסיכונים שהולכים ומתרבים בעידן הטכנולוגי. כמו כן, הקורס מקנה כלים בכדי למנוע את הסיכון ואף כיצד להתמודד עם הסיכון, הכרת עולם הפרטיות, חדירה לחומרי מחשב וסוגיות בסייבר לרבות יישום ניהול הסיכונים המשפטיים בעידן הטכנולוגי.

מטרות הקורס – הקניית עולם המושגים הידע והבנה הבסיסיים בתחומים העיקריים של המשפט בתחומי דיני התאגידים, דיני נירות ערך ואכיפה כלכלית משולבת. הכנה בסיסית לבחינה החיצונית של הרשות לנירות ערך. הטמעת חוק איסור הלבנת הון וניתוח משפטי לאורו בהליך הפלילי, אחריות פלילית של נושאי משרה בתאגיד.

הקורס נועד להכשיר את הסטודנטים לשוק העבודה הדורש ידע נרחב ביישומי מחשב בכלל, ובגיליון האלקטרוני בפרט. הקורס מלמד ליישם מתודולוגיות עבודה נכונות ויעילות באקסל, להפעיל שיטות חישוב וניתוח רלוונטיות במודלים השונים, לבצע פעולות עריכה ומניפולציה על הנתונים ולנתח נתונים באמצעות פונקציות מתקדמות, גרפים וטבלאות ציר.

מטרת הקורס להכיר לסטודנט את מערך הפנסיה והגמל בישראל לאור כל הרפורמות שעבר הענף הפנסיוני בישראל , והקניית הכלים העסקיים הניהוליים החיוניים לניהול חוזי פנסיה וגמל בשוק ההון בישראל.

הקניית ידע אנליטי מעשי ביישומי אקסל וניתוח מחקרים בתורת המימון. עם סיום הקורס הסטודנט ידע לבצע ניתוחים סטטיסטיים הדרושים לעבודת הסמינר והפרויקט מימון. ניתוחים אלו יכללו בין השאר, ניתוחי מובהקות, מבחני t, רגרסיה פשוטה ורגרסיה מרובה. כל המבחנים יודגמו על נושאים נבחרים בבנקאות ושוק ההון. הקורס ישלב גם מחקרים אשר פורסמו בכתבי עת שפיטים בינלאומיים.

קורס מתקדם לתמחור חוב ובניית חוזים פיננסיים מורכבים הידועים כהנדסה פיננסית.

סדנה מעשית בה נלמד לסחור בבורסה האמריקאית. נכיר את רזי שוק ההון, את פקודות המסחר השונות וכן אסטרטגיות לקבלת החלטות במניות אמריקאיות תוך התנסות מעשית בחשבון דמו המאפשר ביצוע פעולות בפועל וכן ניהול ראשוני של תיק השקעות.

מטרת הקורס לחשוף את הסטודנטים לעולם ההשקעות האלטרנטיביות. נדון במאפיינים של השקעות אלה ביחס להשקעות מסורתיות תוך שנציג סוגים שונים של אסטרטגיות נפוצות – קרנות גידור, קרנות הון וחוב פרטי, נדל”ן פרטי וסחיר – REITs וקומודיטיס והשפעתם של אלה על תיקי השקעות.

ניתוח והשקעה במכשירים נגזרים שהן אופציות וחוזים עתידיים. מטרה היא להכיר סוגי האופציות והחוזים העתידיים ככלים לניהול פיננסי יעיל וגידור סיכונים בתיק ההשקעות ואופן התנהגותם במסחר. הבנת אופן בניית האסטרטגיות השונות והשיקולים בשימוש בכל אחת מהן. תשומת לב רבה תינתן למאפייני השקעה באופציות, לרבות תמחור. הנושאים יעסקו בהתנהגות האופציות במצבי השוק השונים.

הקורס מציג טכניקות ויישום באמצעות תוכנה של בניית המודלים הפיננסיים העיקריים שאותם יכירו הלומדים והלומדות באופן תאורטי. התוכנה העיקרית בה יעשה שימוש היא EXCEL בגרסת 365, כולל יישומי VISUAL BASIC וכן הכרות בסיסית עם יישומי סימולציה נומרית. הקורס מכוון את הסטודנטים לעבודה עצמית באופן שיאפשר להם לבנות מודלים דומים באופן עצמאי.

נלמד מספר נושאים נבחרים בבנקאות, ועל אופן השפעתה של המערכת הפיננסית על הסביבה העסקית תאגידית. נסקור עקרונות של מספר תוכניות מימון: נתחיל באופני המימון הבנקאי הבסיסי, נמשיך דרך מימון בנקאי מתקדם. אז, נעבור ונתמקד בתוכניות מימון ספציפיות: מימון הון חוזר – תוכניות מימון אשראי לקוחות, ותוכניות ספקים. נעסוק במימון פרויקטיםProject finance – BOT) ). נלמד עקרונות וסוגי איגוחים.

נתחיל בהיכרות עם התאוריה המרכזית והחשובה ביותר שהיוותה את פריצת הדרך בחקר הכלכלה ההתנהגותית והבסיס למחקרים רבים ומשמעותיים אחרים בתחום: ״תורת הערך״ (Prospect Theory) של פרופ׳ עמוס טברסקי ופרופ׳ דניאל כהנמן. החלק השני של הקורס עוסק בתורת המשחקים ומימון, בו נלמד מושגי יסוד בתורת המשחקים והשימושים האפשריים בתחום המימון.
החלק השלישי של הקורס יעסוק בתחום הרחב של המימון ההתנהגותי, בו נכיר מושגי יסוד כגון רציונליות מושלמת ורציונליות מוגבלת, אפיון פסיכולוגי של משקיעים בהתאם לשנאת הסיכון שלהם, הטיות התנהגותיות, והתיאוריה המודרנית של תיקי השקעות. החלק הרביעי והאחרון של הקורס יעסוק בתחום הדחיפה הקלה (Nudging) שפיתח פרופ׳ ריצ׳רד ת׳אלר וזיכה אותו בפרס נובל בכלכלה. נבחן את השימושים הנעשים בתחום זה לצורך קידום מדיניות ובעיקר במימון.

מטרת הקורס- הקניית ידע בסיסי וכלים לבחון השקעות אלטרנטיבות בעיקר בעולם של השקעות נדלן. בנוסף, המחשת תפקיד אנליסט נדלן חול/מנהל השקעות אלטרנטיביים בבתי ההשקעות הגדולים. בסיום הקורס אמורים להיות לסטודנט כלים בסיסיים לבחון תוכנית עסקית להשקעה בנדל”ן חול.

סיור שטח בבתי השקעות מובילים בארץ, תוך חשיפה לתפקידים שונים בתחומי הפיננסים ושוק ההון, בניית מסלול קריירה ופתיחת דלתות להמשך השתלבות בחברות השונות.

הקורס מספק מבוא לטכנולוגיית הבלוקצ’יין ומטבעות קריפטוגרפיים, כולל יישומיהם בפיננסים ובנקאות. נלמד על יסודות הטכנולוגיה, מכניקה של ביטקוין, פלטפורמות נוספות כמו Ethereum, וכן נושאים כמו DeFi, NFT ומסחר בנכסים דיגיטליים.

הקניית כלים מעשיים לבנייה, ניהול וניתוח תיקי השקעות מקומיים וגלובליים, במהלך הסדנא נכיר מהם מדדי הייחוס הרלוונטיים וכיצד יש להשתמש בהם בבואנו לבחון בניה ו/או ניתוח של תיקי השקעות.

הסדנא עוסקת במתן כלים לקבלת החלטות בעולם משתנה. התמקדות בהחלטות שבסיסן מולטי דספלינרי מעולמות שיווק, תמחור, הערכות מתחרים וצרכי השוק.

סדנת השקעות וגיוס המונים בעידן החדש פותח עבורכם דלת לעולם ההשקעות. בקורס עצמו לא נכנס לעומק של כל השקעה אלא נסקור בקצרה מגוון דוגמאות מעולם ההשקעות. הקורס מעניק הכרה עם אסטרטגיית השקעה ובניית התמהיל לפעילות גיוס הון הן בעבור סטארטאפים והן בעבור מיזמים חברתיים ועסקאות.