קורס ראשון ברצף הקורסים במדעי המחשב. מיועד לייצר בסיס משותף בתכנות דרך לימוד שפת ג׳אווה (Java), לימוד עם מושגי יסוד במדעי המחשב, רכישת שפת חשיבה חישובית ויכולת לחשיבה אבסטרקטית. הסטודנטים יכירו מספר בעיות בסיסיות במדעי המחשב (לדוגמה: מיון וחיפוש ברשימות ארוכות),  ואלגוריתמים הפותרים בעיות אלו. הקורס מהווה בסיס לשרשרת לימודי הליבה במדעי המחשב, בפרט לקורס ״תכנות מונחה עצמים״ (שנה א׳) ו – ״מבני נתונים״ (שנה ב׳).

קורס מבוא לכל עולם התיאוריה המתמטית. בקורס לומדים שיטות ומיומנויות בפתרון בעיות והוכחות, ועוסק בנושאים כמו: לוגיקה מתמטית, תורת הקבוצות, יחסים, פונקציות אינדוקציה מתמטית, שיטות מניה. זהו קורס קדם כמעט לכל קורס תיאורטי בהמשך התואר.

קורס בסיסי בכל המקצועות המדעיים וההנדסיים. הקורס מפתח יכולת חשיבה מתמטית מופשטת, ומקנה ידע וכלים בנושאים הבאים: סדרות, גבול של סדרה, מושג הפונקציה, גבול של פונקציה, רציפות, נגזרת ומשמעותה, חקירת פונקציה. הדגש בקורס על דיוק מתמטי.

קורס המשך: פיתוח יכולת חשיבה מתמטית. הקניית ידע וכלים חשובים לסטודנט בנושאים הבאים: אינטגרלים ואינטגרלים מוכללים, טורים אינסופיים, טור טיילור ופונקציה מרובת משתנים.

מנהל עסקים הוא תהליך ניהולי של קבלת החלטות, אשר במרכזו פיתוח היעדים, המיומנויות והמשאבים של חברות עסקיות וארגונים. זהו קורס מבוא במנהל עסקים, הכולל את המושגים, התיאוריות והמודלים המרכזיים בתחום, ונותן לאנשי פיתוח לעתיד טעימה מההיבטים שונים בעולם העסקי, כולל שיווק, אסטרטגיה, מימון ויזמות, כדי לאפשר להם לבצע תהליכי פיתוח שיתנו את האימפקט הנכון בהקשר העסקי.

הקניית מושגי יסוד ומושגים מתקדמים בתכנות מונחה עצמים ותרגולם המעשי באמצעות שפת התכנות Java. בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים להבין עקרונות של תכנות מונחה עצמים, לעצב תוכנה באופן איכותי וגמיש לשינויים, לכתוב ולהבין תכנות ב-Java, לממש מבני נתונים בסיסיים.

הקורס מקנה לסטודנטים הבנה מעמיקה של מושגי יסוד של אלגברה לינארית כגון מערכות משוואות ליניאריות, מרחבים וקטורים ומטריצות. מושגים ושיטות שנלמדים בקורס מהווים כלים חיוניים בתחומים רבים של מדעי המחשב, כמו בינה מלאכותית (AI), גרפיקה ממוחשבת ומציאות מדומה (VR), עיבוד תמונה, ראיה ממוחשבת, רובוטיקה, עיבוד כמויות גדולות של נתונים (Big Data) ועוד. בנוסף, הכלים של אלגברה לינארית משמשים להבנה ולבניה של אלגוריתמים לפתרון בעיות אופטימיזציה שונות.

מטרתו הכללית של הקורס היא לסייע למשתתפים בו לפתח הבנה טובה יותר של עצמם ביחס לעולם היזמות ולעולמו של היזם, וכן הכשרת מגוון מיומנויות וכישורי חיים הדרושים להפיכת החזון האישי של היזם לפרויקט יזמי בר קיימא. בהקשר זה הקורס משקף עמדה פדגוגית ייחודית למדי ליזמות המשלבת גישה התפתחותית בשילוב עשייה מוכוונת פעולה. הקורס בנוי על הבנה בסיסית של היזמות כתנועה של ארגון-עצמי הקשורה לתפיסה המוסרית הפנימית וההבנה העצמית של היזם לא פחות מהרצון לעוצמה וכסף גדול. כך, בעוד שרוב הגישות לחינוך ליזמות נוקטות בגישה כלכלית מעשית לנושא, קורס זה נועד לאתגר הנחות אלה ולהציע גישה אנושית משלימה (כלומר אתית-מעשית) ליזמות, בו היא נתפסת כפעולה ייחודית שבאמצעותה אנשים תורמים לרווחתם, כמו גם לרווחתם של אחרים.

קורס יסוד בעולם מדעי המחשב, והבסיס לכל העולם האלגוריתמי. בקורס מכירים שיטות להערכת זמן ריצה וחסמי זמן של אלגוריתמים; הכרת מבני נתונים בסיסיים ושיבוץ מבני הנתונים באלגוריתמים ביעילות המרבית. מבני נתונים עיקריים אותם יפגשו  כוללים: רשימה מקושרת, מחסנית, תור, תור קדימויות, עצי חיפוש ועוד.

הקורס עוסק ביחידות הלוגיות המרכיבות את המחשב, הקשר בין חומרה לתוכנה, יישום עקרונות אלגברה בוליאנית במערכות ספרתיות, הכרת התקני מיתוג שונים, תכנון מעגלים צירופיים, הכרת מבנה המעבד והזיכרון והכרות ראשונית עם שפת אסמבלי.

פיתוח חשיבה שיטתית ומתמטית להתמודדות עם בעיות בעלות מרכיב של אי-וודאות, והקניית ידע בסיסי בתחום תורת ההסתברות. ידע זה נדרש בקורסים רבים בהמשך הלימודים במדעי המחשב, כגון: בינה מלאכותית, למידת מכונה, רשתות נוירונים, עיבוד נתונים, ניתוח נתונים, סימולציה, ניהול סיכונים, הנדסת איכות תכנה, ניהול פרויקטים ועוד. הבנת עקרונות ההסתברות חיונית לפיתוח ושיפור אלגוריתמים ומודלים מתמטיים מורכבים המשמשים בתחומים אלו.

הקורס יקנה לסטודנטים רקע במושגי יסוד והעקרונות החישוביים שבבסיס מהפכת הבינה המלאכותית, ובשימושי בינה מלאכותית בתחום העסקי. הקורס יכלול התנסות יישומית עם כלי AI חדשניים וביצוע פרוייקט מעשי.

מטרת הקורס היא הכרת מבנה המחשב והבנה כיצד תוכניות ותהליכים עובדים ברמה הנמוכה (ב- low level) תוך פיתוח מיומנויות חשובות ונדרשות בתעשיית ההייטק. הקורס עוסק בטכנולוגיות וכלים נפוצים כגון מערכת ההפעלה לינוקס, שפת C, ושפת אסמבלי.

הקורס יציג מבוא לשיטות להנדסת תוכנה המלוות את כתיבת התוכנה בפועל ומאפשרות פיתוח מערכות תוכנה מורכבות, כגון: עיצוב דרישות, ארכיטקטורה, בדיקות תוכנה, שימוש חוזר בתוכנה, תיעוד ועוד. בחלק השני של הקורס נלמד לתאר תכנון מערכת באמצעות תרשימי UML, ונכיר design patterns שימושיים ונפוצים המשמשים לעיצוב תוכנה לצורך פתרון בעיות נפוצות.

מערכות מסדי נתונים טבלאיים הן הסטנדרט המקובל כיום לניהול ממוחשב של מידע. הקורס מהווה מבוא להכרת מערכות מסדי נתונים טבלאיים ולעקרונות פעולתן. הקורס עוסק בהקניית גישה מערכתית לניתוח והקמה של מערכות בסיסי נתונים, וכן לימוד ותרגול יכולת תשאול ותחקור של מסדי נתונים.

זהו קורס העוסק בהבנת יכולות החישוב הקיימות, ודרך התפתחותם. בקורס עוסקים בהכרת המודלים החישוביים היסודיים עליהם מבוססים המחשבים של ימינו, והשוואת כוח החישוב שלהם: אוטומטים דטרמיניסטים ואי דטרמיניסטיים, ומבוא למכונות טיורינג. במקביל , הקורס עוסק בהכרת המשפחות היסודיות של שפות פורמליות והקשר בין השפות והמודלים החישוביים הללו.

זהו קורס מבוא ראשון לבינה מלאכותית אשר מביא מושגים בסיסיים שהמרכזי בהם הוא חיפוש. מושג המשחק, כפי שהוא מתבטא בתחומים רבים, אבל במיוחד בחיפוש אחר פתרון בכלל ופתרון טוב בפרט. נסתכל בדוגמא של משחק בין סוכנים רבים החברים ברשת חברתית.

קורס זה עוסק בהגדרת משימות למידה חישובית: מהי למידה אילו סוגי למידה ישנם וכיצד ניתן לבצע אופטימיזציה על תהליכי למידה. הקורס עוסק בלמידה מפוקחת (סיווג ורגרסיה), למידה בלתי מפוקחת (קיבוץ אשכולות והפחתת ממדים) ובלמידת חיזוק (reinfocment learning).

הקורס מנחה את הסטודנטים בכתיבת קוד מורכב תוך כדי דיון תיאורטי בניהול זיכרון והתנסות בתכנות מרובה חוטים. ההרצאות בקורס נועדו להקנות מושגים המעמיקים את הדיון, התרגולים יורדים לפרטים ומשובצים בדוגמאות קוד, ומטלות הבית מעמתות את הסטודנטים עם החומרים הנלמדים. אגב הקניית הידע מתנסים הסטודנטים בשפת תכנות נוספת (C++).

יוניטי (Unity) הוא מנוע משחק ופלטפורמת פיתוח רב-תכליתית המשמשת ליצירת משחקים דו-ממדיים ותלת-ממדיים, סימולציות, ואפליקציות אינטראקטיביות למגוון פלטפורמות. בקורס נלמד כיצד להשתמש במנוע המשחקים Unity לפיתוח משחקים ואפליקציות אינטראקטיביות. בקורס נכסה נושאים כמו ממשק המשתמש של יוניטי, תכנות ב-C#, פיזיקה, אנימציות, וטכניקות עיצוב משחקים. המשתתפים ילמדו ליצור פרויקטים מעשיים, החל ממשחקים פשוטים ועד לחוויות תלת-ממדיות מורכבות.

הקורס מציג את ההתפתחות והמצב הנוכחי של תחום ה-IoT, המשלב אובייקטים חכמים, מחשוב ענן וניתוח אוטומטי של נתונים גדולים. במהלך הקורס, הסטודנטים יעסקו בתכנון, עיצוב ופיתוח מוצרים מבוססי IoT באמצעות רכיבים כמו Raspberry Pi, חיישנים ושירותי ענן של AWS. הקורס משלב בין ידע תיאורטי למיומנויות מעשיות, ומספק לסטודנטים כלים לפיתוח מוצרים חדשניים המותאמים לצרכים המודרניים.

זהו קורס מתקדם בתיאוריה של מדעי המחשב, הקורס עוסק בהכרות בסיסית עם מספר בעיות יסודיות, מושגים וגישות אלגוריתמיות במדעי המחשב. הקניית כלי חשיבה ודרכי עבודה לפתרון בעיות: מידול הבעיה, מציאת אלגוריתם, הוכחת נכונות וניתוח סיבוכיות. גישה חמדנית ותכנון דינאמי ככלים אלגוריתמיים בסיסיים. בוגרי הקורס יוכלו לפתור בעיות אלגוריתמיות תוך שימוש בכלים אלו.

הקורס מציג גישה פרקטית לביצוע תהליכי למידת מכונה משלב הכנת הנתונים ועד שלב הסקת המסקנות. בכלל תהליך הלמידה נדון בשיקולים התיאורטיים וכיצד הם  ממומשים בפועל על מנת לטייב תהליכי למידה. נושאי הקורס: סיווג ורגרסיה באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, ניתוח תמונה, קול ושפה באמצעות רשתות נוירונים (למידה עמוקה), ובניית מערכות המלצה.

הקורס מיועד לתלמידים עם ניסיון בתכנות המעוניינים ללמוד נושאים מתקדמים בתכנות כולל פיתוח אלגוריתמים ומבני נתונים והתמקדות בפתרון בעיות,  כולל כאלו הניתנות בראיונות טכניים. הסטודנטים יעסקו בפיתוח פרויקט תוכנה בפייתון  (Python) הכולל עיצוב תכנון ממשק משתמש, אינטראקציה עם מסדי נתונים, תכנות multi-threaded, פיתוח מבוסס ענן כולל תכנות שרת עם ממשקי API של RESTful ופיתוח Frontend. נוסף, הסטודנטים יתרגלו שימוש ב ChatGPT – כמסייע לתכנות ושימוש במחברות Jupyter לפיתוח מהיר ואקספרימנטלי. הסטודנטים בקורס ירכשו יכולות מתקדמות ורלוונטיות לשוק העבודה המשתנה, כולל פרויקט מתקדם אותו יוכלו להציג במהלך ראיונות עבודה, הקניית כלים ושיפור כישורים לענות של שאלות טכניות בראיונות עבודה והתנסות בעולמות ה-AI  וה – LLM.

הקורס עוסק בפיתוח יכולות ליצירתיות וחדשנות, ברמה האישית, הקבוצתית והארגונית.   הקורס מציג ידע בתחומים שונים המשפיעים על היצירתיות כגון: קוגניציה ותהליכי חשיבה, דינמיקה קבוצתית ומוטיבציה. בנוסף, נלמד ונתרגל שיטות פרקטיות לשיפור תהליכים יצירתיים סהקשר של פיתוח טכנולוגי. את הקורס מלווה תרגיל קבוצתי מתגלגל, בו יתנסו הסטודנטים במעגל שלם של פעולה יצירתית קבוצתית: מהעלאת רעיונות, חלוקת משימות, מימוש ופגישה עם ״לקוחות״, סיכום יצירתי ותחקיר קבוצתי ואישי, כמו גם אלמנטים ייחודים נוספים כגון סדנה במרכז סימולציות בקריה האקדמית אונו.

קורס זה יאפשר לסטודנטים להביא את שלל יכולותיהם מן התואר לכדי מימוש בגישה אינטגרטיבית בה תינתן משימה מעולם למידת המכונה והסטודנטים יבצעו אותה בצוותים תוך דימוי מחזור חיי פיתוח בתעשייה. הקורס שם דגש על תכנון, תיעוד, פיתוח דינמי והסקת מסקנות למען השגת יעדים מוגדרים.

קורס זה מספק הבנה מעמיקה של הפונקציונליות והיישום  של מערכות ההפעלה, תוך התמקדות ברכיבי מפתח כמו סנכרון תהליכים, ניהול זיכרון וקבצים ופעולות I/O. התלמידים ילמדו כיצד משאבים אלה מנוהלים ומנוצלים, עם התנסות מעשית הן על מערכות Windows והן לינוקס והשירותים שלהן.

היכרות ראשונית עם פיתוח Frontend. הטכנולוגיות הארכיטקטורה והעקרונות איתם מפתחים אפליקציות web, החל משפת HTML ו CSS, דרך Web frameworks הנפוצים בשוק (בפרט, אנגולר) כולל שיטות פרקטיות ליישום פרויקט תוכנה. נכיר design patterns – תבניות מוסכמות לפתרון בעיות נפוצות בעולם התוכנה. נלמד שיטות לכתיבת קוד נקי Coding Style ונתנסה בתהליך סקרי קוד תוכנה code review.

בקורס נבחן את הכוח החישובי של מודלים חישוביים שונים, והבעיות שהן יכולים לחשב. בהמשך נבחן את יכולותיו של מחשב לזהות ולהכריע בעיות חישוביות שונות. לבסוף נתעניין בכימות המשאבים החישוביים (כגון: זמן ומקום), הדרושים להכרעה של מחלקות שונות של בעיות חישוביות.

מטרתו של הקורס להקנות את היסודות של ניהול מוצר, תוך התמקדות במוצרים מבוססי ניתוח נתונים. הקורס יכסה את כל מחזור חיי המוצר, החל מאפיון צרכי הלקוח, דרך פיתוח, השקה, ניתוח ביצועים ושיפור מתמיד. בנוסף, הקורס יבחן כיצד בינה מלאכותית (AI) משנה את עולם ניהול המוצר ויציג כלים ויישומים של AI בתהליכי ניהול מוצר שונים. במהלך הקורס הסטודנטים יפתחו פרוייקט של ניהול ופיתוח מוצר פשוט תחת הנחייה.