הקורס יפתח צוהר לסטודנטים למבנה גוף האדם. הנושאים המרכזיים שילמדו בקורס עוסקים
במהי אנטומיה, מושגי יסוד באנטומיה. כיוונים, מישורים, חתכים, תנועות הגוף. רקמות הגוף. כמו כן נלמד על מערכות הגוף: שריר -שלד, מערכת הנשימה, הלב וכלי הדם, מערכת
העיכול, מערכת השתן והמין, הלימפה. בחלקו השני של הקורס נלמד על אנטומית הגוף העליון (עצמות, מפרקים, שרירים עצבים וכלי דם).

הקורס מציע לסטודנטים מסע לעולם המחקר החברתי-התנהגותי, תוך התמקדות בתחום המתפתח של סוציולוגיה של הגוף. הקורס מחולק לשני חלקים עיקריים המשלימים זה את זה ומספקים תמונה מקיפה של התחום. החלק הראשון של הקורס מתמקד במבוא לסוציולוגיה, ומציג בפני הסטודנטים את היסודות התיאורטיים והמתודולוגיים של הדיסציפלינה. החלק השני של הקורס מתמקד בסוציולוגיה של הגוף, תחום מחקר המציב את הגוף במרכז הדיון הסוציולוגי. בחלק זה, הסטודנטים יחקרו את היחסים המורכבים בין הגוף, החברה והתרבות. זאת ועוד, הסטודנטים יבחנו כיצד תפיסות חברתיות של הגוף נוצרות, נשמרות ומשתנות, וידונו בנושאים עכשוויים כגון כאב, מגדר, בריאות וזיקנה דרך הפריזמה של הגוף.

קורס כתיבה אקדמית מפגיש את הסטודנטים עם מאגרי מידע, איפיון וקריאה ביקורתית של מאמרים אקדמיים, והכרות עם כללי הכתיבה האקדמית ומאפייניה. במהלך הקורס הסטודנטים ונחשפים לכלים מתחום ה- AI תוך הכרות עם היכולות והמגבלות של מגוון כלים, התנסות ועידוד לשימוש אחראי ולבחינה ביקורתית של התוצרים העולים משימוש בכלים אלה.

קורס מקיף ומעמיק העוסק במבנה ובתפקוד של מערכת העצבים. מהווה בסיס חשוב להבנת גישות ושיטות טיפוליות בתחום הפארה-רפואי.

הקורס דן בהיבטים שונים (קוגניטיביים, רגשיים, חברתיים ופיזיים) של הפסיכולוגיה ההתפתחותית מעוברות ועד בגרות, תוך הדגשת השפעתם האינטגרטיבית על שלבי ההתפתחות. נלמדות תיאוריות התפתחותיות מרכזיות בתחומים השונים (כגון פרויד, אריקסון, פיאז’ה, בולבי ועוד), תוך התייחסות לייחודי והמשותף להן, לביקורת ולהשלכותיהן על טיפול ועל המשך החיים.

מבוא לעיסוי שבדי קלאסי: מטרות טיפוליות, התוויות והתוויות-נגד לטיפול, ורצף טכניקות מלא לכלל הגוף על פי סגמנטים תוך כדי שימת דגש על מכניקת גוף המטפל והתאמת תנוחת המטופל לכל מצב.

מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים ידע תיאורטי ויישומי בסטטיסטיקה תיאורית והיסקית. בקורס יושם דגש על נושאים שונים של סטטיסטיקה היסקית . הסטודנט ילמד כלים לניתוח נתונים כמותיים שנאספו ממדגם, להסיק מסקנות, ולהכלילם אל האוכלוסייה. כמו כן, הסטודנטים ילמדו לבצע ניתוחים סטטיסטיים שונים באמצעות פלטים של תוכנת SPSS, להבינם ולכתוב דו”ח תוצאות.

הקורס יפתח צוהר אל העולם המסקרן והמרתק של פסיכולוגיית הספורט, ויעמיק בתיאוריות המובילות, במחקרים ובממצאים המרכזיים מחד ובפרקטיקה ובשימוש בידע המעשי מאידך בעבודה עם ספורטאים בכל ענפי הספורט, תוך שימת זרקור על מעמדו, תפקידו וחשיבותו של הספורטתרפיסט בחיי הספורטאי וההתמודדויות הנפוצות בספורט יחידני או קבוצתי.
הקורס יעסוק בנושאים שונים כגון: אישיות ואופי של ספורטאי (והאם הוא מולד או נלמד), ביטחון עצמי ומוטיבציה, התמודדות עם לחץ וציפיות הסביבה, בניית קבוצה בריאה, התמודדויות נפוצות ומאפיינים המייחדים מנהיגים אפקטיביים ועוד.

מטרות הקורס: הקניית ידע ויכולת הסתכלות אינטגרטיבית על שלבי ההתפתחות בילדות המוקדמת ועד גיל ההתבגרות.. הסטודנטים ילמדו על היבטים סנסומוטוריים, פיזיולוגים ונוירולוגים הקשורים בהתפתחות הילד. יתוודעו לעקרונות התפתחותיים ותיאוריות התפתחותיות, יכירו את ההישגים השונים של ילדים בכל גיל עם דגש על התפתחות תנועה ומוטוריקה, ויתחילו לראות את הקשר בין התפתחות ופעילות גופנית- החל מגיל צעיר.

הקורס עוסק בהכרת תהליך האבחנה והאבחנה המבדלת במחלות נוירולוגיות. הכרת מחלות ותסמונות נוירולוגיות השכיחות מבחינת אטיולוגיה, פתופיזיולוגיה, סימנים, טיפול ופרוגנוזה הבנת תופעות פתולוגיות בתפקוד מערכת העצבים המרכזית וההיקפית.

הכרות ברמה תיאורטית ומעשית של תחומי הידע הבאים:
מערכת הסיווג של ה ICF- עבור ילדים. פתולוגיות שכיחות בתחום התפתחות הילד: איחור התפתחותי, פגים, שיתוק מוחי, DCD , מגבלה שכלית התפתחותית: צעירים+ מתבגרים, בעיות גנטיות, ספינה ביפידה, PMD, SMA, הספקטרום האוטיסטי. תירגול שיטות מיון +מבחן לשיווי משקל.

הכרות ברמה תיאורטית ומעשית של תחומי הידע הבאים:

מטרת הקורס היא לערוך היכרות בסיסית עם מושגי היסוד בפסיכיאטריה ועם התסמונות הקליניות המרכזיות. במהלך הקורס יושם דגש על ראיית המטופלים כמכלול, ועל היכולת של נשות ואנשי המקצוע בתחום הספורטתרפיה לזהות סימפטומים נפשיים העשויים להופיע אצל המטופלים, להבינם ולהתייחס אליהם כחלק מהתהליך הטיפולי.

מרבית העסקים הנפתחים בישראל ובעולם נמצאים בקטיגורית העסקים קטנים. לא אחת מוצא עצמו יזם/מנהל בעסקים קטנים נצרך לקבל החלטות שאין לו הכלים לקבלן,
קורס זה שם לו למטרה להכשיר את מנהלי עסקים קטנים בקבלת החלטות בפתיחה וניהול עסק עצמאי.

הקורס מתמקד בענף בפסיכולוגיה העוסק בטיפול ואבחון של אנשים שמתמודדים עם נכויות ומחלות פיזיות, מחלות נפשיות, לקויים התפתחותיים, משברי חיים וחוויות של אובדן וטראומה בכל שלבי החיים. בקורס, יפגשו הסטודנטים עם מכלול האקטים של המושג “שיקום”, ידונו בעקרונות הפילוסופיה השיקומית ויחשפו לעבודתו של המטפל השיקומי, תוך הדגשת הערכים המנחים בטיפול.

הקורס ישומי, מתכלל ידע קודם ועוסק במתן מרשם להערכה ניטור ובניית מרשם אימוני לגיל המבוגר . דגשים- דגלים אדומים, חסמים לפ”ג בגיל המבוגר, סדנה על פרקינסון ותרגול בכיתה ובבית אבות את הנלמד.

מטרות הקורס: לאפיין צרכי ילדים וקבוצה- בהקשר של היכולות והצרכים של כל ילד: מוטוריים, פיזיולוגיים, חברתיים, להדריך קבוצות ילדים: תקינים או צ”מ או משולבת, רמה של מתחילים. ח”כ, משחקי כדור, הידרותרפיה, לבנות וליישם תוכניות הדרכה של אימון גופני לילדים ונוער, לקבוצות ילדים ונוער עם לקויות שונות, על סמך אפיוני הלקות.ולהוביל ולהדריך קבוצות במסגרות שונות.

During this course, students will demonstrate the ability to illustrate the procedures and best practices followed by primary caregivers for a sports team in identifying sport-related injuries and illnesses. They will be using the skills they have learnt in previous courses and learn to apply them on the field.

הכרת מבנה עולם הספורט ההישגי, סיווג ענפי הספורט, תכנון בספורט הישגי – תכנון ארוך טווח ותקופתיות עונתית ורב-עונתית, הכרת מעטפת הליווי המדעית-רפואית של ספורטאי הישג על רבדיה השונים, לרבות שילוב טכנולוגיות וכלים חדשניים לניתוח, ניטור ולבקרת כשירותם של ספורטאי עילית.

השימוש הנרחב בתרופות, ההתפתחות המדעית המהירה בתחום וכניסתן של תרופות חדשות רבות לשימוש, דורשות ידע מעמיק ורחב להבנת התהליכים הקשורים בפעולה של תרופות ושימוש מושכל בהן. לשם כך בקורס יוקנו מושגי יסוד בפרמקולוגיה, למידת עקרונות הטיפול התרופתי במצבי מחלה שונים, יושם דגש על הבנת מנגנוני פעולת התרופות כחומרים המתערבים בתהליכים ביוכימיים, פתולוגים ופיזיולוגים בגוף, הרציונל הפרמקולוגי במחלות השונות והכרת תופעות הלוואי האופייניות. הכרת האינטראקציה בין התרופות, בין תרופות למזון וההשלכות הקליניות ולתופעות הלוואי והקניית ידע מקצועי-מעשי בנוגע לחומרים משפרי ביצועים ואסורים בספורט. גדרת מושגי יסוד הקשורים בטיפול התרופתי, כולל תנועת התרופה בגוף ודרכי ההשפעה של מערכות הגוף על תרופה. הבנת מנגנוני הפעולה ודרכי ההשפעה של הטיפול התרופתי על תהליכי הגוף השונים בתפקוד תקין ובמצבי חולי.
הכרת האמצעים להפחתת רעילות ותופעות לוואי מתרופות והאפשרויות להתאמה מרבית של הטיפול התרופתי למטופל, הבנת הסיכון הכרוך בשימוש בחומרים אסורים, הבנת תפקיד אנשי המעטפת וטיפול תרופתי והקניית כלים מקצועיים לסוגיות סימום בספורט נפוצות בספורט קבוצתי ויחידני.

חשיבות ומקום שיקום הלב בהחלמת חולי הלב וחזרה לחיים שלפני האשפוז. עקרונות האימון הגופני בחולי לב הכוללים: פיזיולוגיה ופתופיזיולוגיה של המערכת הקרדיווסקולרית במנוחה ובמאמץ, שיטות אימון , התוויות נגד, דגשים הקשורים למחלות נלוות וגורמי סיכון למחלות לב וחשיבות הניטור והמעקב הרפואי בשיקום הלב.

מטרות הקורס: הקניית כלים עיוניים ומיומנויות קלינית לטיפול באמצעות קינזיוטייפ. נושאי הקורס: מבוא, הבסיס הנוירופיזיולוגי והמכני לטיפול באמצעות קינזיוטייפ. השפעה של קינזיוטייפ על מבני ומערכות הגוף השונות. חשיבות ומעורבות של האפידרמיס, דרמיס והפסייה השטחית בבעיות שלד-שריר. בדיקה, חשיבה קלינית, קביעת מטרות ויישום אפליקציות טיפול לבעיות שונות של מערכת התנועה.

הסטודנט יכיר את שרירי הליבה, ועקרונות עבודת לידה ויציבה בתרגול , ויתאים תרגילי חיזוק ומתיחה המותאמים אישית לספורטאי או למתאמן לפי מטרתו ו/או פציעתו תוך כדי שימוש בעקרונות ה-CORE והיציבה.