החוג להפרעות בתקשורת

אודות
מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות שירות. עומדת בראש המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו. לאורך שנים שימשה כיועצת בתחום המוגבלות השכלית לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, שותפה בפורום לימודי מוגבלות ופעילה לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות בישראל. פיתחה מודל ייחודי לנגישות לאנשים עם מוגבלות שכלית ופרסמה מאמרים מגוונים בתחום ההנגשה הקוגניטיבית ומרצה בנושאים אלו בכנסים בארץ ובעולם.
Yalon-Chamovitz, S. (2000). Practical intelligence: The cognitive underpinning of occupation. In: Annals of the 6th European Congress of Occupational Therapy. Paris: ERGO. Pp.38-39
Yalon-Chamovitz, S. (2009). Invisible access needs of people with intellectual disabilities: A conceptual model of practice. Intellectual and Developmental Disability, 47, 395-400.
אודות
Ph.D.  החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל אביב. בוגרת תואר ראשון ומוסמכת החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל אביב. קלינאית תקשורת, משמשת כסגנית ראש מכון שמיעה ודיבור במרכז הרפואי ע”ש שיבא, תל השומר. מומחית בתחום הקשר שבין בעיות שמיעה וליקויי שפה ולמידה. מובילה מחקרים בתחום של הפרעות בעיבוד שמיעתי-שפתי באוכלוסיות של לקויי שמיעה, קריאה ולמידה.
Putter-Katz H., Adi-Ben Said L., Feldman I, Hildesheimer M. Effects of speech in noise and dichotic listening intervention programs on central auditory processing disorders. Journal of Basic & Clinical Physiology & Pharmacology, 2008, 19: 301- 316.
Ahissar M., Lubin Y., Putter-Katz H., Banai K. Dyslexia and the failure to form a perceptual anchor. Nature Neuroscience, 2006 Dec;9(12):1558-64.
אודות
קלינאית תקשורת בהכשרתה ובעיסוקה הקליני. בעיסוקה הקליני עוסקת במרבית חייה המקצועיים באבחון וטיפול באנשים לאחר פגיעות נרכשות בשפה (אפזיה), בקריאה ובכתיבה (דיסלקסיה ודיסגרפיה), בדיבור (דיסארטריה) ובבליעה (דיספגיה). מדובר בפגיעות נרכשות על רקע חבלות ראש, אירועים מוחיים, גידולי מח ועוד. מנהלת את סקטור קלינאי\יות תקשורת בבית חולים שיקומי רעות תל אביב. במסגרת תפקידיה בקיריה האקדמית אונו אביה עוסקת בהוראת התחומים הללו ובמחקר. מחקריה עוסקים בהיבטים השונים של פגיעות שפה, דיבור ובליעה נרכשות – תופעות קליניות, הערכה וטיפול.
אודות
קלינאית תקשורת בכירה, מכון שמיעה, שפה ודיבור בי”ח תל השומר ע”ש שיבא.
אודות
סיימה תואר ראשון ושני בחוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת תל אביב ובעלת תואר שלישי בהפרעות בתקשורת מאוניברסיטת CUNY בניו-יורק. מרצה בסגל החוג להפרעות בתקשורת בקריה האקדמית אונו. תחומי המחקר שלה עוסקים בהתפתחות שפה בילדים עם לקות בשמיעה, ועם שתל כוכלארי בפרט. עבדה מספר שנים כקלינאית תקשורת בתחום האודיולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. כמו כן עבדה כקלינאית תקשורת במשרד החינוך, עם ילדים עם לקות שמיעה במסגרת מיחא ועם ילדים עם לקויות שפה וכרכזת מרכז מתי”א בראש העין. אודות הקורסים שמלמדת: קורס חידושים ונושאים מתקדמים באודיולוגיה: המטרה: הסטודנט ילמד לבצע אינטגרציה בין מחקרים בנושאים נבחרים באודיולוגיה להבנת לקויים במערכת השמיעה. קורס כתיבה מדעית: המטרה: היכרות עם מאפייני וכללי הכתיבה המדעית. במסגרת הקורס נלמד על תהליך הכתיבה החל מאיתור נושא למחקר, דרך ניסוח שאלה מחקרית ובהמשך מאפייני הכתיבה והתוכן של הרקע התאורטי, השיטה, התוצאות, הדיון ורשימת המקורות. קורס מבוא למקצועות הבריאות: מטרות הקורס: לאפשר היכרות ראשונית עם תחומי מקצועות הבריאות- אבחון, טיפול ומחקר קליני, הסתכלות בין-תחומית ותרומתה לתחומים קליניים ומחקריים. לסקור עקרונות וקווים מנחים לעבודה רב-מקצועית ואינטרדיסיפלינרית בין אנשי מקצוע ממקצועות מגוונים בתחומי הבריאות, החינוך והרווחה כגון: מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ופיזיותרפיסטים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, עובדי חינוך והדרכה. בקורס ייסקרו מושגי היסוד והקווים המנחים בריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ופיזיותרפיה. אלו יודגמו באמצעות נושאים מגוונים כגון הפרעות שמיעה, שפה ודיבור, התמודדות עם קשיי תנועה, יציבה ותחושה, יכולות פסיכומוטוריות התפתחותיות ונרכשות בילדים ומבוגרים ומאפייני העיסוק האנושי. יושם דגש על המאפיינים המשותפים למקצועות הבריאות מחד, ועל הייחודי לכל אחד מהתחומים מאידך. היכולת לפעול כחלק מצוות רב-מקצועי רחב מהווה כיום תנאי יסוד במרבית מסגרות הבריאות, החינוך והרווחה. ההיכרות ההדדית מהווה תשתית לעשייה בין-תחומית פוריה ויעילה. קורס ניהול מחקר מדעי: המטרה: הסטודנטים יתנסו בהעלאת שאלת מחקר ויתכננו מערך מחקרי אשר מטרתו לענות על שאלת המחקר. הסטודנטים יתנו את הרקע לשאלת המחקר, יישמו את המערך המחקרי, ינתחו את התוצאות, יעבדו אותן וידונו בהן. קורס לקות בשמיעה- היבטים תיאורטים וקלינים: המטרה: להקנות ידע תיאורטי וקליני בנושאים הקשורים לתהליכי תפיסת דיבור, הפקת דיבור, שפה וקוגניציה של ילדים ומבוגרים עם לקות בשמיעה המשתמשים במכשירי שמיעה ו/או בשתל השבלול. הקורס מחולק לשלוש יחידות: היחידה הראשונה תעסוק בתהליכי הפקת דיבור, היחידה השנייה תעסוק בתהליכי תפיסת דיבור והיחידה השלישית תעסוק בשפה וקוגניציה של אוכלוסייה עם לקות בשמיעה. פרקטיקום באודיולוגיה שנה א’: מטרות הקורס: במהלך הקורס הסטודנט יתנסה בהליך וביצוע בדיקות שמיעה הן ע”י תוכנת מחשב והן ע”י תרגול באודיומטרים. תוכנת מחשב- הסטודנט יתנסה בהליך הבדיקה, סימונים ע”ג אודיוגרמה, בדיקות BC וAC שיקולי מיסוך, חישובי מיסוך, בדיקות דיבור, בדיקות וובר, תיאורי אודיוגרמה. אודיומטרים- הסטודנט יתנסה עם בן זוג בבדיקת שמיעה, פניה לנבדק, הנחת אוזניות, הפעלת אודיומטרים שונים, מילוי פרטים אנמנסטיים ע”ג אודיוגרמה, סימונים, שיקולי מיסוך, חישובי מיסוך, בדיקות דיבור ו בדיקת וובר. ניתוח מאמר מדעי וחיפוש במאגרי מידע: המטרה: הכרת סוגי מאמרים והמבנה שלהם.  
אודות
ד״ר אסף לב הינו אנתרופולוג וסוציולוג ספורט. מחקריו עוסקים בקשר שבין גוף, כאב, מאמץ גופני וספורט. הזיקה של ד”ר לב לעסוק בתחום זה מקורה בהיותו בעברו ספורטתרפיסט, כדורסלן מקצועני בליגת-על וכיום רץ למרחקים ארוכים. הפציעות הרבות איתן נאלץ להתמודד בעבר הניעו אותו באופן אינטואיטיבי לעסוק במחקר בתחום זה.
אודות
קלינאית תקשורת, התמחות בשיקום שמיעה, תקשורת ושפה של ילדים עם ליקויים בשמיעה בגיל הרך, בעבר – מנהלת חינוכית של חטיבת הגיל הרך בעמותת “מיחא” תל אביב והמרכז, ומרצה בסגל פנים בחוג להפרעות בתקשורת הקריה האקדמית אונו.
אודות
קלינאית תקשורת אחראית, בי”ח לילדים ע”ש ספרא, המרכז הרפואי שיבא תל השומר. בעלת ניסיון רב בתחום של שיקום ילדים עם הפרעות נרכשות בשפה, דיבור, תקשורת ובליעה. מרצה בחוג להפרעות בתקשורת, רכזת התנסות קלינית שנה ב’ וקורסי הדרכה.
אודות
קלינאית תקשורת שמתמחה בשיקום מבוגרים. עובדת בבי”ח שיקומי “רעות”.
אודות
קלינאית תקשורת מאבחנת ומטפלת בילדים צעירים עם קשיים בתחומי התקשורת והשפה בעלי לקויות שפה מורכבות ולקויות על הרצף האוטיסטי. מדריכה קלינאיות תקשורת. מלמדת בקריה האקדמית קורסים של התפתחות תקינה של שפה בגיל הרך ולקויות תקשורת ושפה אצל ילדים.
אודות
קלינאית תקשורת מעל 20 שנה. ניהלה צוות של קלינאי תקשורת במכון להתפתחות הילד בביה”ח ספרא לילדים, שיבא, תל השומר במשך 10 שנים. כיום מרצה בחוג להפרעות בתקשורת, בביה”ס לרפואה באוניברסיטת ת”א ומעבירה סדנאות קליניות בקריה האקדמית אונו. בעבר הרצתה  באוניברסיטת UTD בדאלאס טקסס ובאוניברסיטת חיפה. כיום עורכת מחקר בתחום השפה ואוטיזם ומנהלת קליניקה פרטית בכוכב יאיר (מאבחנת ומטפלת באנשים בכל הגילים, החל מתינוקות מלידה ועד למבוגרים).
אודות
קלינאית תקשורת העוסקת בהערכה, טיפול, הדרכה קלינית ומחקר בתחום הקול, הדיבור, השפה והבליעה באוכלוסייה שיקומית וכללית. חברה בוועדת האתיקה של האגודה הישראלית של קלינאי תקשורת.
אודות
ד”ר לירז-זלצמן היא פיזיותרפיסטית, עסקה במשך שנים בשקום נוירולוגי. כיום, חוקרת מוח, מנהלת קבוצת מחקר בפגיעות ראש טראומתיות במרכז לחקר המוח ע”ש יוסף סגול במרכז הרפואי שיבא תל השומר. מנהלת את המאגר הלאומי של רקמת מוח.
אודות
קלינאית תקשורת ביחידה להפרעות תנועה במרכז הרפואי ת”א, מנהלת את הצוות הרב תחומי ובמהלך 2023 נבחרה לקלינאית תקשורת מצטיינת בב”ח. יו”ר ועדת בליעה באגודה הישראלית של קלינאי תקשורת בישראל. חברה בוועדה של מקצועות הבריאות ב Movement Disorders Society, פעילה ב Parkinson’s Foundation ומתפקדת כמנטורית בתוכנית Mentor – Mentees . פעילה בקבוצה של הצוות הרב תחומי בEuropean Huntington Disease Networking. פעילה בעמותת הפרקינסון הישראלית ומתפקדת בוועדה המארגנת של הכנס השנתי על מחלת פרקינסון. חוקרת בתחומי קול, דיבור ובליעה במחלות נוירולוגיות וחלק מהמחקרים מתבצעים בשיתוף פעולה עם גופים שונים בארץ ובעולם. תחומי טיפול כוללים טיפול בהפרעות קול, דיבור ובליעה במחלות נוירולוגיות, הפרעות קול , היגוי, דיבור ובליעה מאטיולוגיות שונות.
אודות
אודות
פרופ’ אלה בין, ד”ר לאנטומיה ופרופסור חבר בקריה האקדמית אונו בפקולטה למקצועות הבריאות. מייסדת וראשת החוג לספורטתרפיה באונו ומרצה מן החוץ במחלקה לאנטומיה ואנתרופולוגיה, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב. ראשת וועדת מינויים בפקולטה למקצועות הבריאות בקריה האקדמית אונו. חברה בארגון העולמי של אתלטיק טריינר וספורטתרפיסטים ה WFATT ובעמותה הישראלית לספורטתרפיה ו AT. בעברה: פרופ’ בין סיימה את לימודי הפיזיותרפיה ב1990 והחלה את דרכה האקדמית בשנת 1995, בחוג לפיזיותרפיה באוניברסיטת תל אביב. בשנת 2007 הצטרפה לסגל ההוראה של החוג לאנטומיה ואנתרופולוגיה בפקולטה לרפואה בתל אביב, ובשנים 2011–2013 שימשה כסגנית ראש החוג לפיזיותרפיה במכללה האקדמית צפת. החל מ 2014 משמשת במגוון תפקידים בקריה האקדמית אונו. פרסומים: כ-90 פרסומים מדעיים בסקירת עמיתים.
Barash, A., Belmaker, M., Bastir, M., Soudack, M., O’Brien, H. D., Woodward, H., ... & Been, E. The earliest Pleistocene record of a large-bodied hominin from the Levant supports two out-of-Africa dispersal events. Scientific reports, 12(1), 1721‏ (2022).
, E., Gómez-Olivencia, A., & Kramer, P. A. (Eds.). Spinal evolution: morphology, function, and pathology of the spine in hominoid evolution. Springer.‏ (2019).
אודות
מרפאה בעיסוק ובעלת תואר Ph.D. בחקר המוח מאוניברסיטת בר אילן. היא מרצה בכירה לשעבר ראש החוג לריפוי בעיסוק בקריה האקדמית אונו. במהלך 25 שנות עיסוקה הקלינית ובמחקריה, נעמי פיתחה כלים מתקדמים להערכה, לטיפול, ולהתאמת הסביבה עבור ילדים מאותגרים פיזית ועם מוגבלות שכלית התפתחותית.
Ferziger N.B., Nemet P., Brezner A., Feldman R., Galili G., and Zivotofsky A.Z. "Visual Assessment in Children Diagnosed with Cerebral Palsy: Implementation of a Functional Questionnaire," Developmental Medicine and Child Neurology, 2010; 5:422-428.
Ferziger N.B., Katz N., Goldberg-Meyer S., and Katz M. "A Survey to Identify and Characterize the Use of Assistive Technology to Improve Function Among People with Intellectual Disabilities," Report Submitted to and supported by a grant from Shalem Fund for Development of Services for People with Intellectual Disabilities in the Local Councils in Israel, 2013.
אודות
33 שנים מדריכת קלינאי תקשורת במשרד החינוך, חינוך מיוחד. מרצה בכירה בחוג להפרעות בתקשורת בקריה האקדמית אונו, בעלת קליניקה פרטית זה 30 שנה.
אודות
קלינאית תקשורת: אבחון וטיפול בתחומי השפה, דיבור, קול ואוריינות בגיל בי”ס. בנוסף, בעלת ניסיון בביצוע בדיקות שמיעה התנהגותיות לילדים ומבוגרים.
אודות
פיזיותרפיסטית מוסמכת, בוגרת תואר ראשון בפיזיותרפיה באוניברסיטת תל- אביב, תואר שני ב”לימודי מוסמך לגיל הרך” (תוכנית שוורץ”)האוניברסיטה העברית בירושלים. בוגרת לימודי תעודה בנוירולוגיה פדיאטרית באוניברסיטת תל אביב, מומחית לטיפול התפתחותי, שיקום ולמידה מוטורית. מדריכה קלינית מוסמכת, מדריכת הורים וצוותים מקצועיים- חינוכיים.
אודות
קלינאית תקשורת שעוסקת בעיקר בתחום טיפול בהפרעות תקשורת, שפה ודיבור ובתחום שיקום השמיעה מאז שנת 2000. מרצה ורכזת ההתנסות הקלינית של סטודנטים משנים ג’ ו-ד’ בחוג להפרעות בתקשורת מאז שנת 2011.
אודות
טיפול בלקויות מורכבות בגיל הרך – התפתחותיות ונרכשות. אחראית על צוות קלינאיות תקשורת בהתפתחות הילד ובשיקום ילדים. הדרכת סטודנטיות וקלינאיות תקשורת במערך הקליני בקרייה האקדמית אונו ובמסגרת העבודה הקלינית.   אודות הקורסים שמלמדת: אכילה ובליעה בילדים (סדנה): מטרה: הקניית ידע בהתפתחות טיפוסית של בליעה ואכילה בילדים והתייחסות להערכה והתערבות טיפולית בילדים עם קשיים ופתולוגיות בתחום. אינטגרציה קלינית בשפה ודיבור שנה ג’: ליווי ותמיכה במהלך תקופת ההתנסות, מיקוד מיומנויות מקצועיות וניתוח מצבים מורכבים בטיפול. מיומנויות תקשורת בינאישית בטיפול: היכרות עם מודלים טיפוליים והקנייה ותרגול של מיומנויות תקשורת ביחסי מטפל-מטופל.    
אודות
קלינאית תקשורת מזה 16 שנים. עובדת כאודיולוגית בתחום האבחון השמיעתי על רבדיו השונים. מנהלת מכון שמיעה ודיבור בקופ”ח מאוחדת. מרצה בחוג להפרעות בתקשורת בקריה האקדמית אונו בתחומי האודיולוגיה.   אודות הקורסים שמלמדת: פרקטיקום באודיולוגיה שנה ב’- תרגול ושיפור מיומנויות של הליך וביצוע בדיקות שמיעה התנהגותיות. התנסות בבדיקות אודיולוגיות נוספות (טימפנומטריה, OAE, ABR). אינטגרציה קלינית-ניתוח אירועים שנה ג’- אינטגרציה קלינית המלווה את ההתנסות הקלינית של הסטודנטים בתחום השמיעה תוך דגש והתייחסות לתכנים רגשיים ומקצועיים שעולים בהכשרה. מעבדה באודיולוגיה מתקדמת שנה ד’- פיתוח מיומנויות של חשיבה ביקורתית וקלינית והתנסות ביישום אינטגרטיבי של הידע התיאורטי והידע הקליני בתחום האודיולוגיה במקביל לתרגול מעשי ופיענוח של בדיקות אודיולוגיות מתקדמות.
אודות
קלינאית תקשורת, מרצה, מנחה וחוקרת בחוג להפרעות בתקשורת. יועצת וחברה בוועדות של משרד החינוך וראמ”ה (רשות ארצית למדידה והערכה בחינוך) העוסקות בהתאמת מבדקים בינלאומיים לעברית ובבניית מבדקים להערכת יכולות שפה ואוריינות במערכת החינוך.
אודות
קלינאית תקשורת התפתחותית. עוסקת באבחון, יעוץ וטיפול בתחומי התקשורת, השפה והדיבור בפעוטות וילדים.
אודות
התפתחות הילד של קופת חולים כללית בראשל”צ מיחא, חטיבה קדם יסודית, תל אביב התאמת מכשירי שמיעה, אודיו פוקוס, ראשל”צ ורחובות מכון דיבור “אפיק” ברחובות קליניקה פרטית
אודות
מנהלת שרות קלינאות תקשורת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), עוסקת באבחון שמיעתי לתינוקות, ילדים ומבוגרים ובשיקום שמיעה בעזרת שתל השבלול.
אודות
קלינאית תקשורת, מתרגמת ומאבחנת דידקטית. עוסקת בתחומי שפה-למידה. מלמדת אינטגרציה בדיבור שנה ב, לקויות שפה למידה ואבחונן, וכן מנחת סמינריונים בתחום האודיולוגיה.
אודות
עובדת בבית החולים איכילוב בתחום האודיולוגיה. מרכזת תחום ABR בסדציה. מתמחה בלקויות שמיעה, בדיקות שמיעה מבוגרים וילדים, בדיקות אלקטרופיזיולוגיות.
אודות
קלינאית תקשורת- 22 שנים. עובדת בבית חולים תל השומר ע”ש שיבא במכון שמיעה ודיבור כאודיולוגית, מרצה בחוג להפרעות בתקשורת במכללה האקדמית אונו בתחום האודיולוגיה.
אודות
קלינאית תקשורת, משמשת כמנהלת מחלקת דיאגנוסטיקה במדטון-הדים. מומחית בתחומים של אודיולוגיה בסיסית , אלקטרופיזיולוגיה, טנטון ושיקום שמיעתי. מחקר בתחום של אודיולוגיה קלינית, אלקטרופיזיולוגיה, תפיסה שמיעתית, שיקום שמיעתי.
אודות
מרצה בחוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה למקצועות הבריאות.