שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטיות צוחקות יחדיו בכיתה
כל סטודנט.ית מקבל ליווי אישי, מעטפת ותמיכה במקביל לדרישות גבוהות וחינוך למצוינות. הדבר יוצר אקלים ייחודי ומעניק תחושת שייכות.
סטודנטים מדברים אחד עם השני
שילוב מנצח בין מרצות.ים, ידע עדכני ורלוונטי המגיע ישירות מהשטח ולמידה חווייתית, יוצרים הכנה אמיתית לעולם העבודה.
סטודנטים יושבים יחדיו בחצר הקמפוס
תעודות מקצועיות : תעודת ”מדריך מוגנות ברשת” + תעודת ”עובד נוער בסיכון בקהילה ובפנימיות” המוענקות במהלך התואר ומאפשרות לעבוד תוך כדי לימודים.

תכנית הלימודים

ההרשמה לסמסטר אביב בעיצומה!

 

בלימודי התואר הראשון בחינוך וחברה בהתמקדות בנוער במצבי סיכון, שמים דגש על טיפול וסיוע לבני נוער במצבי סיכון ולנוער עובר חוק.
אנחנו, בקריה האקדמית אונו מאמינים בסטודנטים ומאפשרים להם ללמוד, להתפתח ולהשמיע את קולם.
הקורסים בנויים בדיוק רב ומשלבים ידע עדכני ורלוונטי מהשטח היישר לסטודנטים.
המרצים שלנו הבאים מעולם האקדמי נטועים עם שורשים עמוקים בשטח, בעשייה חברתית וטיפולית . נבחרת המרצים נמצאת בחזית הידע וביחד עם סטודנטים סקרנים ומלאי תשוקה אנו יוצרים שיח פתוח ומפרה. אנחנו מפתחים מנהיגים ויזמים חברתיים, בעלי חשיבה עצמאית ומעניקים להם כלים וידע המאפשרים להם לצאת לעולם העבודה עם תשוקה ויכולת לשנות ולשפר.
כל סטודנט מקבל יחס אישי ועזרה וזאת במקביל לדרישות גבוהות וחינוך למצוינות. בקריה האקדמית אונו, אנו מאמינים בדוגמא אישית ולכן גם אנו המרצים, נמצאים בתהליך מתמיד של גדילה והתפתחות. תהליך זה הופך את המרצים שלנו לטובים בתחומם ומעניקים חוויה ייחודית לסטודנט. שילוב המנצח בין מרצים מעולים, ידע עדכני ורלוונטי המגיע ישירות מהשטח, למידה חווייתית, יחס אישי ומעצים וסטודנטים עם תשוקה ללמידה, יוצרים אקלים ייחודי המעניק תחושת שייכות והכנה אמיתית לעולם העבודה.

מסיימי המיקוד מקבלים תעודה נוספת המציינת את המיקוד בנוסף לתעודת התואר.

במסגרת הלימודים יוענקו לסטודנטים שתי תעודות המאפשרות עבודה במהלך הלימודים

  1. תעודת “מדריך מוגנות ברשת
  2. תעודת “עובד נוער בסיכון בקהילה ובפנימיות

התואר מקנה פטור מהצורך להשתתף בקורס אוריינטציה לעובדי חינוך טיפול בשירות לקידום נוער.

 למי התואר מתאים?

לכאלה שרוצים להשתלב בעולם העבודה בתחום העבודה עם נוער במצבי סיכון:

  • בעלי רגישות חברתית שרוצים לתרום לנוער באמצעים חינוכיים וטיפוליים;
  • בעלי משיכה לתחומי העזרה לאנשים (Helping Professions), לעבודה המאפשרת גמישות, אוטונומיה, קשר משמעותי עם בני נוער ויצירתיות.

 

מה היתרון בללמוד את התכנית דווקא בקריה האקדמית אונו?

  • הקריה האקדמית אונו היא המקום היחיד בארץ המלמד תואר ראשון BA עם במיקוד בעבודה עם נוער במצבי סיכון במסגרת הפקולטה למדעי הרוח והחברה. כתוצאה מכך בוגרי התכנית באונו מקבלים רקע חינוכי וחברתי עשיר, אשר מאפשר להם להבין טוב יותר את בני-האדם עבורם הם נדרשים לפתח מיומנויות התערבות כדי לעזור להם לעבור מהשוליים למרכז החברתי.
  • בקריה האקדמית אונו לא רק לומדים את הידע והמיומנויות אלא גם זוכים בהתנסות מעשית מודרכת ופרקטית בשטח. כתוצאה מכך הבוגרים שלנו מגיעים למקומות העבודה הרבה יותר מוכנים ולעיתים ההתנסות המעשית המודרכת יוצרת תנאים לגיוס הסטודנט/ית כחבר צוות בשכר מייד בתום הלימודים לתואר.

 

מבין הנושאים הנלמדים
שנה א’
מבוא לסוציולוגיה
ילדים ונוער בסיכון
מבוא לחינוך מיוחד
מבוא לפסיכולוגיה
נרטיב ככלי חינוכי
חינוך בלתי פורמלי
ילד – משפחה קהילה
חינוך לרב תרבותיות
בריאות וחוסן נפשי במציאות משתנה.
יזמות חינוכית חברתית
אדם עם מוגבלויות במעגל החיים

מבוא לטכנולוגיות למידה
אסטרטגיות למידה
התנסות מעשית – תצפית משתתפת/סימולציות
סיורים במסגרות לנוער בסיכון

שנה ב’
דור המסכים סביבותיהם החינוכיות והחברתיות
גישות ותהליכים קבוצתיים
פסיכולוגיה התפתחותית
אמנויות כלי חינוכי-התערבותי
עבריינות נוער
התמודדות עם מצבי טראומה
מיומנויות לעבודה עם נוער בסיכון
יוצרים מרחב מוג”ן במערכת החינוך
אוריינות מחקרית- שיטות איכותניות
סיורים במסגרות לנוער בסיכון
התנסות מעשית
אנגלית ( שיבוץ לפי רמה)

שנה ג’
שירותים ומסגרות לנוער בסיכון
נוער בסיכון נושאים מתקדמים
הדרכת הורים
פסיכופתולוגיה
הכנה לקריירה
התמכרויות והתנהגויות סיכון
CBT
התנסות מעשית 

*תוכנית לימודים לדוגמא והיא נתונה לשינויים

 

לעמוד תקציר הקורסים – לחצו כאן

מיומנויות שיהיו לך בסיום התואר

  • ידעו את העקרונות של הפדגוגיה הבלתי פורמלית
  • ידעו את עקרונות העבודה עם נוער במצבי סיכון
  • היכרות עם מיומנויות נדרשות לעבודה עם נוער במצבי סיכון
  • היכרות עם שירותים ומסגרות שנועדו לקדם בני נוער במצבי סיכון
  • ידעו לנתר ולזהות התנהגויות סיכון של בני נוער
  • יהיו בעלי כלים להתמודד עם אלימות ברשת (Cyber Bullying)
  • יוכלו ליזום ולהוביל תהליכי התערבות חינוכית-טיפולית לשם קידום מצבם של בני נוער בסיכון .
  • יהיו בעלי מיומנויות וכלים לעבודה פרטנית עם נוער בסיכון.
  • יהיו בעלי מיומנויות תקשורת בעבודה עם מתבגרים במצבי סיכון, בניית וטיפוח חוסן בקרב החניכים.
  • בעלי מיומנויות להנחיה ועבודה קבוצתית בשילוב גישות ואומנויות ליצירת שיח רגשי בקבוצה.
  • בעל כלים ליצירת קשר
  • בעל כלים להובלה והנחיית קבוצה
  • כלים ליישוג (**= “להושיט יד” או “לצאת אל”.)
  • כלים לעבודה עם הורים
  • כלים להבנת סיכון כבעיה חברתית
  • הבנת מוגבלות נסתרת כגון ליקויי למידה
ד
ד"ר צח סלור ראש המיקוד
נבחרת המרצים של אונו, הנמצאים בחזית הידע והעשייה בתחום הנוער במצבי סיכון, מטפחים ומצמיחים סטודנטים לסקרנות, חשיבה עצמאית וביקורתית. סטודנטים עם תשוקה להכתיב, לשנות ולשפר.

חשוב שתדעו

מגוון המסגרות והשירותים שנפתחו להתמודדות עם נוער במצבי סיכון יוצר צורך גדול לאנשי מקצוע מיומנים בתחום זה.
האווירה באונו ואופי העברת התכנים, הפכה את הלמידה שלי לעוצמתית יותר ומהנה מכפי שיכולתי לתאר. תחושה של אכפתיות ויחס אישי גרם לי להאמין בעצמי. במסגרת הלימודים שובצתי בהתנסות מעשית עם נוער בסיכון. אני מרגישה מוכנה לחיים המקצועיים בהמשך.
גמילה עלי גוטי
גמילה עלי גוטי
קיבלתי כלים והכוונה ישירה לבניית ופיתוח היוזמה החברתית שלי, "קפה הפוך בבית של יעל״. הסגל עזר לי לזקק את הרעיון ולעבור את כל השלבים עד בניית המיזם חברתית ועסקית.
יעל מזרחי
יעל מזרחי
ניצחתי את הפחד הכי גדול שלי בחיים - לימודים. בזכות ליווי והכוונת הסגל, הבנתי שניתן להגיע להישגים ולהאמין בעצמי.
עוז חן
עוז חזן

מה נדרש כדי להתקבל

קבלה ישירה בעמידה באחד מהתנאים הבאים:

  • ממוצע בגרות בציון של 87 ומעלה, או פסיכומטרי 550 ובגרות מלאה.
  • תואר קודם ממוסד אקדמי מוכר.
  • 24 נ”ז מהאוניברסיטה הפתוחה (*לא כולל הכרה בלימודים קודמים)
  • תעודת הנדסאי/ת


קבלה משוקללת:

  • מעבר ראיון קבלה וממוצע בגרות 80-84 או פסיכומטרי 520 ובגרות מלאה.
  • מעל גיל 30: מעבר ראיון קבלה ובגרות מלאה.
  • בעלי רקע לימודי קודם: מעבר ראיון קבלה.

 

קבלה לתואר ראשון בחינוך וחברה מתבססת על שקלול כל הנתונים שהוגשו על ידי הנרשם.ת ללימודים:

  • ממוצע ציוני תעודת בגרות מלאה (חובה) / תעודת הנדסאי / תואר אקדמי קודם / 24 נקודות זכות מהאוניברסיטה הפתוחה.
  • קורות חיים ופעילות חברתית והתנדבותית
  • ראיון אישי (במידת הצורך)

 

תכנית אפיק מעבר לאקדמיה – לבעלי בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הממוצע (מעבר מקבץ קורסים אקדמיים לפני תחילת הלימודים).

למועמדים שאינם עומדים בדרישות הקבלה – תינתן אפשרות למכינה קדם אקדמית. לפרטים על המכינה ותנאיה יש לתאם פגישת ייעוץ.

דברים נוספים שכדאי לדעת

בראש התכנית עומד ד”ר צח סלור.

 

בסיום הלימודים תוכלו להשתלב בכל אחד מהתפקידים הבאים:

  • רכז יחידות נוער
  • מדריך יחידות נוער
  • מנהל קהילתי
  • רכז בפנימיות
  • מנהל פנימיות
  • עובד ביחידה לקידום נוער
  • מוביל ארגון חברתי וחינוך
  • מדריך מוגנות ברשת
  • עובד נוער בקהילה ובפנימיות

רוצה לדעת עוד?