שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטיות יושבות יחדיו בחצר הקמפוס
תכנית דגל ייחודית וחדשנית – המקנה לאנשי החינוך את המקצוע, הידע והכלים היישומיים והיצירתיים, לקידום הילדים בגיל הרך. פיתוח חוסן ומשאבי התמודדות עם אי ודאות ומשבר, לצד פיתוח מיומנויות חברתיות, יצירתיות וגמישות - מיומנויות הכרחיות לתפקוד והישרדות בעולם המשתנה.
סטודנטים במרכז הסימולציות
התכנית מקנה מיומנויות להובלת תהליכי התפתחות אישיים וקבוצתיים ומקדמת יכולת ללמידה דיפרנציאלית באמצעים יצירתיים - במשחק, דרמה, תנועה, מקצב ויצירה.
ילד משחק עם קוביות
התכנית החדשנית, מפתחת את דור העתיד של אנשי החינוך בתחום הגיל הרך בישראל. היא מחברת בין תפיסות חינוכיות וטיפוליות ומפתחת אנשי מקצוע בעלי ראייה רב מימדית והוליסטית, לעבודה פרטנית וקבוצתית עם ילדים במסגרות השונות. התנסות מעשית תעשה בקרבת מקום המגורים.

תכנית הלימודים

ההרשמה למחזור אוקטובר 2025 תשפ״ו תיפתח בסוף דצמבר 2024.

ראש התכנית – ד”ר סמדג’ה מרילין

תכנית דגל ייחודית, חדשנית והיוצרת את דור העתיד של אנשי החינוך לגיל הרך.
התכנית מקנה ידע וכלים יישומיים ויצירתיים לקידום הילדים (0-8): לפיתוח חוסן ומשאבי התמודדות עם אי ודאות ומשבר, לצד פיתוח מיומנויות חברתיות ורגשיות, יצירתיות וגמישות – מיומנויות ההכרחיות לתפקוד והישרדות בעולם המשתנה. היא מקדמת יכולות ללמידה דיפרנציאלית באמצעים יצירתיים – במשחק, דרמה, תנועה, מקצב ויצירה.
תכנית המיועדת לאנשי מקצוע העובדים במערכת החינוך לגיל הרך בישראל, או לכאלו המבקשים להשתלב בתחום: בגני ילדים, במעונות-יום ובמשפחתונים, בתכניות התערבות לילדים בסיכון, וכן במסגרות ותכניות בחינוך הבלתי פורמאלי.

מסיימי ההתמחות מקבלים תעודה נוספת המציינת את ההתמחות בנוסף לתעודת התואר.

בין נושאי הלימוד:

  • חוסן, טראומה ומשאבי התמודדות
  • טיפול במשחק ובאמנויות – לביטוי אישי, פיתוח מיומנויות תקשורת חברתית ומשאבי התמודדות
  • הנחיית קבוצות בשילוב אמנויות
  • תאטרון בובות – יצירת בובות והפעלתן לביטוי, וויסות והעצמה
  • הסיפור הטיפולי – להרגעה, חיבור לכוחות והעצמה
  • מקצב, קול ותנועה לביטוי ולפיתוח החוסן
  • המשחק החברתי – סוגי משחק ושימושם לפיתוח יכולות תקשורת חברתית
  • משרבוט ליצירה – מהגשת החומרים לתהליכי יצירה, ליצירת קשר, ביטוי והתפתחות
  • דרמה ומשחק – לביטוי ופיתוח מיומנויות חברתיות
  • ילדים עם צרכים מיוחדים – מאפינים ודרכי עבודה יחודיות
  • פסיכולוגיה התפתחותית – סוגיות, אתגרים והתמודדויות בעולם משתנה
  • אלימות בילדים צעירים – מאפינים, משמעויות ודרכי טיפול
  • תקשוב וחדשנות בלמידה בגיל הרך
  • הנחיית קבוצות בשילוב אומנויות – תיאוריה ומעשה
  • משרבוט ליצירה
  • התפתחות רגשית חברתית בשנות החיים הראשונות
  • משחקים את זה – תיאטרון בובות וסיפור
  • ליקויים התפתחותיים והשפעתם על תפקוד הילד
  • ילדים עם קשיי השתלבות במסגרות החינוכיות
  • מניעת אלימות במסגרות חינוכיות לגיל הרך
  • שונות ורב תרבותיות בראייה הגלוקלית

מבנה התכנית ודרכי הלמידה:

  • יום לימודים אחד במשך 4 סמסטרים רצופים.
  • התכנית משלבת הרצאות, דיונים וסדנאות חוויתיות מתחומי הטיפול במשחק ובאמנויות.
  • התנסות מעשית במסגרות החינוך בה עובדת הסטודנטית מלווה בהדרכת סגל התכנית. 

ראיונות בוגרים/ות

 

מיומנויות שתרכשו ואפשרויות לקריירה בתחום

  • לחזק את החוסן של הילדים.
  • לשלב גישות טיפוליות של משחק, תיאטרון בובות, מיומנויות יצירה
  • לסייע לילדים עם קשיי השתלבות ו/או אלימים.
  • לשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות החינוכיות של הגיל הרך.
  • להפוך את הגן ל”גן חברתי”.
  • להנחות קבוצת הורים ואנשי צוות.
  • להתמודד עם האתגרים החדשים במסגרות החינוכיות של הגיל הרך שמציבה התקופה הנוכחית.
ד
ד"ר סמדג'ה מרילין ראשת ההתמחות
"חינוך הגיל הרך הוא השקעה לטווח ארוך. מי שמשקיע בחינוך הגיל הרך משקיע לכל החיים"

חשוב שתדעו

"ההחלטה ללכת ללמוד תואר שני הייתה ברורה לי. לשמחתי קבלתי הרבה מעבר למה שציפיתי בלימודיי, ראשית צוות ההוראה שהיה בזמנו בראשותה של פרופ' גילה קורץ ועבר לד"ר גילה לוי עצמון שביד רמה הובילה את התחום לפסגות. היה פשוט מדהים. ההכלה, ההקשבה האמפתיה והסבלנות האין סופית אינם מובנים מאליהם באקדמיה. בעניין תכני הלימוד, אלו תמיד היו ברמה הגבוהה, העדכנית והרלוונטית ביותר אשר תרמו ותורמים לי רבות בתפקידיי השונים"
לימור בן-ארי
בוגרת
התוכנית מוכרת לשעות פיתוח מקצועי עבור עובדי הוראה באופק חדש, החזרי שכ"ל ומלגות מהסתדרות המורים, ארגון המורים וארגון הגננות
יום לימודים אחד מרוכז בשבוע, במתכונת היברידית
התכנית מתבססת על גישות חדשניות מהפסיכולוגיה החיובית, גישת הכוחות וטיפול באמצעות משחק ואמנויות.
הקניית ידע יישומי וחדשני בפיתוח חוסן, משאבי התמודדות וכישורים חברתיים.

מה נדרש כדי להתקבל

קבלה ישירה:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ממוצע 80

קבלה משוקללת:
תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ומעבר ראיון קבלה

דברים נוספים שכדאי לדעת

יחוד התכנית:

  • טיפול במשחק ובאמנויות – לימוד מודלים מרכזיים מהתחום, לישום בעבודה פרטנית וקבוצתית
  • הנחיית קבוצות – הקניית ופיתוח ידע ומיומנויות להנחיית והובלת קבוצות מגוונות ובשילוב אמנויות
  • פיתוח חוסן, משאבי התמודדות וכישורים חברתיים  – הקניית ידע ישומי וחדשני מהטיפול במשחק ובאמנויות: דרמה, משחק, תנועה, מוסיקה ויצירה
  • יעילות, עדכניות ורלוונטיות – שיפור היכולות המקצועית של המשתתפות והתאמתן לצרכי התקופה העדכניים
  • סגל מעולה – מבכירי המטפלים במשחק ובאמנויות בארץ
  • שילוב תיאוריה והתנסות, להכרות ויישום מכל תחומי הטיפול באמנויות

פרטים שחשוב לדעת:

  • התואר מוכר לקידום מקצועי על ידי משרד החינוך
  • התואר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה
  • התואר מוכר להחזרי שכר לימוד
  • התואר מוכר למלגה מהסתדרות/ארגון המורים

רוצה לדעת עוד?