שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטיות יושבות יחדיו בחצר הקמפוס
תואר מוכוון תעסוקה, יישומי ונדרש. דווקא עכשיו, יותר מתמיד.
סטודנטים במרכז הסימולציות
למידה פעילה, חווייתית ויצירתית בכל קורסי ההתמחות. שימת דגש על למידה שיתופית, עשירה ומגוונת הן בדרך הלמידה והן בכלים בהם מתנסים הסטודנטים. התנסות בקרבת מקום המגורים.
ילד גולש בלפטופ
היישומים העדכניים ביותר בתהליכי הוראה ולמידה. נגיעה בנושאים העדכניים והרלוונטיים ביותר בתחום טכנולוגיות הלמידה, למידה מקוונת ולמידה מרחוק.

תכנית הלימודים

ההרשמה למחזור אוקטובר 2025 תשפ״ו תיפתח בסוף דצמבר 2024.

ראש ההתמחות: ד”ר גילה לוי עצמון

ההתמחות מיועדת לאנשי חינוך ממערכת החינוך (החל מגיל הגן ועד בית הספר התיכון), לאנשי חינוך והדרכה בחינוך הבלתי פורמלי, וגם עבור אנשי הדרכה בארגונים גדולים:
צה”ל, משטרה, מערכות בריאות ומערכות מוניציפליות, המעוניינים לרכוש ידע עדכני בשילוב טכנולוגיות בתהליכי למידה והוראה (טכנולוגיות למידה).
כיום ישנה דרישה וביקוש גובר של אנשי הוראה בעלי ידע מותאם לתקופה עם ארסנל כלים טכנולוגיים  שחיוניים לכל אנשי מקצוע העוסקים בלימוד, הדרכה והוראה. 
ההתמחות מתמקדת בדרכים חדשניות לעיצוב הוראה ולמידה ולשילוב סביבות דיגיטליות, הכרת תיאוריות למידה, כלים ויישומים של טכנולוגיות למידה, אוריינות דיגיטלית,
שימוש בכלי בינה מלאכותית, שילוב מדיה בלמידה, משחקי למידה מקוונים ועוד.

בין הנושאים הנלמדים:

  • פדגוגיה חדשנית מוטת-עתיד
  • תיאוריות למידה כולל למידה חברתית-שיתופית, למידה רישתית, למידה מבוססת בעיות PBL ולמידה הבנייתית.
  • תכנון ועיצוב למידה מרחוק: עקרונות של למידה סינכרונית, א-סינכרונית ולמידה היברידית
  • אוריינות דיגיטלית: ארגון וניהול הידע בסביבה הדיגיטלית
  • הערכת איכות מידע ובטיחות ברשת
  • יזמות והובלת שינוי בחינוך
  • משחקי למידה, מישחוק ומשחקיות, כולל חדרי בריחה מקוונים והתנסות ביצירת משחקי למידה
  • למידה אינטראקטיבית בסביבת Genially
  • התנסות בפעילות מציאות רבודה
  • למידה ניידת – תיאוריה ופרקטיקה

מבנה התכנית:


בתכנית משולבים קורסי התמחות וקורסי ליבה בחינוך.
הלימודים מתרכזים ביום אחד בשבוע במשך 4 סמסטרים ברצף
הלמידה בקורסים כוללת למידה תיאורטית-עיונית, המשולבת בהתנסות פעילה, תרגילים מעשיים, דיונים וסדנאות.

ראיונות בוגרים/ות

ייחודי בקריה האקדמית אונו: מרכז סימולציה ובו שחקנים מקצועיים, שנועד להכשיר את הסטודנטים באופן יישומי להתמודדות בעבודת השטח.

מסיימי ההתמחות מקבלים תעודה נוספת המציינת את ההתמחות בנוסף לתעודת התואר.

חדש! תעודת מוביל בינה מלאכותית בחינוך
לימודי התעודה יקנו לסטודנטים היכרות עם הבינה המלאכותית (Artificial Intelligence – AI) והתנסות מעשית עם יישומי בינה מלאכותית, המתאימים לשיפור עבודת אנשי ההוראה וכן לשילוב בתהליכי למידה והוראה בתחומי הוראה שונים ב
מערכת החינוך.

מיומנויות שתרכשו ואפשרויות לקריירה בתחום

  • תכנון הוראה ולמידה לפי פדגוגיה חדשנית
  • שילוב טכנולוגיות למידה ליצירת למידה חוויתית ומשמעותית
  • בניית מערך שיעור בלמידה מרחוק ובלמידה היברידית
  • שילוב מולטימדיה בתהליך הלמידה (וידאו, אנימציה, קומיקס, ג’ניאלי, פרדקאסטים)
  • תכנון ושילוב משחקי למידה דיגטליים לקידום הלמידה
  • הובלת יוזמה חינוכית במסגרת ארגונית
בוגרת
לימור בן-ארי
לימור בן-ארי
ההחלטה ללכת ללמוד תואר שני הייתה ברורה לי. לשמחתי קבלתי הרבה מעבר למה שציפיתי בלימודיי, ראשית צוות ההוראה שהיה בזמנו בראשותה של פרופ' גילה קורץ ועבר לד"ר גילה לוי עצמון שביד רמה הובילה את התחום לפסגות. היה פשוט מדהים. ההכלה, ההקשבה האמפתיה והסבלנות האין סופית אינם מובנים מאליהם באקדמיה. בעניין תכני הלימוד, אלו תמיד היו ברמה הגבוהה, העדכנית והרלוונטית ביותר אשר תרמו ותורמים לי רבות בתפקידיי השונים.
ראש ההתמחות
ד
ד"ר גילה לוי עצמון
בתפיסה הפדגוגית שלנו, אנו מאמינים כי למידה טובה ואיכותית מתמקדת בלומדים, שואפת לקדם אותם, תוך העשרה של תהליך הלמידה ויצירה של חווית למידה משמעותית. תפיסה כזו דורשת פתיחות וגמישות בגישה להוראה. למי דוגל בתפיסה כזו, למידה המשלבת טכנולוגיות מזמנת שפע של כלים והזדמנויות. לכן מטרת ההתמחות הינה לתת לסטודנטים שלנו שיקול דעת פדגוגי וטכנולוגי במטרה לשפר את ההוראה והלמידה באמצעות שילוב טכנולוגיות למידה.
בוגרת
שרי חזי
שרי חזי
ההתמחות פתחה לי אופקים חדשים למקצוע, לאנשים, לחברה, לתרבות שונה. דאגתי ליישם את התכנים שלמדתי במהלך הלימודים בתפקידי ולהתנסות בפרקטיקות השונות. בזכות ההתמחות כיום, אני ממוקדת יותר כסוכנת שינוי- מוכוונת מטרה ועשייה משמעותית ליצירת למידה משמעותית.

חשוב שתדעו

בשנת 2020 בזמן משבר הקורונה, בלט הצורך בידע של אנשי החינוך לעשות שימוש מתאים בסביבות הדיגיטליות בלמידה מרחוק. זהו כיום ידע חיוני לכל אדם העוסק בהוראה ולמידה. תהליכי למידה והוראה חדשניים חייבים להיות מותאמים לתקופה בה אנו חיים, למידה כיום צריכה להיות גמישה – מותאמת ללומד ומתקיימת בכל מקום ובכל זמן. הלמידה יוצאת בימינו מחוץ לכתלי בית הספר ומתקיימת בבית, במרחב, בקהילה ובעולם כולו. טכנולוגיות הלמידה הזמינות כיום בסביבה הדיגיטלית, הן כלי משמעותי ליישם גישה זו. תכנית הלימודים שלנו בהתמחות תקשוב ולמידה התעדכנה על מנת לתת לסטודנטים שלנו מענה עדכני מבחינת עקרונות, אסטרטגיות, תכנון ויישום בשטח של טכנולוגיות למידה ולמידה מרחוק.
בוגרי התוכנית השתלבו בתפקידים: מובילי תקשוב במערכת החינוך, הדרכה, פיתוח סביבות למידה חדשניות במערכת החינוך, מובילי תקשוב באגפי תקשוב באגפי חינוך עירוניים, מדריכים טכנו-פדגוגיים, מפתחי הדרכות עצמאיים, מרצים ומתרגלים באקדמיה ועוד.
התוכנית מוכרת לשעות פיתוח מקצועי עבור עובדי הוראה באופק חדש, החזרי שכ"ל ומלגות מהסתדרות המורים, ארגון המורים וארגון הגננות

מה נדרש כדי להתקבל

קבלה ישירה:

תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ממוצע 80

קבלה משוקללת:

תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר ומעבר ראיון קבלה

דברים נוספים שכדאי לדעת

דברים נוספים שכדאי לדעת:

סדנאות מיוחדות בקורסי ההתמחות:

  • בקורס “תקשוב חדשנות ולמידה” סדנת מציאות רבודה
  • בקורס “אוריינות דיגיטלית בעידן חברת הידע” – סדנת בטיחות ברשת
  • בקורס ” שילוב משחקים מקוונים בלמידה – סדנת חדרי בריחה לימודיים דיגיטליים
  • בקורס “יזמות והובלת שינוי בחינוך” – סדנת חשיבה יצירתית
  • בקורס “למידת מולטימדיה מתיאוריה למעשה” – סדנת מרחבים פיזיטליים ב-Genially
  • בקורס “למידה מרחוק כאן ועכשיו” – סדנת למידה בסביבת ZOOM

רוצה לדעת עוד?