שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטים יחדיו בחצר הקמפוס
גם תואר במדעי ההתנהגות וגם תעודה מקצועית המאפשרת השתלבות בעבודה במגוון תחומי הדרכה, ליווי ויעוץ עם אוכלוסיות מגוונות.
Children and dad hands rolled dough
הסטודנטים ירכשו כלים להנחיית מפגשי בישול פרטניים וקבוצתיים. בוגרי התכנית ילמדו להפעיל במסגרות חינוכיות ושיקומיות מגוון פעילויות בישול, המקדמות כישורי חיים וכישורים חברתיים ומסייעות בוויסות רגשי בקרב ילדים מתבגרים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים.
אדם אופה לחם
הלימודים כוללים פרקטיקום והדרכה, המתקיימים, בין השאר, במטבח טיפולי מאובזר ומשוכלל הנמצא בקמפוס החדיש שבקריה האקדמית אונו. מטבח המאפשר סביבת עבודה לימודית ומעשית.

תכנית הלימודים

ההרשמה למחזור אוקטובר 2025 תשפ״ו תיפתח בסוף דצמבר 2024.

למטבח – ולמלאכת הבישול על מאפייניה התרבותיים – שמור בעשור האחרון מקום של כבוד בפיצוח הקשר הרב תרבותי והרב דורי בחברה הישראלית. המטבח משמש כגורם ממגנט המסייע בצמצום פערים ולא בכדי מהווה הבישול גשר לליבם של ילדים, בני נוער ומבוגרים המתמודדים עם מגוון אתגרים וקשיים.

לאורך שנות הלימודים יתנסו הסטודנטים בחומרים שונים ובתהליכים טיפוליים במטבח. זאת, במקביל ללימודי תיאוריות מרכזיות המבססות את מקומו של המזון בתשתית הנפש, במערכות היחסים, בחוויה הסנסו-מוטורית, בתזונה ועוד. הלימודים כוללים פרקטיקום והדרכה.

תכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות בקריה האקדמית אונו נבנתה מתוך ההבנה של הקשר המיוחד בין מדעי ההתנהגות ובין האמנויות – ותוך בחינת יחסי הגומלין בינן לבין התנהגות הפרט, החברה והתרבות. התכנית עוסקת בהתנהגות האדם, כפי שהיא באה לידי ביטוי בשלושה מישורים משלימים: הפרט (פסיכולוגיה), החברה (סוציולוגיה) והתרבות (אנתרופולוגיה).
התכנית משלבת קורסים מעשיים העוסקים בהתנהגות האנושית. 

בהכשרה אין צורך בידע מוקדם וכל שדרוש לפיתוח המיומנויות יילמד במסגרת ההכשרה הייחודית.

אפשרות להמשיך ללימודי תואר שני M.A. בטיפול באמצעות אמנויות, תואר שני בפסיכולוגיה ועוד.

בין נושאי הלימוד:

  • אנתרופולוגיה והחברה הישראלית
  • אתיקה בטיפול נפשי
  • בואו בואו לשולחן – המטבח כמרחב רב תרבותי של שיח ושינוי
  • היבטים סנסו-מוטוריים בבישול ואכילה
  • מבוא לתזונה א’ – הגיל הרך וילדות
  • תיאוריה וטכניקות התערבות בבישול
  • היבטים קוגנטיביים של בישול ואכילה
  • הגוף במרחב הטיפולי בישולי
  • מבוא לתזונה ב’ – מתבגרים ומבוגרים
  • כן משחקים באוכל – כלים לפיתוח יצירתיות באמצעות בישול ועוד.

לעמוד תקציר הקורסים – לחצו כאן

לצפייה במערכת שעות לדוגמה – לחצו כאן

 

לומדים עם המרצים הטובים ביותר:

  • ראש התכנית: ד”ר דפנה ליבר
  • ראש ההכשרה המקצועית: ד”ר אילת ברק נחום
  • ד”ר הילה העליון
  • ד”ר תמי יגורי
  • ד״ר צילה זן בר
  • ד”ר איתי גרופר
  • רוי גולדברג
  • שלי טליסמן
  • ד”ר רחל הלל אברהם
  • ד”ר נצן אלמוג
  • ד”ר רויטל איתן
ד
ד"ר אילת נחום ברק
המטבח מהווה מרחב של שיחה ושינוי, בוגרי התוכנית שלנו ידעו להוביל אותו. בתוכנית לימודים ייחודית, בקבוצות קטנות ואינטימיות יחוו הסטודנטים את המטבח כמרחב טיפולי וירכשו כלים להוביל תהליכים רגשיים וחברתיים באמצעות בישול. מטבחים טיפוליים וחינוכיים פרושים במגוון מסגרות ברחבי הארץ:פנימיות, הוסטלים, מרכזי יום ועוד ויספקו מסגרת תעסוקתית ואפשרויות התפתחות לבוגרי התוכנית.

חשוב שתדעו

המטבח הוא המקום הכי נגיש לעבודה על קשר, על מוטיבציה, על ויסות ותקשורת. והמטבח הטיפולי מהווה מרחב של שיחה, עבודה ושל שינוי.
קריירה בעלת ערך ומשמעות במסגרות חינוכיות, שיקומיות, בתחומי ההדרכה, הטיפול ובריאות הנפש.
בקריה האקדמית אונו רואים חשיבות בהתנסות המעשית המודרכת ע"י מיטב א.נשי הסגל.

ימי לימוד ומיקום

מה נדרש כדי להתקבל

קבלה ישירה:
א. בגרות מלאה ממוצע 90 ומעלה – קבלה ישירה או 24 נ”ז מהאוניברסיטה הפתוחה (*לא כולל הכרה בלימודים קודמים) או תעודת הנדסאי/ת
ב. כחלק מהליך הקבלה ללימודים, יבוצע ראיון מקדים עם ראש המיקוד

קבלה משוקללת:
א. מעבר ראיון קבלה וממוצע בגרות 90-85 או פסיכומטרי 550 ובגרות מלאה.

ב. מעל גיל 30: מעבר ראיון קבלה ובגרות מלאה.
ג. בעלי רקע לימודי קודם: מעבר ראיון קבלה.

 

תכנית אפיק מעבר לאקדמיה  לבעלי בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הממוצע (מעבר מקבץ קורסים אקדמיים לפני תחילת הלימודים).

למועמדים שאינם עומדים בדרישות הקבלה – תינתן אפשרות למכינה קדם אקדמית. לפרטים על המכינה ותנאיה יש לתאם פגישת ייעוץ.

דברים נוספים שכדאי לדעת

מיומנויות שיהיו לך בסיום התואר:

  • ירכשו כלים להנחיית מפגשי בישול פרטניים וקבוצתיים. הבוגרות והבוגרים ילמדו להפעיל במסגרות חינוכיות ושיקומיות מגוון פעילויות בישול, המקדמות כישורי חיים וכישורים חברתיים ומסייעות בוויסות רגשי בקרב ילדים, מתבגרים ובוגרים, בעלי צרכים מיוחדים.
  • כלים לזיהוי אפיונים שונים של טראומה בממד אישי, נפשי, חברתי וקולקטיבי.
  • התנסות בעבודה צוותית וקבוצתית עם אוכלוסיות שונות להתערבות במציאות משברית.
  • היכרות מעמיקה עם היבטי טראומה והחלמה בממד קהילתי, חברתי בדגש רב תרבותי.
  • ארגז כלים מקצועי, תיאורטי ויישומי לעבודה בתפקידי הדרכה וסיוע לאוכלוסיות שחוו משבר.

 

רוצה לדעת עוד?