שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

ברק חי חורש
ללמוד מבכירי הענף: שף מושיק רוט, אסטלה, שף אמרי בריל, שף עידו פיינר, ד"ר רזיאל חממי, ד"ר אורי ציזיק ושף ברק חי חורש ועוד.
סטודנטים
התוכנית כוללת בניית תוכנית עסקית שתבחן ותישפט על ידי בכירי הענף לקבלת משוב אפקטיבי ובונה.
מפעל מזון
התנסויות מעשיות וסיור קולינרי ייחודי במפעלי ועסקי מזון מובילים, בחו"ל ובארץ.

תכנית הלימודים

יום פתוח להתמחות ביזמות וניהול עסקי קולינריה

עם המנהל המקצועי שף ברק חי חורש

15/07 בשעה 17:00 בקמפוס החדש

להרשמה לחצו כאן

לראשונה: תואר אקדמי ביזמות וניהול עסקי קולינריה, מיועד לאנשים שרוצים להשתלב בתעשיית המזון והמשקאות – ביזמות וניהול מסעדנות וחיי לילה, לדוגמה: לפתוח מסעדה/בית קפה/פוד טראק/פאב, בליווי קבוצות מסעדנים וחיי לילה מובילות.

המנהל המקצועי של התכנית – ברק חי חורש, שף מומחה בעל ניסיון עשיר בתחום יזמות, ייעוץ וניהול עסקי קולינריה בארץ ובאירופה. לשעבר, המנהל הקולינרי והשף הראשי בחברת CBC – טרה, קוקה קולה. וכיום בעלים של חברת B.I.S ומנהל פורום מזון, משקה ופודטק בלשכת המסחר ישראל-יוון.

במסגרת הלימודים, ישולב סיור מקצועי במפעלי מזון ובמסעדות ביוון.

 

בין הקורסים:

שנה א’ 

  • יזמות קולינרית – איזה סוג יזמות מתאים לך? איך מתחילים? איפיון: מסעדה, פאב, בית קפה, פוד טראק? בישול ביתי מקצועי? מודל עסקי.
  • התנהגות צרכנים – איך לקוחות חושבים, מה משפיע על קבלת החלטות? מה גורם להם לבחור לצרוך את השירותים שלך? איך נכון להרכיב מנה? תורת התורים ועוד.
  • ניהול יבוא, יצוא וסחר בין-לאומי
  • אוריינות אקדמית
  • תובנות מההיסטוריה של המזון בארץ ובעולם – מה אפשר ללמוד מהתפתחויות לאורך השנים, התרבויות השונות והאזורים השונים בעולם? דוגמאות מפתח, טיפים מעשיים וידע  שמאפיין מומחים בענף המזון.
  • משפט עסקי – חוזים! מול הבנק, מול המשכיר, מול ספקים, מול עובדים וכו’.
    קניין רוחני: האם יש לי סודות מסחריים, מתכון ייחודי, זכיינות.
  • ניהול השירות – ניהול כל ה”פרונט”: Flow של הגשת המזון ושירות הלקוחות, הסרוויס – הכנה והוצאת מנות, שירות ומדיניות החזרת מנות, טיפול בבעיות, שימור הלקוח במיומנויות שירות לקוחות, יצירת סביבה מסבירת פנים וניהול קשרי לקוחות. 
  • חדשנות ויצירתיות בעסקים – עיצוב כחוויה, איך אני מציג את העסק ברמה של דיגיטל או שירות אחר, ברמה כוללת של סוג האוכל, הציוד, שיטות הבישול, האם זה נותן לי יתרון במסגרת האסטרטגיה העסקית. 
  • פטיסרי – כל הדברים הטובים והמתוקים.
  • בולונז’רי ובייקרי – כל הדברים הטובים המלוחים.
  • מבוא לשיווק – בחירת מטרות שיווקיות ומדידת הצלחה, מי הקהל שנרצה להשיג? איך נפלח? מה זה מיצוב? עקרונות השיווק, צינורות שיווק ועוד.
  • ניהול ותפעול עסק מזון – הסתכלות מעמיקה על ניהול מסעדה, כולל תפעול חזית ומאחורי המקום
    קניינות וניהול עסק בפועל, ספקים, צוות, אחסון, מלאי, רכש תוכנות לניהול מלאי ומסעדה (מערכות מידע) ועוד ועוד ועוד.
  • מתמטיקה וחישוב רווחיות
  • בישול מסורתי – שיטות חיתוך ובישול, רטבים, בישול ארוך (למשל ביף בוגרגיניון) ועוד.
  • בישול חדשני – נלמד על נושאים מגוונים ובניהם: בשר מודפס, חומר גלם, זמן בישול, מרקמים, סופגי נוזלים, התאמה לבישול, חלב מותסס מעבדה (פרמנטציה),כשרות של מזון מודפס. 

שנה ב’

  • אסטרטגיה עסקית – מקומית ובינלאומית. הכנת מודל עסקי ותכנית עבודה מפורטת להשגת המטרות שנקבעו. מקומי ו/או בינ”ל: טקטיקה ויעדים ריאליים ברי השגה, מדידים ובתזמון נכון. 
  • טעויות נפוצות בעולמות הניהול הקולינרי – למה עסקים נסגרים, איפה מפספסים, מה חשוב בתכנית העסקית,
    עלויות אמיתיות, אמנות התמחור והרווח מול הוצאות, מודל עסקי מותאם מציאות, כדאיות ורווחיות.
  • יסודות המימון – כיצד מוצאים מקורות מימון לעסק, עבודה מול משקיעים, אגרות חוב ועוד.
  • גבנות (הכנת גבינות) למתחילים
  • אנגלית – בדגש על מונחים מקצועיים למסעדנים.
  • סנסוריקה – תעשיה מול ארטיזן: חושים, פיזיוליוגיה ביוכימיה, הדגמה של כל חוש, אינטראקציות ומה אפשר לעשות איתן, התאמת מנה ליין, כיצד בלוטות הטעם והריח עובדות, הטעם האוממי, מה עוד משפיע? מיתוג חושי, אבטחת איכות ובקרה לטעימות. כיצד לתכנן מנות ברמת צבעים, תאורה, צילחות ועוד.
  • טרור סייבר במזון ובינה מלאכותית (AI)
  • התססה, ליקוט מזון בר קיימא + קריאת תוויות E LIST – הכנת מזון, קלקול מבוקר של מזון ( למשל חלב – הופך ליוגורט), התססה לקטית ואינזמטית, שימור חומרי הגלם, יציאה לשדה לליקוט מזון, מרכיבים של חומרי גלם.
  • קיימות, ניהול סיכוני מזון ואיכות הסביבה – ניהול מצבי חירום ומשבר, אלרגנים, עולם המחזורים, סחורה מתכלה, איכות סביבה, מיחזור שמן, ציוד רב פעמי וחד פעמי, כלי טייק אוויי מתכלים ועוד.
  • חדשנות, ניהול מזון ופודטק – מה עתיד המסעדנות – האם מדפסות תלת מימד יכינו את האוכל של מחר? זרוע רובוטית תשולב עם הטיגון? מסעדה ללא עובדים בכלל? כיצד הטכנולוגיה יכולה לסייע ולשפר את התהליכים של הכנת המזון וגם של מזון חדש. יזמות של פודטק – כיצד? 
  • כלכלה ומיקרו מאקרו – עקרונות להבנת ביקוש והיצע, עלויות ועוד.
  • דיני עבודה – חוזה העסקה, סיום העסקה, התאגדויות, זכויות וחובות עובדים ומעסיקים. חוק העסקת עובדים זרים. מיסוי, חוק “הטיפים”, נזיקין, תביעות של לקוחות וספקים.
    פרטיות, חוק התקשורת, מניעת הטרדות מיניות.
  • ניהול מפעלי מזון ומשקאות
  • סטטיסטיקה וניהול סיכונים
  • נדל”ן כמרכיב עסקי – בחירת מיקום! התמודדות מול רגולציה וגורמים מנהליים, תכנון ובנייה, שכירות? עלויות? ייעוד ורישוי.
  • שיווק ובניית מותג – איך בונים ומיישמים אסטרטגיה שיווקית? איך מנתחים את הושק? שיווק דיגיטלי ומדיה חברתית: כיצד למנף פלטפורמות דיגיטליות לשיווק ובניית מותג. מסחר אלקטרוני ומודלים עסקיים מקוונים: הבנה ופיתוח של מיזמים עסקיים מקוונים. צילום ושימוש במדיה חברתית.
  • הרכבת מנות, צילום מזון + אוכל כאומנות – האם מספיק לצלם עגבניה עם צבעי הלוגו שלי? לצלם מנה שלמה או מפורקת? איך לצלם, מה חשוב?
  • סיור מקצועי ביוון או בארץ – חמישה ימים א-’ ה’ בו נסייר ונלמד במגוון בתי עסק ומפעלים תוך קבלת סקירה מבעלי העסק על התחום ודיון פתוח, לצד התבוננות לימוד בתהליכים ובניהול העסק בשעת פעילות לצורך קבלת תובנות יישומיות.

שנה ג’

  • תזונה וקולינריה – מה זה מזון ומשקאות ואיך משפיע על הגוף שלנו? הקשר בין מזון למניעת מחלות, ניקוי רעלים וריפוי.
  • ניהול האירוח – חווית אירוח מותאמת, עיצוב, סידורי הושבה, מוזיקה, תאורה ועוד.
  • ניהול המשאב האנושי – כיצד מגייסים, משמרים ומטפחים עובדים – בפרונט של בית העסק (מלצרים, אחמ״שים וכו׳) ובמטבח (טבחים, עובדי ניקיון ועוד).
  • משקאות – קפה ואלכוהול – יין, בירה, קוקטיילים, סוגי קפה. תהליכי ייצור ופרקטיקה, תפקיד הסומלייה, איפיון בית העסק באמצעות סוגי משקאות ועוד.
  • לוגיסטיקה וניהול שרשרת אספקה למסעדות ועסקי מזון: עבודה מול ספקים, איחסון וסידור מזון, משקאות וציוד, משלוחים אל בית העסק וללקוח, טייק אוויי.
  • אריזות, רגולציה וכשרות – מיקום איזורי ההגשה, המטבח והשירותים השונים, קירור וחימום מזון, שמירה על היגיינה, הדברה וסוגיות לוגיסטיות בבסיס ניהול בית העסק.
    עבודה מול גופים עירוניים וממשלתיים: כיבוי אש, רשויות מקומיות, משרד הבריאות, משטרה (רישוי אלכוהול), וטריניריה ועוד.
    עבודה מול גופים בחו”ל? רגולציה, מכס, ביטוחים, אגרות ועוד.
    כשרות – חו”ל/ישראל. מה המשמעות של כל תעודת כשרות, מהם ההליכים והדגשים המרכזיים.
  • פרקטיקום (סטאז’)
  • סמינר במערכות מידע: אילו מערכות מידע צריכים? כיצד מאפיינים מערכת שתתאים לבית העסק? תפעול ועקרונות חשובים.
    תוכנות לניהול מלאי, עובדים ומשכורות, הזמנות, הושבה, סליקה וכו’.
  • פרויקט סיום: הצגת תכנית עסקית בליווי מסעדנים מובילים והצגתה בפני פאנל מומחים מובילים בענף המזון והמשקאות בישראל.
  • התנסות במעבדת מחקר
  • מעורבות קהילתית

בין המרצים:

  • מושיק רוט – שף בכיר
  • אסטלה – שפית/קונדיטורית ושוקולטיירית מהידועות בישראל, מייסדת ומנהלת בית הספר הגבוה לאפייה וקונדיטורה.
  • עידו פיינר – שף ובעלים של המסעדות “רוברה וינצ’י”, “עמק בראסרי” ו- “רוברטה’ס בורגר”.
  • אמרי בריל – שף, בוגר לימודי קולינריה גבוהה בקורדון בלו בלונדון, שף ובעלים של קייטרינג “חמש” הבוטיקי, מסעדת “יצחק ויהודה”, פודטראק “הקבינה אוכל רחוב” ויועץ לרשתות מזון ומסעדות.
  • ד”ר רזיאל (רז) חממי – מומחה פודטק
  • ד”ר אורי ציזיק – מומחה למזון

אני מאמין
ברק חי חורש
שף ברק חי חורש מנהל מקצועי
בתוכנית הייחודית שלנו ביזמות וניהול עסקי קולינריה, אנחנו מעניקים לסטודנטים את הכלים והמיומנויות הנדרשים להשתלב בתעשיית המסעדנות ולהפוך ליזמים מובילים. באמצעות קורסים מעשיים וחדשניים, והדרכה ממומחים, נבנה יחד את דור העתיד של השפים והיזמים בישראל.

חשוב שתדעו

מיועד לאנשים שרוצים להשתלב בתעשיית המזון והמשקאות - ביזמות וניהול מסעדנות וחיי לילה, לדוגמה: לפתוח מסעדה/בית קפה/פוד טראק/פאב, בליווי קבוצות מסעדנים וחיי לילה מובילות.

רוצה לדעת עוד?