שלוש סיבות טובות ללמוד אצלנו

סטודנטים רושמים על דף בכיתה
התמקדות בתחום עבודה נדרש ומרתק ההולך ומתרחב.
מרצה מקשיבה באוזניות
הלימודים במסלול יקנו רקע חינוכי וחברתי עשיר שיאפשר הבנה מעמיקה של המציאות המורכבת בשטח. במסלול ילמדו אנשי סגל מהמגוון האוטיסטי, דבר המאפשר למידה ממספר נקודות מבט
קבוצה של סטודנטים יושבים יחדיו בחצר הקמפוס
הסטודנטים מקבלים ליווי, מעטפת והכוונה במהלך ולאחרי סיום הלימודים.

תכנית הלימודים

ההרשמה למחזור אוקטובר 2025 תשפ״ו תיפתח בסוף דצמבר 2024.

 

תכנית התמקדות באוטיזם מכשירה את בוגריה לעבוד עם ילדים, בני נוער וצעירים מהמגוון האוטיסטי. במסגרת ההכשרה יקבלו תכנית התמקדות באוטיזם מכשירה את בוגריה לעבוד עם ילדים, בני נוער וצעירים מהמגוון האוטיסטי. במסגרת ההכשרה יקבלו הסטודנטים ידע תיאורטי עדכני בתחום האוטיזם, מיומנויות ודרכי עבודה עם ילדים וצעירים, ושיטות התערבות וליווי משפחות. יושם דגש על ראייה אינטגרטיבית בין הילד/ האדם למשפחה ומערכות הטיפול והתמיכה.
בתום הלימודים תוענק לבוגרים תעודת מנהל טיפול בתחום האוטיזם, המאפשרת להם להשתלב בשוק העבודה עם סיום הלימודים. מנהל טיפול עובד עם משפחות לילדים ואנשים עם מוגבלויות וממלא תפקיד משמעותי ביותר להבטחת מתן טיפול מקיף וממוקד אדם. מנהל הטיפול עובד מתוך הבנה עמוקה של הצרכים הייחודיים של ילדים ואנשים מהמגוון האוטיסטי ומטרתו המרכזית היא לשמש כ”איש הקשר” של המשפחה למערכות הטיפול השונות, לפשט תהליכים מורכבים, לסייע במיצוי זכויות ולהבטיח מתן שירות מיטבי ורצוף עבור הילד/ האדם והמשפחה.
אפשרות להמשיך ללימודי תואר שני . M.A בטיפול באמצעות אמנויות ועוד.
לקריה האקדמית אונו ניסיון רב בתחום הגיוון וההכלה:
דוגמאות לכך ניתן לראות בתכנית “כפיר” ובתכנית “רואים רחוק”.
רואים רחוק:
תכנית שהוקמה בשנת 2013 , המכשירה ומלווה צעירים מהמגוון האוטיסטי בצה”ל,
במקצועות נדרשים, בה מושם דגש על יכולותיהם וחוזקותיהם.
בוגרי הקורס משתלבים בשירות צבאי במקצוע אותו רכשו, בלווי צוות מקצועי החל משלב
מציאת התפקיד המתאים להם, בתהליך הקליטה ובעבודה לאורך כל השירות הצבאי.
תכנית כפיר:
תכנית המאפשרת לאנשים מהמגוון האוטיסטי להשתלב בלימודים אקדמיים לתואר ראשון
במנהל עסקים במגוון התמחויות.

בין נושאי הלימוד

  • אדם עם מוגבלויות במעגל החיים
  • פסיכולוגיה התפתחותית א+ב
  • התפתחות סנסו-מטורית
  • המגוון האוטיסט
  • מאפייני שפה אצל ילדים ואנשים מהמגוון האוטיסטי
  • התפתחות רגשית וחברתית
  • שירותים ומסגרות במעגלי החיים

 

לעמוד תקציר הקורסים – לחצו כאן

מיומנויות שתרכשו ואפשרויות לקריירה בתחום

מיומנויות שירכשו במהלך התואר:

  1. היכרות עם תהליך הערכת צרכים – מתאם הטיפול, מנהל תהליך הערכה כוללת של צרכי הילד והמשפחה – מבחינה רפואית, טיפולית, חינוכית, תפקודית ומשפחתית.
  2. כלים לתכלול וארגון שירותים – הכנת תכנית טיפול הכוללת את השירותים והטיפולים הדרושים (ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה, טיפול רגשי ועוד).
  3. מיומנויות הנדרשות לליווי וניהול מקרה תוך תפירת חליפה אישית ובדגש על פיתוח אוטונומיה ומיומנויות סנגור עצמי.
  4. היכרות עם מסגרות שירות וטיפול לתיאום ממשקים עם הרשויות – תכלול הקשר עם הרשויות והשירותים השונים (ביטוח לאומי, משרד החינוך, משרד הרווחה ועוד).
  5. תכלול הרצף הטיפולי – הבטחת רצף טיפולי בין כל הגורמים ומעבר חלק בין שלבי חיים, מסגרות ושירותים שונים
  6. רכישת כלים לתמיכה ויעוץ למשפחה בגישה האפרמטיבית – להתמודדות עם אתגרים הרגשיים, החברתיים והמשפחתיים.

באילו תפקידים אפשר להשתלב?

  • תיאום טיפול במסגרות לילדים מהמגוון האוטיסטי
  • הדרכת אנשים עם מוגבלויות במגוון מסגרות
  • ליווי והדרכה של צעירים מהמגוון האוטיסטי בהשכלה גבוהה, תעסוקה ועוד.
  • תפקידי הדרכה.
  • ניהול שילוב בארגונים, בקהילה ובמסגרות החינוך הבלתי פורמליות.
  • מורה בחינוך המיוחד (נדרשת השלמה לתעודת הוראה)
ראש התכנית
ד"ר נצן אלמוג
הבוגרים והבוגרות שלנו יהיו אנשי המקצוע של המחר. הם מגיעים מכל קצוות החברה הישראלית ורק הם יכולים להוביל שינוי אמיתי בתוכה. תכנית ההתנסות המעשית, פותחת בפניהם מגוון אפשרויות תעסוקתיות, עבודה עם ילדים ועם אנשים עם מוגבלות, במגוון מסגרות חינוך וחברה בישראל וחלק מהבוגרות שלנו כבר עובדות במסגרות אלו בהצלחה.

חשוב שתדעו

איתי שחרור
איתי שחרור
"באונו שילבתי לימודים ועבודה. עודדו אותי ללמוד ולהתפתח מקצועית."
ירוס מרי
ירוס מרי
"המרצים עם הניסיון והסבלנות, הלימודים המעניינים והשעות הגמישות יצרו חוויית לימודים נפלאה. המרצים היו שם בשבילי ותמכו. הכלים שלקחתי להמשך הם הכרת נושא המוגבלות בכללותו, אך גם כלים לחיים: תכנון זמן נכון והצבת מטרות בכדי לכבוש אותן . בשנה השלישית והאחרונה, בחרתי בהתמחות בגן אלוטף בנתניה שבו התנסיתי בשטח, מה שגורם לי לסיים את הלימודים בשלה ומקצועית יותר. זה היה מדהים, הרגשתי משמעותית גם לצוות וכמובן גם לילדים. ממליצה בחום ללא התלבטות."
הקמפוס החדש בצומת סביון
התנסות מעשית במגוון מוסדות, החושפת את הסטודנטים לעבודה עם ילדים וצעירים עם מגוון מוגבלויות.
תכנית מעשית, המאפשרת להשתלב בעבודה בתחום כבר במהלך הלימודים.
ללמוד על מוגבלות לצד אנשים עם מוגבלות. בתואר לוקחים חלק סטודנטים ומרצים עם מוגבלויות.

ימי לימוד ומיקום

ההרשמה למחזור אוקטובר 2025 תשפ״ו תיפתח בסוף דצמבר 2024.

מה נדרש כדי להתקבל

תנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך עם מיקוד בנגישות ומוגבלות כוללים:

  • ממוצע בגרות בציון של 87 ומעלה, או פסיכומטרי 550 ובגרות מלאה.
  • תואר קודם ממוסד אקדמי מוכר.
  • 24 נ”ז מהאוניברסיטה הפתוחה (*לא כולל הכרה בלימודים קודמים)
  • תעודת הנדסאי/ת


קבלה משוקללת:

  • מעבר ראיון קבלה וממוצע בגרות 80-84 או פסיכומטרי 520 ובגרות מלאה.
  • מעל גיל 30: מעבר ראיון קבלה ובגרות מלאה.
  • בעלי רקע לימודי קודם: מעבר ראיון קבלה.

 

קבלה לתואר ראשון בחינוך וחברה מתבססת על שקלול כל הנתונים שהוגשו על ידי הנרשם.ת ללימודים:

  • ממוצע ציוני תעודת בגרות מלאה (חובה) / תעודת הנדסאי / תואר אקדמי קודם / 24 נקודות זכות מהאוניברסיטה הפתוחה.
  • קורות חיים ופעילות חברתית והתנדבותית
  • ראיון אישי (במידת הצורך)

 

תכנית אפיק מעבר לאקדמיה – לבעלי בגרות מלאה שאינם עומדים בתנאי הממוצע (מעבר מקבץ קורסים אקדמיים לפני תחילת הלימודים).

למועמדים שאינם עומדים בדרישות הקבלה – תינתן אפשרות למכינה קדם אקדמית. לפרטים על המכינה ותנאיה יש לתאם פגישת ייעוץ.

דברים נוספים שכדאי לדעת

דוגמאות לקורסים שנלמדים בתואר:

  • אדם עם מוגבלות במעגל החיים
  • מבוא לחינוך מיוחד
  • המגוון האוטיסטי – מאפיינים ועקרונות עבודה
  • מוגבלות לא נראית א׳ – לקויות למידה והפרעת קשב
  • מוגבלות לא נראית ב׳ – מחלות נפש ומחלות כרוניות
  • עיצוב אוניברסלי וטכנולוגיה מסייעת
  • רכז נגישות
  • סמינר מעשי – מדריך בריאות נפש
  • מוגבלות וסיכון
  • מסינגור אישי לסינגור קהילתי

העבודה יכולה להיעשות בארגונים ומערכות החינוך ותכלול ליווי ילדים עם אוטיזם, הדרכת צוותים בנושא אוטיזם
במערכות כמו עמותות- הדרכת וריכוז נושא הטיפול בילדים ובוגרים עם אוטיזם
ובמישור הפרטי- ליווי משפחות במיצוי זכויות, תיאום וניהול מערך הטיפול של הילד ועוד

רוצה לדעת עוד?