הקריה האקדמית אונו מעמידה לרשותכם את מרכז איל”ה, הנותן מענה מקצועי ומעמיק לסטודנטים עם קשיים לימודיים והפרעת קשב וריכוז. במרכז מתבצעים מגוון רחב של אבחונים, במטרה לסייע לכל סטודנט לגשר על הקושי האובייקטיבי שלו, ולאפשר לו להביא את ידיעותיו לידי ביטוי באופן שוויוני ומותאם.
על מנת להעניק מענה מיטבי לכל אחד ואחת, צוות המרכז עובד במקביל לגורמים הרלוונטיים בקריה האקדמית אונו ומחוצה לה.
או בטלפון:
050-2434637
אנחנו כאן עבורכם ולמענכם
סטודנטים המתמודדים עם קשיים לימודיים ומרגישים כי התאמות בדרכי ההבחנות תסייענה להם בעת ההבחנות מוזמנים לפנות למרכז איל”ה לשם התייעצות וקבלת מידע.
*במידה ויש ברשותכם אבחון דידקטי בתוקף, כלומר מחמש השנים האחרונות, אין צורך באבחון מחודש.
בהתאם לתוצאות האבחון ניתנות המלצות להתאמות בדרכי ההבחנות והמלצות ללמידה יעילה, שמטרתן לאפשר בחינה בתנאים הוגנים, על פי הצורך.
שלב א’ – מתבצעת שיחת ברור קצרה לשם בדיקת התאמה וצורך באבחון.
שלב ב’ – אנו אוספים מידע רחב ככל האפשר באמצעות שאלונים, אבחונים קודמים, תעודות, גיליונות ציונים וכד’.
שלב ג’ (שלב האבחון) – מתבצע ראיון אישי עמוק עם המאבחנת ולאחריו יועברו סדרה של מבדקים דידקטיים – חלקם פרונטליים וחלקם ממוחשבים.
שלב ד’ – כשבועיים לאחר ביצוע האבחון, תבוצע שיחת סיכום עם המאבחנת, שבמעמדה ימסרו דו”ח האבחון וההתאמות לדרכי ההבחנות.
האבחון מועבר ע”י מאבחנת דידקטית מומחית בעלת תואר שני בלקויות למידה (או תחומי דעת דומים כגון ייעוץ חינוכי, חינוך מיוחד וכד’). חלק מהמטלות מתבצעות באופן עצמאי של המאובחן על גבי מחשב תחת השגחתה של בוחנת מקצועית.
התאמות בדרכי ההיבחנות נועדו לאפשר שוויון זכויות אקדמי לסטודנטים עם מוגבלות, לקויות למידה או מצבים שונים. ההתאמות הניתנות אינן בגדר “הקלות”, אלא התאמות, שמטרתן לאפשר בחינה בתנאים הוגנים. כל זאת, בהתאם לאפשרות יישום ההתאמה במוסד. המרכז לאקדמיה שיוונית של הקריה האקדמית אונו משקיע משאבים רבים על מנת שכל סטודנט הזקוק לכך, יזכה להבחן בדרך המותאמת בהתאם לקשייו, ועל כן קיים מגוון רחב של התאמות כגון, תוספת זמן, דף נוסחאות מורחב, שימוש בטכנולוגיה מסייעת לשם קריאה או כתיבה וכד’.
על מנת לעקוב אחר השינוי בתפקוד הדידקטי של הלומד יש לבצע אבחונים בכל תקופה. בגילאים הצעירים יש צורך במעקב צמוד יותר, יחד עם זאת אבחון שבוצע בכיתה ז’ ואילך יכול לשמש גם עבור בחינות הבגרות. בגיל הבוגר אדם מפתח לעצמו הרגלי למידה ואסטרטגיות המסייעות לו להתגבר על חלק מקשייו ועל כן יש צורך בהערכה מחודשת ברמה תואמת גיל.
וועדת ההתאמות תקבל אבחונים שבוצעו במרכז איל”ה, מרכז האבחונים של הקריה האקדמית אונו, או בכל אחד ממכוני מת”ל בלבד. לא יתקבלו אבחונים שנערכו במכונים אחרים או גופים פרטיים.
וועדת ההתאמות לא תקבל אבחונים דידקטיים חיצונים שלא בוצעו באחד ממכוני מת”ל או במרכז איל”ה.
לא, בנוסף לאבחון הקשב עליך להציג אבחון דידקטי בתוקף (ראו סעיף קודם). אם יימצא כי הפרעת הקשב פוגעת בתפקודי הלמידה הבסיסיים, תוכל לקבל התאמות בהתאם לבדיקתה של וועדת ההתאמות. שימו לב – אבחון קשב על ידי נוירולוג / פסיכיאטר בלבד אינו מאפשר לקבל בהתאמות בדרכי הבחנות.
יש לפנות עם בקשה להתאמות לא יאוחר מחודש לאחר תחילת הסמסטר, כדי לקבל את ההתאמות לתקופת המבחנים שבאותו סמסטר. לא נוכל להתחייב על מתן התאמות לסטודנטים שיגישו את הבקשה באיחור. סטודנטים אלו יקבלו את ההתאמות (בכפוף להחלטת הועדה) בתקופת הבחינות של הסמסטר העוקב.
אבחונים דידקטיים, אבחונים פסיכו-דידקטיים ואבחונים ממוחשבים לבדיקת תפקודי קשב –MOXO.