שיווק דיגיטלי מעורר עניין, ובצדק. לתואר אקדמי בתחום – ובמיוחד לתואר שני – אין תחליף, בזכות המיומנויות שהוא מעניק. הכירו את רוני זלמנוביץ’, אשת שיווק דיגיטלי. 

ישנם כמה מסלולים אשר מיועדים למי שרוצה להפוך למומחה שיווק דיגיטלי: המסלול המקוצר והממוקד, והמסלול הכולל תואר אקדמי יישומי, שבמהלכו רוכשים מיומנויות חשובות עוד לפני הצלילה למים העמוקים. בסופו של דבר, לתואר אין תחליף, שכן הוא מעשיר ומעניק כלים חשובים. על כך תעיד רוני זלמנוביץ’, אשר לא רק למדה תואר ראשון ותואר שני בקריה האקדמית אונו, אלא גם עבדה וצברה ניסיון מקצועי רב. הכירו אותה:

רוני זלמנוביץ

 

ספרי לנו עלייך

סיימתי תואר ראשון בפרסום ותקשורת שיווקית בשנת 2016 בקריה האקדמית אונו. למדתי בקריה האקדמית אונו מאחר ובאותה תקופה הוא היה תואר ייחודי. באף מוסד אקדמי אחר לא היה תואר כל כך פרקטי ובעל חיבור כל כך חזק לתעשייה. סיימתי בהצטיינות והמשכתי משם לתפקיד תקציבאית במשרד הפרסום ראובני-פרידן.

לאחר מכן הגעתי לנהל את התוכן באתר של הקריה האקדמית אונו. ואחרי חצי שנה התפקיד שלי התרחב, וכך קיבלתי לידיי גם את ניהול הרשתות החברתיות והדיגיטל: קמפיינים, שת”פים כמו עם גופים כמו Quora, יוזמות ורעיונות, ואפילו הקמת אתר אינטרנט חדש מאפס אחרי שהבנו שאפשר לשפר את אחוזי ההמרה של האתר הקודם. הייתי בקשר עם ספקים, קיבלתי הצעות מחיר, הוצאתי אפיונים, ולמדתי המון על UI/UX, תוכן, עיצוב, התאמה למובייל ומושגים שלא הכרתי. עבדתי שם 4 שנים. אני מאד אוהבת את המקום ומאמינה בו בכל ליבי. 
עם ההבנה שאני אדם של אנשים ועם לא מעט ידע מקצועי. ידעתי שאני רוצה להוביל מהלכים והגעתי ל-Interaction, חברת הדיגיטל של קבוצת אדלר-חומסקי שם אני כיום ראש צוות של 5 אנשים, שני CS ו-3 אופטימייזרים. עובדת באופן ישיר מול הלקוחות- קבוצת אלפא, הכוללת את יס, סטינג, בזק בינלאומי ופלאפון. זו קבוצת לקוחות גדולה. בנוסף אני גם מנהלת קהילה בקהילת השיווק “מנהלי שיווק מצייצים” שזו הקהילה הגדולה של מנהלי השיווק. 

איזה תואר עשית? איך את מרגישה שהוא תרם לך לקריירה?


אני גרופית של אונו, עשיתי שם את התואר הראשון וגם  את התואר השני במנהל עסקים MBA עם התמחות ביזמות עסקית ואסטרטגיה. אני מאוד מאמינה בלימודים אקדמיים, אני חושבת שאין לזה תחליף. כמובן שיש גם אנשים שמצליחים בלי תואר אבל אני חושבת שיש משהו בתואר שמאפשר העמקת והרחבת הידע ובאונו נוגעים גם בפן הפרקטי וגם בתאוריות שמפתחות חשיבה. שני רבדים קריטיים לפיתוח חשיבה. להבדיל, אם אני צריכה להשוות בין תואר לקורס מקצועי ספציפי, אני חושבת שקורס מקצועי מאוד ממקד את החשיבה סביב נושא הקורס ולא מפתח את החשיבה הרחבה יותר בעוד שתואר הוא קצת מכל העולמות שמשיקים לתחום. עניין  שתורם מאד לפיתוח החשיבה וההבנה איפה להתמקד. באמצעות תואר אפשר ללמוד ולהבין מה יותר מעניין מכל התחום. מהסטודנטים שלמדו איתי בתואר הראשון, חלק מהבוגרים עוסקים בפרסום, דיגיטל, ניהול לקוח וכו’, אחרים עוסקים בעולמות הדוברות והיח”צ, עוזרים פרלמנטריים, יועצי אסטרטגיה, ויש גם בוגרים שהגיעו להפקות אירועים. זה רק מוכיח כמה העולם הזה רחב ובמקביל, כמה שהתואר גם מאד מקצועי. לכל אחד שסיים את התואר הראשון היו את הכלים לפנות לתחום שיבחר ולהצליח בו. ואם במשפט אחד צריך לסכם אז אני חושבת שתואר תורם המון לפיתוח הקריירה.
גם בתואר שני למדתי המון ומאד נהניתי. למדתי מודלים ותיאוריות ויישום שלהם הלכה למעשה. כיום, בתפקיד שלי בinteraction, אני בעלת הכלים הנכונים לקחת מודל ניהול שלמדתי ולהשתמש בו בדילמות שעולות עם הצוות שלי ועם הלקוחות שלי. וחשוב לי להגיד שעם תואר שני בקריה האקדמית אונו אפשר להגיע לתפקידים בכירים במשק. 

ואת באמת חושבת שצריך תואר כדי להצליח? 

העולם משתנה היום. מצד אחד, בדור של ההורים שלנו לא כולם בעלי תארים. מצד שני, יש את דור ה-Y, הדור שחושב שאפשר לעשות הכל ברגע. בדור שלי, דור ה-Z אנחנו על התפר בין הצורך בתואר, לבין אלו שמצליחים בלעדיו. השאלה היא – לכמה זמן הם יצליחו? לדוגמא, אם אדם מסוים הוא כיום מומחה אינסטגרם, אולי בעוד כמה שנים תקום פלטפורמה חדשה ומישהו אחר יהיה מקצוען בפלטפורמה החדשה? ואז – לאן ילכו מומחי האינסטגרם? 

מה ההבדל בין אנשים שעשו תואר בשיווק דיגיטלי לבין מי שעשו קורס בנושא?

חייבת לציין שאני מכירה בוגרי קורס מקצועי והם מאוד מצליחים וגם מכירה בוגרי תארים והם מאוד מצליחים, כך שזה מאוד סובייקטיבי. אני חושבת שקורס מקצועי יתרום לבוגר הקורס התמקצעות בתחום אחד ספציפי. תואר, לעומת זאת, מאפשר ידע רחב בהרבה תחומים משיקים. 
זה גם תלוי באדם שאתה. רואה לנכון לחלק את סוגי האנשים: אנשים שבוחרים לעשות תואר הם אנשים של תהליכים. גם אם הם לא יודעים עדיין כלום, הם יודעים שיש תחום שמעניין אותם. הם מבינים שדברים קורים בקצב ובזמן הנכון, למי שרוצה תשתית יציבה ורחבה. לעומת זאת, אנשים של קורס מקצועי מאמינים ב-“הכל מהר וכאן ועכשיו”. עכשיו להיות טובים, להצליח, להוכיח את עצמם, לסגור פינה. יכול להיות שעם הזמן הם יצטרכו רה-ארגון או ייתקלו בקושי כי הבסיס שלהם לא חזק מספיק וזה ישחק לרעתם. אבל שוב, זה לא תמיד נכון ויש מספיק מקצוענים מהתחום שהם לא בוגרי תארים. חשוב בעיקר שכל אחד יכיר את התכונות שלו וילך למקום שיעשה לו טוב. כשלאדם טוב איפה שהוא נמצא, הוא יצליח. 

מה היית אומרת לסטודנטים לעתיד שתוהים אם ללמוד שיווק דיגיטלי במכללה או באוניברסיטה?

קודם כל לכל אחד מתאים משהו אחר ואין פה נכון או לא נכון. לפני הכל הייתי אומרת ללכת ללמוד במקום שיש את התחום הספציפי שמעניין אותם, אחר כך לבחור מוסד אקדמי שמרגישים שייכים אליו: מבחינת אנשים, סגנון חיים, אזור מגורים, הבנה שרוצים לעזוב את בית ההורים או לא וכו’. כך בוחרים בין מכללה פרטית, מכללה מסובסדת או אוניברסיטה. הפער בין מכללה לאוניברסיטה בעיניי יושב על עניין היישום הפרקטי של החומר הנלמד. באוניברסיטה מתמקדים בתיאוריות, במחקרים (ולכן הם גם גוף חוקר) ובמכללות מתמקדים בפרקטיקה – באיך לעשות בפועל את הדברים. מכינים את הסטודנטים לעולם האמיתי. זה לא רק סלוגן. בתחום הזה של שיווק, פרסום, דיגיטל, יחסי ציבור-הפרקטיקה מאוד חשובה.
*
לסיכום, אין קיצורי דרך. הצורה הטובה ביותר ליצור קריירה ארוכת-שנים בשיווק דיגיטלי עוברת דרך האקדמיה, או ליתר דיוק, דרך מוסד אקדמי שמעניק כלים יישומיים שבזכותם הסטודנט לא יקפא ברגע האמת, אלא יפרח ויצליח. ובנימה אישית: אני מאחלת הצלחה לכל אחד, בכל מקום שהוא יבחר ללמוד.