שיעור קצת שונה התקיים בהתמחות תקשוב ולמידה בתואר השני בחינוך. בשיעור של ד”ר גילה לוי עצמון בקורס “יזמות והובלת שינוי בחינוך” למדו השבוע שכל יוזמה מתחילה מזיהוי של צורך. כל סטודנט קיבל פתקית והתבקש לכתוב למה הוא הכי זקוק עכשיו. המשאלות היו מגוונות: כמה שעות שינה, חופשה, הרבה כסף, סיום עבודת הגמר או קבלת עוזרת אישית ועוד ועוד. לאחר שכל אחד כתב את הצורך שלו, למדנו על פירמידת הצרכים של מאסלו ואז כל אחד התבקש למקם את הצורך האישי שלו בשלב המתאים בפירמידה. הפעילות נתנה לנו זוית מעניינת מאד על הגדרת הצרכים האנושיים.
–
בהמשך השיעור, לאחר שלמדו את התיאוריה של שלבי בניית יוזמה חינוכית, הוצג מקרה של בעיה מתחום החינוך והסטודנטים התבקשו להעלות רעיונות ליוזמה אשר תתן מענה לבעיה. הצגת הרעיונות ליוזמות נעשתה ב”אירוויזיון יוזמות חינוכיות”. הכתה הצביעה על ההצעה המוצלחת ביותר בעזרת אפליקציית מנטימטר, והקבוצה הזוכה קיבלה גביע, פרס והרבה כבוד!