נהלי רסיטלים ומופעי סיום – תואר ראשון במוסיקה רב תחומית – תשפ”ה
סטודנטים יקרים,
מסמך זה מפרט עקרונות ונהלים של בחינות הסיום לחובות הביצוע בכלי ראשי במסגרת לימודי התואר הראשון במוסיקה רב תחומית.
השנה תשפ”ה, בחינות הביצוע יתקיימו. רשימת תאריכים לשיבוץ תשלח בהמשך.
מופע הסיום הוא פרויקט מסכם (למסלולים הרלוונטיים) הנותן הזדמנות ובמה לסטודנט להעלות לראשונה מופע שלם של 50-60 דקות, בו הוא מציג את עצמו כאמן, בסיומה של תקופת למידה משמעותית של 4 שנים, רגע לפני שהוא יוצא החוצה לעולם המקצועי האמיתי.
במסגרת זו, על הסטודנט לבנות מופע אישי מקצועי לכל דבר ועניין, שמייצג בצורה הטובה והמדויקת ביותר את סגנונו ונטיותיו האמנותיות, תוך דגש על חוזקותיו. הסטודנט צריך לחשוב על המסר המוסיקאלי והאמנותי אותו הוא רוצה להעביר, לבנות את הליינאפ ואת דברי הקישור ולהראות את יכולותיו האמנותיות בצורה הטובה ביותר, באופן שישקף את ה”אני מאמין” שלו כאמן, נגן, זמר.
המופע יכול להיות בנוי כולו מחומר מקורי, או קאברים, או שילוב של שניהם.
חשוב לציין – זמר/ת שבמהלך התואר התרכז בשירה ובהלחנת שירים לא יכול להעלות מופע כנגן. עם זאת, הוא בהחלט יכול לנגן או ללוות עצמו בשיר או יותר במהלך המופע. ולהיפך.. נגן שסיים בהתמחות נגנים אינו יכול להעלות מופע בו הוא למעשה מופיע במרבית המופע כזמר .. אבל הוא בהחלט יכול לשיר שיר או שניים כשהוא מלווה את עצמו אם זה מתאים לתפיסה האמנותית של המופע.
אחד האתגרים המשמעותיים בהכנת מופע הסיום הוא לא רק בעצם ביצוע הערב עצמו אלא גם בהפקת המופע, על כל המשתמע מכך: בחירת החומרים, כתיבת העיבודים והתפקידים לנגנים באופן עצמאי או בעזרת מעבדים שונים (סטודנטים חברים), תכנון לו”ז החזרות, תאום וסגירה של נגנים וזמרים ועבודה מול הצוות הטכני ומול המנטור.
מנטורינג – מתוך רצון לסייע לסטודנטים בהעמדת מופע הסיום, בית הספר מקצה מנחים מתוך הסגל האקדמי למופעי הסיום. מטרת המנטורינג היא לספק ליווי מקצועי שיאפשר להם להתייעץ בנושאים השונים הקשורים בבניית המופע- החל מבחירת הקטעים, דרך סיוע וטיפים בעיבודים ועד עזרה במהלך החזרות עם ההרכב, ההגשה ועוד..
במסגרת המנטורינג, הסטודנט יוכל לקבוע עם המנחה מספר מפגשים מקדימים לפני החזרות, לשלוח חומרים ולהתייעץ בו. מעבר לכך, המנטור יכול להגיע לחלקים מהחזרות, בתאום מול הסטודנט.
נושא המנטורינג הוא באחריות הסטודנט: עליו לתאם, להעביר חומרים ולתאם את הפגישות בהתאם לצרכיו.
תהליך המנטורינג
תהליך המנטורינג מוגבל למס’ מפגשים. לא מדובר בליווי צמוד לאורך כל התהליך.
קונספט – על הסטודנט לגבש קונספט ראשוני למופע (כולל רשימת חומרים בסיסית) ולהעביר למנטור להאזנה.
פגישה ראשונה – לאחר העברת החומרים למנטור יש לתאם מולו פגישת ייעוץ וגיבוש סופי של התכנים.
פגישה שנייה –במהלכה ניתן יהיה לקבל עצות/טיפים/תיקונים הקשורים בעיבודים ובהפקה ו/או בכל נושא אחר רלוונטי שעולה.
חזרות– המנטור יוכל להגיע לאחת (או יותר) מהחזרות האחרונות לקראת המופע (עדיף לא לאחרונה, כי אז כבר מאוחר וקשה לערוך שינויים) וייתן ביקורת בונה על הביצוע, הנגינה וכו’..
בחירת מנטור- רשימת המנטורים ותאריכי המופעים יפורסמו לסטודנטים בתחילת השנה.
על הסטודנט להגיש בקשה, בפנייה למנהל הסטודנטים, ובה עליו לבחור ב 2-3 מנטורים המועדפים עליו, לפי סדר ההעדפה. אנו נשתדל להתאים לו את המנטור הנכון, תוך התחשבות בבקשתו ובכפוף לזמינות והתאמה לפי דעת הוועדה.
*סטודנט שאינו מעוניין בהנחייה יכול לוותר על המנטורינג ולעבוד לבד אך עליו לעדכן את מנהל הסטודנטים בנושא.
**על המנטור להיות נוכח במופע הסיום של הסטודנט.
דגשים בתכנון המופע
תנאים חשובים לתכנון המופע!
תכנון המופע יעשה תחת תנאי בית הספר המפורטים מטה :
סאונד – את הסאונד למופע עושים אך ורק אנשי הצוות הטכני של בית הספר לפי שיבוץ מקצועי של בית הספר. לסטודנט אין אפשרות לבחור מי יעשה לו סאונד במופע ועליו לעבוד עם מי שישובץ לו מטעם ביה”ס.
על הסטודנט להגיש מפרט טכני ליובל סגל, מנהל הצוות הטכני, עד 3 שבועות לפני מועד המופע. המופע יעלה בהתאם למה שאושר על ידי יובל סגל.
תאורה -בית הספר אינו מספק תאורן למופע הסיום. אנשי הצוות הטכני יכולים להפעיל תאורה בסיסית וראויה, דוגמת התאורה הקיימת במרבית הפקות הסיום שעולות בבית הספר.
צילום – בית הספר יקליט את המופע אך לא אחראי על צילום. צילום וידאו /סטילס באחריות הסטודנט בלבד.
עוזרי במה – באחריות הסטודנט לדאוג לעוזרי במה (סטודנטים חברים) במידת הצורך. בית הספר אינו אחראי על כך ואינו מקצה תקציב לנושא. עזרו זה לזה במופעי הסיום אחד של השני.
הזמנות ופרסום – הזמנת קהל ופרסום המופע הם באחריות המופיע. משרד בית הספר אינו אחראי על שמירת מקומות, פרסום או רישום. יש לציין בכל פרסום של מופע: “מופע סיום Ono Music – שם הסטודנט – ביה”ס למוסיקה הקריה האקדמית אונו”.
כיבוד –בית הספר ידאג, בתאום מראש בלבד, לעמדה (שולחנות בכניסה לאולם) עבור הכיבוד שלכם. את הכיבוד עליכם להביא עצמאית (לקהל +הנגנים).
חניה– מול הכניסה לקמפוס קיים חניון עפר גדול, ללא תשלום. בצידו המזרחי של הקמפוס נמצא חניון תת-קרקעי בתשלום של 25 ₪. קווי אוטובוס 15 ו- 18 מגיעים למכללה, לכיכר הקרובה לקמפוס.
דגשים
ד”ר דורון קימה / רפי קדישזון / ד”ר אלכס וסרמן / ד”ר נדב לב / עדינה פלדמן / אורי זך / שלי בינמן /
ירון גוטפריד
לאחר קביעת התאריך, לא ניתן לבצע שינוי, אלא באישור הוועדה הפדגוגית.
בהצלחה!
ועדה פדגוגית, בית הספר למוסיקה
הקריה האקדמית אונו
שליחת טופס זה, מהווה הסכמה לקבלת חומר פרסומי מבית הספר למוסיקה, הקריה האקדמית אונו.
שליחת טופס זה, מהווה הסכמה לקבלת חומר פרסומי מבית הספר למוסיקה, הקריה האקדמית אונו.