הכירו את יפית מלכין אשר סיימה לפני כשנתיים את מסלול התואר השני בחינוך מיוחד.
יפית הגיעה מתחום החינוך לגיל הרך, היא החלה כגננת ולאחר מספר שנים עברה לחנך תלמידים בכיתות א’ ב’.
בשיחה מרגשת שערכנו איתה, היא משתפת בתהליך אותו עברה במהלך לימודיה:
“כמי שעובדת עם ילדים במערכת החינוך, בה משולבים ילדים מהחינוך המיוחד, היה לי צורך עצום ללמוד ולקבל כלים לשילובם בכיתה.
הצורך הזה בידע, בכלים, בהבנה לעומק של צרכי הילדים, ביכולת למצוא פתרונות יצירתיים להקלה על תהליך הלמידה של כלל הילדים בכיתה, הוא צורך מהותי ומשקף מציאות של הרבה מאוד אנשי הוראה בישראל.
כיום כמעט בכל כיתה משולבים ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ומרבית המורים מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים. אני באופן אישי חושבת שכל מורה זקוק/ה לידע וכלים שיקלו על עבודתם היומיומית בכיתות, ויאפשרו למידה מיטיבה לכלל הכיתה ולילדים בעלי הצרכים המיוחדים. הגעתי כאמור, בשביל להבין, להעמיק, לקבל כלים וללמוד על מגוון הגישות והשיטות הקיימות כיום בעזרה בשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ואני שמחה ומודה על כל מה שקיבלתי במהלך התואר.
הלימודים כללו את כל טווח אוכלוסיות התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים ברמות התפקוד השונות, והיו מרתקים ומשמעותיים. סגל ההוראה הורכב ממרצים מובילים בתחומם ובעלי ניסיון רב. קורס שאני זוכרת כמשמעותי במיוחד עבורי, היה קורס של היבטים רגשיים, קורס שסייע לי רגשית ללמוד ולהבין היבטים והתמודדויות של ילדים.
הבנה עמוקה של מה חווה למשל, ילד עם הפרעת קשב. איך הוא מרגיש, מה האתגרים שאיתם הוא מתמודד באופן יומיומי. ויכולת הבנה של איך אני יכולה לסייע לאותו ילד, איך אני מצליחה לטפח אצלו תחושה של הצלחה ומסוגלות.
בעקבות המלצה המשכתי למסלול הרחבת התואר לתעודת הוראה בחינוך מיוחד גיליתי שתחום האוטיזם מרתק אותי, היות שלמדתי גם הוראה מותאמת, אני כיום בנוסף לעבודתי כמחנכת, גם בעלת קליניקה של הוראה מותאמת לילדים לקויי למידה, אחוז גבוה מהילדים איתם אני עובדת הם על הרצף האוטיסטי.
אני מאוד שמחה על הבחירה שלי במסלול התואר השני בחינוך מיוחד. הגעתי באמת עם רצון גדול להרחיב את הידע, קבלתי כלים וחוויתי חוויה מהנה ומשמעותית.”
מאחלים ליפית המשך עשייה מרגשת, משמעותית ומלאת השראה.