מטרת הקורס היא להכיר את אוכלוסיית התלמידים והבוגרים עם הפרעות למידה והפרעת קשב: מאפייניהם והחסמים החברתיים עימם הם מתמודדים במהלך חייהם כילדים, מתבגרים ובוגרים. הקורס יעסוק בהפרעות למידה מתוך נקודות מבטם של המודל הרפואי והמודל החברתי; תחילה נכיר את ההגדרות והמאפיינים של אנשים עם הפרעות למידה והפרעת קשב ודרכי האבחון, ובהמשך נתמקד בחסמים החברתיים ובהשפעות חסמים אלו על תחומי חיים שונים.

הקורס עוסק בהתפתחות תקינה של שפה וידע לשוני לפי רצף גילאי מהלידה ועד סיום הגן. הקורס מתחיל ממבוא כללי העוסק בהגדרת ומאפייני השפה, ובהמשך מתמקד בחמשת התחומים הנכללים בידע השפתי: פונולוגיה, מורפולוגיה, תחביר, סמנטיקה ופרגמטיקה. קורס זה מהווה בסיס להבנה והעמקה של תחום לקויות השפה. 

קורס זה מציג מודלים של התפתחות תקינה וליקויים בתחום הכתיבה, תוך מתן כלים לאיתור ולמיפוי קשיים בכתיבה. הקורס משלב תיאוריה ויישום, וכולל היכרות ובניית תוכנית התערבות מותאמת לכתיבה לפי דרישות הכיתה והגיל. בנוסף, הקורס מתמקד בדרכים יצירתיות ומותאמות אישית לקידום הבעה בכתב.

קורס זה מתמקד בהתפתחות תקינה של תהליכי קריאה ובגורמים לפערים בהבנת הנקרא, תוך מתן כלים לאיתור ולמיפוי קשיים בקריאה. הקורס כולל היכרות עם גישות עדכניות בהוראה מתקנת בקריאה, למידת דרכי התערבות לפיתוח מודעות פונולוגית ושטף קריאה, ושילוב משחק בתהליכי רכישת הקריאה.

קריירה היא ערוץ חיים חשוב. כשאנו נמצאים בקריירה הנכונה לנו אנו חשים שאנו מקבלים מענה לצרכים ולמאוויים אישיים. מצד שני, כשנתיב הקריירה שלנו לא נכון או לא מדויק לנו אנו מרגישים קושי, שהשפעותיו ניכרות גם במישורי חיים נוספים.

עידן ה”קביעות” במקום העבודה פס מן העולם. בכדי להתקיים בשוק העבודה אנו נדרשים להמציא את עצמנו כל פעם מחדש.

מקצועות חדשים מגיעים מכל פינה, חלקם הגיעו מצורך אמיתי של דור חדש, חלקם כתגובה וכפתרון למשבר, וחלקם כתשוקה של בעל העסק שיצר אותם.

משבר הקורונה רק הוסיף לחדד את הצורך בפיתוח גמישות ביכולות התעסוקה והפרנסה.

בקורס ניהול קריירה והכוון תעסוקתי- סטודנטים עובדים עבודה אישית, ומשיעור לשיעורי מגיעים רחוק יותר ממה שחשבו שמסוגלים להגיע בקריירה.

הקורס מיועד לאפשר לסטודנטים להתנסות בתהליכים של דינאמיקה הקבוצתית, הכוללים אלמנטים של הפעלת קבוצות ותהליך קבוצתי, להבין את התפקידים של החברים הקבוצה בפרט, ולחוות את התופעות המתרחשות בקבוצות ובסוגים הקיימים, בכלל. הקורס יעסוק במספר נושאים ותחומים, כמו: הפסיכולוגיה בקבוצות,  הפרדיגמה הפסיכודינמית, הבנת הקבוצה במסגרת תוכן ותהליך על בסיס ה”כאן ועכשיו” הקבוצתי.

הסטודנטים יפגשו עם עולמות תוכן שונים ועם הכישרון, הפוטנציאל, המייחד כל אחד מהם ואותם כקבוצת למידה. בתהליך הלמידה נתרכז במקומו של הפרט, בתוך מערכות ארגוניות במיומנויות האישיות והבין אישיות הדרושות לו להצלחה, שהינן אבני בסיס להמשך ההתפתחות האישית ולתהליך של פיתוח קריירה.  

הפסיכולוגיה ההתפתחותית מלווה את האדם ונמשכת לאורך משך כל החיים. קורס זה נועד להקנות לסטודנטים ידע מחקרי, תיאורטי ויישומי והבנה בתיאוריות, במושגים ובגישות המרכזיות בפסיכולוגיה התפתחותית מעבר לבגרות, בנוגע לצמתים המרכזיים בהתפתחות האדם מגיל ההתבגרות ועד לסוף חייו. בקורס פסיכולוגיה התפתחותית מעבר לבגרות נדון בסוגיות מרכזיות של תהליכים התפתחותיים בשלבי החיים של הכניסה לגיל ההתבגרות, הבגרות המוקדמת, התיכונה ועד שלבי הבגרות המאוחרים, ביניהם היבטים רגשיים, חברתיים, קוגניטיביים ואישיותיים בהתפתחות. במהלך הקורס יתורגלו סימולציות, ינותחו תיאורי מקרה ויובאו תרגילים שונים אשר ימחישו את המפגש שבין תיאוריה למעשה.